Η Νίκη Κεραμέως παρουσίασε το νέο Λύκειο: Γραπτές προαγωγικές εξετάσεις σε όλες τις τάξεις

Σαρωτικές αλλαγές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και πρωτίστως στο Λύκειο, ετοιμάζει η ομάδα της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως.

Το «μενού» των αλλαγών στην Παιδεία που φέρνει η Νίκη Κεραμέως είναι ιδιαίτερα μεγάλο: Τέλος στο φαινόμενο των «αιώνιων φοιτητών», επαναφορά της ελάχιστης βάσεις εισαγωγής, μείωση αποσπάσεων καθηγητών σε φορείς, χιλιάδες προσλήψεις στην ειδική αγωγή, καθιέρωση του Εθνικού Απολυτηρίου στο νέο Λύκειο, προώθηση του συστήματος αξιολόγησης, επιστροφή των πρότυπων και πειραματικών σχολείων.

Να σημειωθεί ότι χθες το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τις ημερομηνίες διεξαγωγής των Επαναληπτικών Εξετάσεων στο πλαίσιο των Πανελληνίων 2019.

Με τις τροποποιήσεις που ετοιμάζει η υπουργός Παιδείας, η επιτυχής ολοκλήρωσης του νέου Λυκείου θα οδηγεί στην απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου, για το οποίο θα λαμβάνονται υπ’ όψιν οι βαθμοί και των τριών τάξεων του Λυκείου, με διαφορετικό συντελεστή ανά τάξη.

Επιπλέον, για κάθε τάξη του Λυκείου, θεσπίζονται γραπτές προαγωγικές εξετάσεις, με την επιλογή των θεμάτων να γίνεται από την Τράπεζα Θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας.

«Κεντρική μας επιδίωξη είναι να απελευθερώσουμε το σχολείο από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό του Υπουργείου Παιδείας, και να δείξουμε μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς μας» ανέφερε χαρακτηριστικά η Νίκη Κεραμέως.

Τι αλλάζει στις πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης
Η υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε ότι θα ενισχυθεί σημαντικά η προσχολική εκπαίδευση, διαμηνύοντας ότι ο στόχος της για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι να απελευθερωθεί το σχολείο από τον «ασφυκτικό εναγκαλισμό» με το υπουργείο Παιδείας.

Η Νίκη Κεραμέως εξήγγειλε συγκεκριμένα τα εξής:

Απλουστεύουμε μια σειρά από διαδικασίες για τη διοργάνωση εκπαιδευτικών δράσεων, όπως για παράδειγμα η διενέργεια σχολικών εκδρομών και η συμμετοχή σε διαγωνισμούς και ολυμπιάδες.

Θωρακίζουμε θεσμικά τη σχολική μονάδα, αναβαθμίζουμε το ρόλο του Διευθυντή, προωθούμε ένα νέο σύστημα επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης, αναδιοργανώνουμε τις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, με γνώμονα δομές πιο κοντά στις σχολικές μονάδες, με σταδιακή κατάργηση των υφιστάμενων, υδροκέφαλων και συγκεντρωτικών δομών.

Δίνουμε μεγαλύτερη ελευθερία στους εκπαιδευτικούς όσον αφορά τη διδασκαλία στην τάξη και επενδύουμε περισσότερο στους εκπαιδευτικούς, κάτι που σημαίνει ότι τους προσφέρουμε τα κατάλληλα εργαλεία προκειμένου να επιτελούν απρόσκοπτα το έργο τους.

Εστιάζουμε, μετά από πολλά χρόνια, στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Προωθούμε ένα σύστημα αξιολόγησης, ξεκινώντας από τις σχολικές μονάδες και προχωρώντας στους εκπαιδευτικούς, με αποκλειστικό στόχο την επιβράβευση των εκπαιδευτικών και τη βελτίωσή τους μέσω επιμόρφωσης.

Καταγράφουμε συγκεκριμένες ανάγκες που υπάρχουν για εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης ανά τη χώρα και επιλύουμε σταδιακά το μείζον θέμα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Στο πλαίσιο αυτό, η υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε την μείωση των αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε φορείς, για να επιστρέψουν περισσότεροι εκπαιδευτικοί στις τάξεις και την επίσπευση της διαδικασίας πρόσληψης 4.500 εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή.

Πηγή: iefimerida.gr – https://www.iefimerida.gr/ellada/i-ypoyrgos-paideias-niki-kerameos-gia-neo-lykeio?fbclid=IwAR07XRqbwViv7Vfjs7RYnemoG8caX9iD2LSyS1Jb7ldu6NS1S-m2UjVHdv4