Το αξίωμα που λέει ότι η “νίκη” έχει πολλούς Πατέρες σε αντίθεση με την “ήττα” που είναι ορφανή, επιβεβαιώνεται, αλλά για τον “Τουρισμό στο Νησί μας” αυτή τη φορά.

Από παντού καταφθάνουν στοιχεία  που αναφέρουν αυτό που όλοι λίγο πολύ ζούμε τα τελευταία οκτώ χρόνια με αποκορύφωμα αυτή την Τουριστική χρονιά και δεν είναι άλλο από την “απόλυτη επιτυχία”. Σχεδόν όλοι , επώνυμοι και ανώνυμοι, έρχονται να προφητεύσουν τώρα αυτό που ποικιλοτρόπως και εγκαίρως είχε αναφερθεί παντοιοτρόπως στην Τουριστική Επιτροπή και τα Δημοτικά Συμβούλια του Δήμου Κεφαλονιάς  και δεν ήταν άλλο από την αναμενόμενη, προοδευτικά αυξανόμενη, σημαντική άνοδο του Τουρισμού σε όλους τους δείκτες και σε όλες τις μορφές.
Η ερώτηση είναι “Πως επιτεύχθηκε αυτή η άνοδος” ;
Θα θυμίσουμε λοιπόν συνοπτικά αυτό  που για οκτώ συνεχή χρόνια με συνέπεια, στόχευση και φυσικά  ορατά αποτελέσματα εφαρμόζει η Δημοτική Αρχή στο Θέμα της Τουριστικής ανάπτυξης και αφού “όλοι εκφράζουν την άποψή τους” ας πούμε και εμείς, που θεσμικά και επανεκλεγμένα, εφαρμόζουμε αυτά για τα οποία μας εμπιστεύθηκε , προφανώς ορθά, ο κόσμος του Νησιού μας το “Δεκάλογο της Τουριστικής Ανάπτυξης”.
1. Ο Δήμαρχος μας κ.Αλέξανδρος Παρίσης από την πρώτη μέρα ανάληψης των καθηκόντων του υπογράμμισε ότι η βαριά βιομηχανία του Νησιού μας είναι ο Τουρισμός και δόθηκε προτεραιότητα στην ανάπτυξη κυρίως της Κρουαζιέρας.

Η Κεφαλονιά πλέον συμπεριλαμβάνεται με επιτυχία στους «προορισμούς Κρουαζιέρας» και η συνεχής προσπάθεια μας για διεύρυνση του χρόνου παραμονής των Κρουαζιεροπλοίων στο Νησί, φαίνεται να επιτυγχάνεται προοδευτικά.
2. Η Τουριστική Επιτροπή του Δήμου συνεδριάζει σταθερά μια φορά το μήνα και εκτάκτως όποτε χρειαστεί για ιδιαίτερα θέματα και υπάρχει διαρκής συνεργασία με όλους τους Υπηρεσιακούς και Θεσμικούς παράγοντες του Νησιού ενώ επικοινωνιακά ευθυγραμμίζεται με τις διαμορφούμενες εξελίξεις πχ Fraport , με συνέπεια, σοβαρότητα και ρεαλισμό.
3. Η επικοινωνιακή πολιτική της Τουριστικής προβολής του Νησιού γίνεται προς τρεις κατευθύνσεις: Α. Στις Χώρες που παραδοσιακά μας επιλέγουν για περαιτέρω ενδυνάμωση της συνεργασίας. Β. Στις Χώρες που δεν είμαστε η πρώτη τους επιλογή αλλά θα μπορούσαμε να γίνουμε και Γ. Στις Χώρες που δεν υπάρχουμε στην αγορά τους αλλά προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ταξιδιωτικό ενδιαφέρον.

  1. 4. Η προβολή του Νησιού γίνεται “πάντα” με Αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου που εγκρίνουν τις Εισηγήσεις της Τουριστικής Επιτροπής και αφορά ρεαλιστική εκπροσώπηση σε επιλεγμένες διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις, όπου το Νησί παρουσιάζεται μέσα από ειδικά σχεδιασμένα info kiosks, τα οποία στελεχώνουν ο Υπηρεσιακός Προϊστάμενος με το θεσμικό Α/Δήμαρχο.
    5. Συνεντεύξεις σε εγχώρια και διεθνή ΜΜΕ, αρθογραφία , συμμετοχή σε Συνέδρια και ειδικά forum Τουρισμού σε Ελλάδα και εξωτερικό “κρατούν” την επικοινωνία του Νησιού σε υψηλά επίπεδα, ενώ δίνεται έμφαση σε θέματα περιβαλλοντολογικής φροντίδας, προσβασιμότητας και επιπέδου παροχής υπηρεσιών.
    Διερεύνηση και προβολή των πολλαπλών δυνατοτήτων ανάπτυξης εναλλακτικών μορφών Τουρισμού και παρουσίαση σε ειδικές Εκθέσεις και διαρκής συνεργασία με τους Επαγγελματίες του Τουρισμού ανά κλάδο.
    7. Ιδιαίτερη έμφαση στην προβολή του  Τουρισμού Κρουαζιέρας, της θρησκευτικής περιήγησης, της Γαστρονομίας και του Οινοτουρισμού σε συνεργασία με τους εκπροσώπους τους ανά τομέα.
    8. Οργάνωση Συνεδρίων και ειδικών θεματικών εκδηλώσεων Τουριστικής προβολής και συνεργασία με τους θεσμικούς Φορείς του Τουρισμού και αξιοποίηση των Συμπερασμάτων – Πορισμάτων των κατά καιρούς ερευνητικών μελετητικών δραστηριοτήτων και ενεργοποίηση όλων των Αδελφοποιήσεων σε συνδυασμό με την δημιουργία νέων.
    9. Έμφαση στην ανάδειξη του Πολιτιστικού πλούτου επενδύοντας στον “ποιοτικό Τουρισμό” και επιμελημένη διαχείριση των εκτάκτων περιόδων κρίσεων όπως πχ Σεισμούς, Πυρκαγιές, Πλημμύρες .
    10. Διαρκής συνεργασία με Υπουργείο Τουρισμού και ΕΟΤ για συνεχή ενημέρωση και με ΠΙΝ & ΠΕΔ-ΙΝ, ώστε να γίνεται “συμπληρωματική προβολή”, με έμφαση στην ανάδειξη του Νησιού μας.
    Τελειώνοντας υπενθυμίζουμε ότι η Τουριστική ανάπτυξη, σύμφωνα με την άποψή μας, δεν είναι μόνο η καταγραφή αριθμών , δεικτών και διαγραμμάτων, αλλά η διατήρηση και φροντίδα του παραδοσιακού περιβάλλοντος , η ανάδειξη του πνευματικού πλούτου του Νησιού και η προβολή της ειλικρινούς Φιλοξενίας,  που η επίτευξή τους είναι συνώνυμο της ποιοτικής συνεργασίας των πάντων, μιας και οι μικροπολιτικές αντιπαραθέσεις δεν ωφελούν, αφού η Τουριστική ανάπτυξη αφορά και επηρεάζει όλους μας ανεξαιρέτως.

Η επένδυσή μας στο «χαμόγελο του Επισκέπτη» φαίνεται να επιβεβαιώνεται καθημερινώς !

Ευάγγελος Κεκάτος
Α/Δήμαρχος Τουρισμού