Μάκης (Γεράσιμος) Βαρθολόμος – Ο Κεφαλονίτης Προϊστάμενος Οικονομικός Νήσος Σάμος HSW

Ο κύριος Μάκης Βαρθολόμος έπειτα από 32 χρόνια στη θάλασσα και έχοντας να κάνει με το πιο δύσκολο φορτίο, τον άνθρωπο, τον αντιμετωπίζει με ζεστασιά, χαμόγελο και με την αλμύρα που κουβαλάει τόσα χρόνια και όχι ως απλός “λογιστής” και γνωρίζει με το όνομα τους, τους πιο πολλούς συχνούς επιβάτες. Θυμάται με νοσταλγία το «Ιαλυσός» το πρώτο του μεγάλο βαπόρι και τη γραμμή των Δωδεκανήσων. Επίσης θυμάται τη μεγάλη περίοδο του «Naias Express» και τη βαθιά φιλία που είχε με τον Πλοίαρχο του, τον αείμνηστο Cpt Αντώνη Βάβαλο. Αγαπημένη του γραμμή είναι αυτή της Ικαροσαμίας, όπου και γνώρισε την Ικαριώτισσα σύζυγο του

Έναν παλιό καλό ναυτικό και ζεστό άνθρωπο γνωρίσαμε σε ένα από τα ταξίδια του Arxipelagos, τον Προϊστάμενο Οικονομικό Αξιωματικό Ε.Ν. του «Νήσος Σάμος» της Hellenic Seaways, κ. Μάκη Βαρθολόμο.

Γεννημένος στον Πειραιά με καταγωγή από την Κεφαλονιά, Αργοστόλι. Ο παππούς του διατηρούσε στο Αργοστόλι ναυτικό πρακτορείο, ιδρυθέν το 1898 (!) που πρακτόρευε όλα τα πλοία της εποχής, όπως του Τυπάλδου, του Καβουνίδη κ.α. Ο πατέρας του ήταν Προϊστάμενος Αρχιθαλαμηπόλος με μεγάλη καριέρα στα πλοία του Καβουνίδη, όπως στο νεότευκτο, τότε, «Άδωνις».

Το «Άδωνις» το 1973

Με το πέρας της στρατιωτικής θητείας του ο κύριος Μάκης παρακινήθηκε από τον πατέρα του το 1986 να γίνει ναυτικός και έτσι ξεκίνησε την καριέρα του ως δόκιμος οικονομικός αξιωματικός Ε.Ν. στο «Αργοστόλι» της «Ελληνικής Ακτοπλοΐας». Το 1987 πηγαίνει στο «Ιαλυσός» της ΔΑΝΕ όπου παρέμεινε μέχρι το 1991, έχοντας αποκτήσει το βαθμό του Β’ Οικονομικού Αξιωματικού.

Την ίδια χρονιά δέχθηκε πρόταση να πάει στο «Ρέθυμνον» της ΑΝΕΚ, όπου εκτελούσε το δρομολόγιο Πειραιά – Ηρακλείου. Ένα χρόνο μετά του έγινε μια ενδιαφέρουσα πρόταση για το «Άνεμος» της Nomicos Lines ως Α’ Οικονομικός, στη γραμμή Θεσσαλονίκης – Ηρακλείου με ενδιάμεσα τα νησιά των Κυκλάδων.

Το 1994 συνεχίζει στο «Golden Vergina» της Agapitos Lines, στη γραμμή της Ικαροσαμίας. Το 1995 η Agapitos Lines δρομολόγησε στη γραμμή της Παροναξίας το νέο της πλοίο «Naias Express», έτσι λοιπόν ο κύριος Μάκης ακολούθησε αυτό το πλοίο για μια μακρά περίοδο μέχρι και το 2001 ( όπου το πλοίο μετονομάστηκε από το 2000 σε «Εξπρές Άδωνις», μετά από τη γνωστή συγχώνευση των εταιρειών από τη Minoan Flying Dolphins).

Επί Hellas Ferries ταξίδεψε με τα περισσότερα πλοία της εταιρείας σε όλο το Αιγαίο, ως Προϊστάμενος πλέον Οικονομικός Αξιωματικός. Το 2005 με την ίδρυση της Hellenic Seaways, θήτευσε στα «Νήσος Μύκονος» και «Νήσος Χίος», τα οποία θεωρεί επαναστατικά πλοία για την ταχύτητα τους και τις ανέσεις που προσφέρουν στους επιβάτες αλλά και στο πλήρωμα. Για μια σεζόν πήγε στο «Highspeed 3» το οποίο απαιτούσε γρήγορες κινήσεις λόγω του σφιχτού ωραρίου αφιξοαναχωρήσεων. Αργότερα ταξίδεψε με τα «Εξπρές Σκιάθος» και «Εξπρές Πήγασος». Από το 2015 ταξιδεύει με τα μεγάλα γιαπωνέζικα θαλασσοβάπορα της Hellenic Seaways, «Αριάδνη», «Νήσος Ρόδος» και «Νήσος Σάμος».

Αναδημοσίευση από www.arxipelagos.gr