«Ταφόπλακα» στον αεροπορικό Τουρισμό και στην γενική αεροπορία, βάζει σύμφωνα με καταγγελίες της Πανελλήνιας Ένωσης Πιλότων, η Fraport, η οποία έχει επιβάλλει δεκαπλασιασμό των τελών προσγείωσης και parking των ελαφρών αεροσκαφών μέσα σε 2 χρόνια και στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.

Μάλιστα οι χρεώσεις πλέον των 14 ελληνικών αεροδρομίων είναι από τις ακριβότερες, αν όχι οι ακριβότερες πανευρωπαϊκά, λειτουργώντας απαγορευτικά στις πτήσεις των αεροσκαφών γενικής αεροπορίας. Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσαν οι Πιλότοι στο 12ο συνέδριο « ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ», που οργανώθηκε από την εταιρεία iFORCE Επικοινωνίες, και διεξήχθη στο αμφιθέατρο του Υπουργείου Μεταφορών, στο αεροδρόμιο του Ακτίου από 125 € που ήταν οι χρεώσεις, έφθασαν στα  1.008 €!!!.

Μιλώντας στο συνέδριο ο κ. Χρήστος Λεοντόπουλος, αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πιλότων, εστίασε την ομιλία του στην γενική αεροπορία στην Ελλάδα και τον αεροτουρισμό, τονίζοντας: «Παρόλο που ο τουρισμός θεωρείται η εναπομείνουσα βαριά βιομηχανία της Ελλάδος, η γενική αεροπορία και ο αεροτουρισμός παραμένουν άγνωστες και υποανάπτυκτες πτυχές, σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρώπης. Η άγνοια, η αδιαφορία, η απίστευτη γραφειοκρατία, η φορολογία, αλλά τη ουσία, η ενγένει έλλειψη αεροπορικής κουλτούρας στην Ελλάδα, καθιστούν μία χώρα που θα μπορούσε να ήταν η Φλόριντα της Ευρώπης σε κάτι λιγότερο από παρατηρητή των εξελίξεων. Αξίζει μια περιήγηση στα σχετικά blogs του διαδυκτίου, για να συνειδητοποιήσουμε πόσο «μη φιλική στη γενική αεροπορία» βλέπουν τη χώρα μας οι ευρωπαίοι αεροπεριηγητές. Την ώρα που η γενική αεροπορία στην Ευρώπη αυξάνεται σε μία τουριστική βιομηχανία της τάξεως των 22 δισεκατομμυρίων τζίρο ετησίως, και των 350.000 χειριστών ελαφρών αεροσκαφών γενικής αεροπορίας, στην Ελλάδα, εμείς, όχι μόνο δεν εκμεταλλευόμαστε ένα κομμάτι τής κατά τα άλλα σημαντικής αυτής «πίττας», αλλά παρατηρούμε μία ταχέως φθίνουσα πορεία, που είναι αμφίβολο εάν μπορεί να αναστραφεί.

Η Γενική Αεροπορία είναι πραγματικά ένας μικρός τουριστικός χώρος, που όμως δυστυχώς, αντί να αναπτύσσεται στην χώρα του Ίκαρου, με τις τρακόσες μέρες ηλιοφάνεια, το μοναδικό τοπίο, το ιδανικό κλίμα γι αυτή τη δραστηριότητα αλλά και τα 40 αεροδρόμια, κινδυνεύει απλά να εξαφανιστεί». Ο ομιλητής αναφέρθηκε και στο λεγόμενο «φαινόμενο Fraport», τονίζοντας ότι «…παρότι η Πανελλήνια Ένωση Πιλότων υποστηρίζει τα αναπτυξιακά έργα της συγκεκριμένης ιδιωτικής εταιρείας, εντούτοις, δεν μπορεί να μην καυτηριάσει την νέα τιμολογιακή της πολιτική, με τον δεκαπλασιασμό των τελών προσγείωσης και parking των ελαφρών αεροσκαφών μέσα σε 2 χρόνια και στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.

Η τιμολογιακή πολιτική της Fraport δεν έχει καμία επιχειρηματική λογική και προσβλέπει απλά στον αφανισμό του λεγόμενου αεροτουρισμού αλλά και της γενικής αεροπορίας από την Ελλάδα. Τα τέλη προσγείωσης και λιμενισμού ελαφρών αεροσκαφών στα 14 ελληνικά αεροδρόμια είναι πολλαπλάσια και από τα πιο ακριβά αεροδρόμια που εξυπηρετούν την γενική αεροπορία στην Ευρώπη. Είναι επίσης «άξιο θαυμασμού» ότι αυτά τα τέλη είναι πολλαπλάσια ακόμα και από Ευρωπαϊκά αεροδρόμια που επίσης διαχειρίζεται η ίδια η Fraport. Ήδη στην Κέρκυρα παρατηρείται μείωση κατά 85% των αφίξεων μικρών ελαφρών αεροσκαφών από το εξωτερικό το τελευταιο χρόνο.

Επίσης ενδιαφέρον είναι ότι στο σχεδιασμό των χώρων των αεροδρομίων, η Fraport μειώνει τις θέσεις πάρκινγκ αεροσκαφών γενικής αεροπορίας, αντί να τις αυξάνει, προς όφελος των αερογραμμών αλλά και αγνοεί, προς το παρόν, τα έργα υποδομής για ανεφοδιασμό καυσίμων μικρών αεροσκαφών, όπως υποτίθεται ότι επιβλέπει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Ελλάδος σύμφωνα με σχετικά μνημόνια». Και κατέληξε: «Είναι κατανοητό ότι μια ιδιωτική εταιρεία προσβλέπει στο κέρδος, και αυτό δεν είναι επί της αρχής καθόλου μεμπτό, αλλά όταν όμως λόγω του κέρδους αφανίζει ένα σημαντικό τομέα που άπτεται της εκπαίδευσης των πιλότων στην Ελλάδα από αεροπορικές ακαδημίες ή και αερολέσχες αναγκάζοντας ακόμη και τους αυριανούς Έλληνες πιλότους να φεύγουν για εκπαίδευση στο εξωτερικό, τότε κάποιος πρέπει να πει ή να κάνει κάτι.

