Μετά τον σεισμό των 4,8 Ρίχτερ η μετασεισμική ακολουθία που έχουμε καταγράψει είναι εξαιρετικά ελλιπής με μέγιστο μέγεθος 2,5 Ρίχτερ και ελάχιστο αριθμό μετασεισμών ενώ θα έπρεπε να έχουμε μετασεισμούς της τάξης του τέσσερα.

Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει σημαντικό ποσό μετασεισμικής ενέργειας που δεν έχει ακόμα απελευθερωθεί και το οποίο τις επόμενες εβδομάδες οι μήνες μπορεί να μας δώσει μερικούς ισχυρούς μετασεισμούς.

Δεν με προβληματίζει το σεισμικό μέγεθος καθ’ ότι η Κεφαλλονιά είναι δομημένη με τους αυστηρότερους αντισεισμικους κανονισμούς.

Με προβληματίζει όμως το κατολισθητικό δυναμικό δηλαδή ο κίνδυνος κατολισθήσεων σε σημεία πυκνής διέλευσης οχημάτων όπως είναι η συγκεκριμένη περιοχή όπου διέρχονται δεκάδες αυτοκίνητα καθότι ο Πόρος είναι το μοναδικό λιμάνι του νησιού που το συνδέει ακτοπλοΐκά μετην υπόλοιπη Ελλάδα.

Απαιτείται λοιπόν οι υπηρεσίες περιοδικά να ελέγχουν τα πρανή και οι οδηγοί να δείχνουν την ενδεδειγμένη προσοχή και ειδικά στην περίπτωση που αντιληφθούν σύννεφα σκόνης στα πρανή να σταματήσουν τα οχήματα τους.

Η Κεφαλλονιά είναι ένα νησί με έντονες γεωδυναμικές διεργασίες που εκφράζονται με τη μορφή σεισμών και μάλιστα ισχυρών σε αυτό οφείλεται η μεγάλη ομορφιά της η ωραίες ακτές της τα βουνά της τα φαράγγια της.

Τώρα που έχει σχεδόν ολοκληρωθεί το οδικό δίκτυο του νησιού θα πρέπει να στραφούμε στον εντοπισμό περιοχών όπου ο κίνδυνος για κατολισθήσεις είναι μεγάλος και να παρέμβουμε κάτι αντίστοιχο το οποίο έγινε στο δρόμο Αργοστόλι Φισκάρδο όπου τα πρανή που κρίθηκαν επικίνδυνα καλύφθηκαν με πλέγματα και ειδικά αγκυρίδια.

Για το τι περαιτέρω πρέπει να γίνει για την αντισεισμική θωράκιση του νησιού και των υποδομών του θα επανέλθω με σχετική ανάρτηση μου στο άμεσο μέλλον.

Από το fb του Άκη Τσελέντη