Οι Προηγούμενοι, για να ικανοποιήσουν τους πολλούς, όχι τους λίγους άριστους, (απόλυτα ή σχετικά) έφεραν τον ισοπεδωτή της κλήρωσης μεταξύ όλων των μαθητών, για την επιλογή των σημαιοφόρων του σχολείου….

Ισοπέδωση, όχι μόνο στο αποτέλεσμα της επίδοσης στα σχολικά μαθήματα, αλλά και της προσπάθειας στην βελτίωση..

Ισοπέδωση στην αξιολόγηση της κοινωνικής προσαρμογής του μαθητή, στο περιβάλλον της τάξης, του σχολείου και ομάδας γενικότερα…

Μα κι οι Σημερινοί, επανέφεραν την υποτιθέμενη “παλιά” αριστεία, που μπάζει κι έμπαζε από παλιά, σε σημείο που κι η Αριστεία θα φώναζε:
“Με ξεσχίσατε φίλοι μου”….

Στην παλιά και σημερινή αριστεία,
πάλι κληρώνει μεταξύ των υποτιθέμενων αρίστων (της υποκειμενικής κρίσεως του εκπαιδευτικού της Ε τάξης στο δημοτικό ), για την επιλογή του σημαιοφόρου…
Με την προφανή αδικία της τύχης και κρίσης να καραδοκεί…

Συν την κοινωνική ανισότητα στη βάση αφετηρίας, στο ξεκίνημα του γνωστικού οικοδομήματος κάθε μαθητή….

Άλλο επίπεδο είτε μορφωτικό είτε οικονομικό κάθε οικογένειας….

Εξ άλλου άριστος, δεν μπορεί να λέγεται ο μαθητής που τα ξέρει όλα τέλεια αλλά…
Αλλά, έχει κάκιστο χαρακτήρα ή αγωγή και συμπεριφορά στην ομάδα…..

Από το μικρό αυτό βήμα, είχα καιρό πριν προτείνει στην κ. Κεραμέως, νυν υπουργό Παιδείας….

Αντί μια επιστροφή στο ατελές κι αμφισβητούμενο προϊόν της παλιάς διαδικασίας, που κατ’ ευφημισμόν λέγεται αριστεία….

Να θεσμοθετηθεί η επιλογή του σημαιοφόρου να γίνεται με εκλογές από τους μαθητές τελευταίας τάξης του σχολείου….
Έστω και μεταξύ των υποτιθέμενων αρίστων….

Το κέρδος προφανές….
Τα παιδιά ξέρουν πολλά χρόνια τον άριστο σε γνώσεις συμμαθητή τους η συμμαθήτριά τους….
Αν κατάφερε κι αυτός με τη συμπεριφορά του να μπει και στις καρδιές τους…
Ιδού ο πραγματικά Άριστος …..
Καμία κρίση υποκειμενική κανενός ειδήμονα…
Και τα παιδιά θα μάθουν να μην αγνοούν τις συνέπειες μιας κακής τους συμπεριφοράς στο δρόμο προς την Αριστεία της ζωής …..

Άριστη είναι η μόρφωση ( μορφή) του χαρακτήρα κι όχι η επίτευξη γνωστικών μόνο στόχων…..

Βαγγέλης Θεοφιλατος του Αθηναγόρα