“Είναι προβληματικό να αναλαμβάνεις πόστο και μετά να μαθαίνεις τι πρέπει να κάνεις”

Με το σχέδιο Καλλικράτης μεταφέρθηκαν περισσότερες αρμοδιότητες στους δήμους
Όπως
1) θέματα εκπαίδευσης και σχολικών υποθέσεων από κτηριακές μέχρι ελέγχου αριθμών σχολικών τμημάτων ανά τάξη αλλά και πολλά άλλα μεταφέρθηκαν από το υπουργείο Παιδείας στους δήμους
2) θέματα αθλητισμού και πολιτισμού από του υπουργείο πολιτισμού και αθλητισμού στους δήμους
3) κατάργηση λημενικων ταμείων και μεταφορά των αρμοδιοτήτων στους δήμους

Αυτά αλλά και πολλά άλλα κατά την γνώμη μου ήταν σωστά που έγιναν ώστε να επέλθει η απελευθέρωση των γραφειοκρατικών δυσκολιών και η αποκέντρωση απο την κεντρική εξουσία σε θέματα που άπτονται της περιφέρειας. Για αυτό και πολύ καλώς και ενισχύθηκε ο ρόλος των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης Α’ και Β’ κατηγορίας δηλαδή δήμου και περιφέρειας.

Άλλωστε για αυτό και η τελευταία θητεία ήταν πενταετής, ώστε να προσαρμοστούν στα νέα καθήκοντα τους για την διευκόλυνση του πολίτη.

Αυτό που δεν κατάλαβα όμως είναι πως δίνεις τόση αρμοδιότητα στους ΟΤΑ να διαχειριστούν τόσες σοβαρές υποθέσεις από αιρετούς που δεν έχουν καμία μα καμία γνώση πως να το κάνουν.

Μου φαίνεται αδιανόητο να έχει αλλάξει τόσο πολύ η τοπική αυτοδιοίκηση αλλά να μην έχουν πάρει μέτρα αυτός που βάζει υποψηφιότητα αν έχει την ικανότητα να τρέξει και να μελετήσει θέματα.

Σαφώς και όλοι έχουν το δικαίωμα να βάλουν υποφιοτητα να εκλεγούν σε ένα δημοτικό συμβούλιο αλλά να μπορουν να προσφέρουν κάτι και όχι να κάνουν άγονη πολιτική ή απλά να μαζέψουν μόνο ψήφους.

Για αυτό μια πρόταση μου είναι να  υπάρξει ένα ειδικό πρόγραμμα εκπαίδευσης σε θέματα ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ορισμένου χρονικού διαστήματος- εξάμηνο ίσως – για όσους θέλουν να είναι υποψήφιοι αιρετοί. Και αφού περάσουν επιτυχώς τότε να μπορούν να πάρουν μέρος στις εκλογές. Είναι προβληματικό να αναλαμβάνεις πόστο και μετά να μαθαίνεις τι πρέπει να κάνεις

Ίσως αυτό να δημιουργεί εμπόδια συμπλήρωσης ψηφοδελτίου αλλά καλύτερα λίγοι και ικανοί παρά πολλοί και μη αποτελεσματικοί.

Για να μην υπάρχει παρεξήγηση ακόμα και ο αστροφυσικός πως είναι δυνατόν να γνωρίζει θέματα δημόσιας διοίκησης.

Σκεφτείτε ότι ο υποψήφιος δήμαρχος τότε θα “κατέρχεται” με μεγαλύτερη δύναμη.

Το θέμα δεν είναι αν θα πάρεις μόνο την διοίκηση του δήμου αλλά πώς θα κάνεις το δήμο να δουλέψει ειδικά σε ένα σύστημα και ένα περιβάλλον πολύ διαφορετικό από αυτό ήταν πριν μια δεκαετία.

Υσ Η πρόταση μου είναι γενικής σκέψης και όχι φωτογράφιση για να μην παρεξηγηθώ. Το πρόβλημα είναι πανελλαδικό για να μην πω παγκόσμιο.

Από το fb του Χρήστου Ευαγγελατου