Πέραν λοιπόν των απίστευτων υπερβολικών χρεώσεων, που θα αποθαρρύνουν όλους τους ξένους περιηγητές να επισκέπτονται τη χώρα μας και έχουν οδηγήσει τις τοπικές ελληνικές αερολέσχες σε αγωγές εναντίον της Fraport (βλέπε για παράδειγμα την Αερολέσχη Κέρκυρας), δημιουργείται επιπλέον και πρόβλημα ασφάλειας των πτήσεων. Ο χειριστής του ελαφρού αεροσκάφους θα προσπαθήσει να παρακάμψει τα Fraport αεροδρόμια, προκειμένου να μην υποστεί αυτές τις παράλογες χρεώσεις. Για παράδειγμα, ένας αεροπεριηγητής – χειριστής ελαφρού αεροσκάφους, ο όποιος θέλει να έρθει στη χώρα μας, ας πούμε από την Ιταλία ή την Κροατία, για να αποφύγει τις υπερβολικές χρεώσεις, θα παρακάμψει τα Fraport αεροδρόμια, που στην ουσία είναι όλα τα Ιόνια νησιά, αυξάνοντας το ρίσκο της πτήσης του, σε σχέση με μια πιθανή απρόβλεπτη αλλαγή των καιρικών συνθηκών αλλά και βεβαίως σε σχέση με μια πιθανή έλλειψη καυσίμων στον αέρα. Είναι γνωστό ότι πρόσφατα, ένα ελαφρύ αεροσκάφος κατέπεσε στην περιοχή της Ναυπάκτου, καίτοι δεν έχει εκδοθεί επίσημο πόρισμα, παρατηρήθηκε ότι στο μοιραίο αυτό δυστύχημα δεν υπήρξαν ίχνη διαρροής καυσίμου, από το κατά τα άλλα, κατεστραμμένο αεροσκάφος. Στην ουσία η Fraport βάζει την τελική ταφόπλακα στην γενική αεροπορία και τον αεροτουρισμό στην Ελλάδα, αφού οι ξένοι αερόπεριηγητές, θα επιλεγούν προορισμούς εκτός Ελλάδας για τις διακοπές τους και τις αεροπεριήγησεις τους».

Η απάντηση…

Πηγή προσκείμενη στην Fraport, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του money-tourism.gr, αναγνώρισε τις μεγάλες αυξήσεις που έχουν γίνει στα τέλη της γενικής αεροπορίας, υποστηρίζοντας ότι η μικρή χωρητικότητα των 14 αεροδρομίων και η προτεραιότητα της εταιρίας στις εμπορικές πτήσεις, που αποτελούν όρο επιβίωσης για τον ελληνικό Τουρισμό, οδήγησαν στις αυξήσεις αυτές, παράλληλα με κάποιες νέες υπηρεσίες που σχετίζονται με θέματα ασφαλείας».

Ο κ. Παπάζογλου

Στη συνέχεια του συνεδρίου, ο κύριος Ιωάννης Παπάζογλου, Corporate Communications Μanager, Fraport Greece, παρουσίασε αναλυτικά με χρονοδιάγραμμα τα τρέχοντα έργα της αξιοποίησης των 14 αεροδρομίων που διαχειρίζεται η εταιρεία. Το συνέδριο χαιρέτησαν και παρακολούθησαν μεταξύ άλλων, η Γενική Γραμματέας Τουρισμού, κυρία Ευρυδίκη Κουρνέτα και ο Γενικός Γραμματέας Υπουργείου Εσωτερικών, κύριος Τζανέτος Φιλιππάκος όπως και ο βουλευτής και τομεάρχης μεταφορών και υποδομών της Νέας Δημοκρατίας, κύριος Χρήστος Μπουκώρος, αλλά και ο κύριος Αντώνης Ζησιμάτος, διευθυντής ΥΠΑΠΠΕ. Παρά την έκφραση των παραπάνω ενστάσεων από την Πανελλήνια Ένωση Πιλότων στο θέμα της γενικής αεροπορίας της Ελλάδος, το πρώτο μέρος του συνεδρίου έληξε σε ένα θετικό κλίμα αφού τελικά επήλθε κατανόηση και συμφωνία για την περαιτέρω διερεύνηση των θέσεων της Πανελλήνιας Ένωσης Πιλότων, τόσο από τα αρμόδια υπουργεία, όσο και από την Fraport για να ξεπεραστούν τα επείγοντα εμπόδια για την γενική αεροπορία της Ελλάδος. Στις προσεχείς ημέρες θα συνεχιστεί η διαβούλευση, προκειμένου να υπάρξει μια καλύτερη διαχείριση της γενικής αεροπορίας τόσο από την Fraport όσο και από τους αρμόδιους φορείς της πολιτείας.

Πηγή: https://money-tourism.gr/quot-pane-quot-ta-idiotika-aeroskafi-dekaplasiasmos-ton-telon-tin-fraport-chreosi-1-008-e-aktio-125/ | ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ money-tourism.gr