Οι εμπορικές εξελίξεις στο χώρο της ακτοπλοΐας το φετινό χειμώνα σε όλο το Ιόνιο, πρόκειται να επηρεάσουν τις θαλάσσιες μεταφορές τόσο στην Κέρκυρα όσο και σε Κεφαλονιά και Ζάκυνθο για τα επόμενα πολλά χρόνια, με ορατή μία ισχυρή “μάχη επικράτησης”.

Με τη διάλυση της κοινοπραξίας των φέρρυ στην πορθμειακή γραμμή Κέρκυρας – Ηγουμενίτσας εδώ και μερικές εβδομάδες, ήδη έχει ξεκινήσει μάχη επικράτησης η οποία αναμένεται να ενταθεί τους πρώτους μήνες του 2019, κοντά στην έναρξη της τουριστικής περιόδου όταν και η κίνηση αυξάνεται.

 

Ποια πλοία έχει ο ένας, ποια ο άλλος

 

Πλέον, στη γραμμή δραστηριοποιούνται δύο εταιρίες – κοινοπραξίες:

– Η πρώτη αφορά την Kerkyra Lines, που εκμεταλλεύεται τα πλοία Αγία Θεοδώρα και Κέρκυρα Εξπρές (κλειστού τύπου), Άνω Χώρα ΙΙ και Νικόλαος (αμφίδρομα), Κέρκυρα, Αλκίνοος και Μενεκράτης (“παντόφλες”).

– Η δεύτερη, που προέκυψε από τη διάσπαση της ενιαίας κοινοπραξίας, είναι η Kerkyra Seaways που εκμεταλλεύεται τα πλοία Άγιος Σπυρίδωνας (κλειστού τύπου), Ίωνας (αμφίδρομο κλειστού τύπου), Αγία Ερήνη, Νάντη, Ελένη και Νηρέας (“παντόφλες”).

Σε ώρες αιχμής, ο ανταγωνισμός έχει ξεκινήσει με πολλά δρομολόγια των δύο εταιριών να απέχουν 30 λεπτά το ένα με το άλλο (5:30 με 6:00, 11:15 με 11:45, 17:15 με 17:45 κ.ο.κ.).

Και οι δύο κοινοπραξίες έχουν εντάξει τους Παξούς στο πρόγραμμά τους: η Kerkyra Seaways με το πλοίο Άγιος Σπυρίδων κάθε Τρίτη – Πέμπτη – Σάββατο για το χειμώνα, η Kerkyra Lines κάθε Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή και Κυριακή με το Αγία Θεοδώρα.

 

Ανταγωνισμός στις εκπτώσεις

 

Η Kerkyra Lines εξακολουθεί να παράσχει την έκπτωση σε εγγεγραμμένα μέλη με τιμή εισιτηρίου ΙΧ στα 10 ευρώ, με τη νέα κοινοπραξία να υιοθετεί σειρά εκπτώσεων: χωρίς την ανάγκη κάποιας εγγραφής, προσφέρεται το εισιτήριο για ΙΧ στην τιμή των 10 ευρώ σε όλους τους κατοίκους της Κέρκυρας αλλά και σε όλους τους μη Κερκυραίους που ταξιδεύουν στο νησί τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.

 

Σοκ στο νότιο Ιόνιο!

 

Εν τω μεταξύ, στο νότιο Ιόνιο, κλυδωνισμοί επικρατούν στις θαλάσσιες μεταφορές μετά την αναστολή μεταφορικού έργου από τη μία εκ των δύο εταιριών, την Kefalonian Lines που διέθετε έως προχθές δύο πλοία στις γραμμές Κυλλήνη Ζάκυνθος και Κυλλήνη Κεφαλονιά. Το ένα εκ των δύο πλοίων της εταιρίας, το “ Νήσος Κεφαλόνια”, εξαγοράστηκε από την ταχύτατα αναπτυσσόμενη εταιρία του Mr. 11880 Α. Θεοδόση Levante Ferries, η οποία πλέον αποτελεί ουσιαστικά μονοπώλιο στις δύο αυτές γραμμές με τέσσερα συνολικά πλοία κλειστού τύπου. Το άλλο πλοίο, το Αλεξάνδρα Λ., μετακινείται στο Αιγαίο και, έτσι, στη γραμμή θα δραστηριοποιείται μόνο η κοινοπραξία Ionian Group συμφερόντων του κ. Θεοδόση, ενώ η Kefalonian Lines εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία γνωστοποίησε την αποχώρησή της με βολές κατά φορέων της πολιτείας εδώ και αρκετά χρόνια: “Η Εταιρεία μας μετά την πολυετή και πρωτοφανή για τα δεδομένα της Ελληνικής ακτοπλοΐας, ιδιότυπη «δίωξη» από κρατικούς και άλλους φορείς, ιδιαίτερα μετά το 2015 κατέγραψε, στις ανωτέρω γραμμές, τεράστιες απώλειες, καθιστώντας έτσι μη βιώσιμη την εκμετάλλευσή τους από εμάς”.

 

 

Διαψεύδει φήμες ο Mr. 11880 για Κέρκυρα
Την ίδια ώρα, φήμες έφεραν την εταιρία Levante Ferries (που μεταξύ άλλων, διαθέτει το περίφημο πλοίο Fiore di Levante, ένα πολυτελές φέρυ που δραστηριοποιείται εδώ και 4 χρόνια στη γραμμή της Ζακύνθου και της Κεφαλλονιάς) όχι μόνο να ενδιαφέρεται στην επέκτασή της και στο βόρειο Ιόνιο, αλλά και να έχει ήδη εξετάσει με συνέργειες ή και αυτόνομα την δρομολόγηση πλοίων της στη γραμμή Κέρκυρας – Ηγουμενίτσας! Μάλιστα, οι ίδιες φήμες ανέφεραν ότι η κίνηση αυτή ενδέχεται να υλοποιηθεί ακόμα και φέτος το καλοκαίρι και μάλιστα, πιθανόν με δύο κλειστού τύπου φέρυ μποτ που θα διαθέτουν τα στάνταρτ των πλοίων που η εταιρία ήδη διαθέτει. Ωστόσο, μιλώντας στο CorfuPress.com ο Στρατής Απέργης, Γενικός Διευθυντής της εταιρίας, διέψευσε τις πληροφορίες υπογραμμίζοντας πως, τουλάχιστον προς ώρας, η Levante Ferries επικεντρώνεται στις πρόσφατες εμπορικές κινήσεις της με την εξαγορά ενός ακόμα πλοίου στη Ζάκυνθο μετά την απομάκρυνση της Kefalonian Lines από τις γραμμές του νοτίου Ιονίου και δεν θα προχωρήσει για την ώρα σε άλλες επεκτάσεις. Πάντως, υπογράμμισε ότι η εταιρία που έχει μόλις 4 χρόνια ζωής, σαφώς και θα εξετάσει μελλοντικά επεκτάσεις που μπορεί να αφορούν τόσο σε εσωτερικές γραμμές στο Ιόνιο ή και το Αιγαίο, ή ακόμα και στη γραμμή της Αδριατικής!

 

Μάχη για επιβίωση;

 

Η μάχη για επιβίωση με τον μεγάλο ανταγωνισμό που θα επικρατήσει το επόμενο διάστημα στη γραμμή της Κέρκυρας, αναμένεται να φέρει μεγάλο ανταγωνισμό και στην τιμολογιακή πολιτική, κάτι που σίγουρα θα ωφελήσει και τους επιβάτες. