Σε ένα δυναμικό τουριστικό τρίπτυχο προσανατολίζεται ο Δήμος Κεφαλονιάς, στο πλαίσιο του προγράμματος τουριστικής προβολής του για το προσεχές έτος.

Ειδικότερα, βασικός στόχος είναι να καταστεί η Κεφαλονιά κορυφαίος τουριστικός προορισμός τόσο στον τομέα sea and sun, ήλιος και θάλασσα, όσο και στον εναλλακτικό τουρισμό, έτσι ώστε να αυξηθεί η επισκεψιμότητα της περιοχής με την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και προσέλκυση ποιοτικών τουριστών. Επιμέρους στόχοι που θα συμβάλουν στην επίτευξή του βασικού στόχου είναι:

-Αναβάθμιση του sea and sun, ήλιος και θάλασσα, σε ανώτερο επίπεδο.

-Ανάδειξη της Κεφαλονιάς σε κορυφαίο, ασφαλή προορισμό που προσφέρει αυθεντικές εμπειρίες θεματικού τουρισμού 12 μήνες το χρόνο.

-Ενδυνάμωση της προώθησης ως top επιλογή: sea and sun, luxury διακοπών, κρουαζιέρας και yachting. Σημαντικά κομμάτια του τουριστικού προϊόντος της Κεφαλονιάς είναι η γαστρονομία, οι διοργανώσεις γάμων και τα διάφορα αθλήματα όπως για παράδειγμα η ποδηλασία, τα  extremesports, οι καταδύσεις και τα outdooractivities. Τα συγκεκριμένα στοιχεία δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν μεμονωμένα σαν ξεχωριστά είδη αλλά θα αναδειχθούν, θα προβληθούν και θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά με τα υπόλοιπα στοιχεία, προκειμένου να αναδείξουν την διαφορετικότητα και την ανταγωνιστικότητα του συνολικού τουριστικού προϊόντος.

Επιπροσθέτως,  λόγω της φύσης και του είδους του προϊόντος θα χωριστεί η αγορά σε δύο τμήματα, ανάλογα με το είδος προϊόντος προβολής και συγκεκριμένα στην αγορά του «Συμβατικού Τουριστικού Προϊόντος» και στον «Θαλάσσιο Τουρισμό». Τόσο η κρουαζιέρα όσο και ο τουρισμός με σκάφη αναψυχής είναι είδη προϊόντος που δεν περιλαμβάνουν διαμονή και ειδικά στην κρουαζιέρα η παραμονή στον τόπο προορισμού είναι παρά πολύ σύντομη. Επίσης οι επισκέπτες έχουν ποικιλόμορφα χαρακτηριστικά και τόπο προέλευσης. Επιπλέον η επιλογή του ταξιδιού δεν εξαρτάται μόνο από τον συγκεκριμένο προορισμό αλλά από το συνολικά χαρακτηριστικά του ταξιδιού.

Τέλος, ο κυρίως τρόπος προβολής πρέπει να είναι διαφορετικός, αφού στόχος δεν θα είναι οι μεμονωμένοι επισκέπτες αλλά οι μεσάζοντες. Ωστόσο, η κρουαζιέρα και ο τουρισμός με σκάφη αναψυχής αποτελούν δύο αγορές οι οποίες μεταξύ τους έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά και κατά συνέπεια τρόπο προσέγγισης, συνεπώς θα εξεταστούν ξεχωριστά. Μια δεύτερη τμηματοποίηση αφορά την αγορά του «Συμβατικού Τουριστικού Προϊόντος». Στην αγορά αυτή γίνεται γεωγραφική τμηματοποίηση σύμφωνα με τις κύριες χώρες προσέλκυσης τουριστών στην Ελλάδα, σε συνδυασμό με τον βαθμό επισκέψιμότητας που έχουν μέχρι σήμερα στην Κεφαλονιά.

Οι κύριες αγορές-στόχοι για την Κεφαλλονιά, είναι η Γερμανία, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο,η Ιταλία και η Ελλάδα. Μικρότερες αγορές με ιδιαίτερη προσέγγιση στις χώρες που τα τελευταία χρόνια δείχνουν προτίμηση στο νησί  και υπάρχει αεροπορική σύνδεση ή είναι εφικτή η οδική μεταφορά, όπως Ολλανδία, Πολωνία, Σκανδιναβικές χώρες, Αυστρία, Τσεχία και Βαλκάνιες χώρες. Οι χώρες αυτές θα πρέπει να αντιμετωπιστούν μεμονωμένα. Πολλές από αυτές διαθέτουν χαρακτηριστικά,  τα οποία θα βοηθήσουν στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, για παράδειγμα οι Ολλανδοί σαν κύριο λόγο διακοπών έχουν την φύση και όχι τον ήλιο και τη θάλασσα.

Αναδημοσίευση από www.tornosnews.gr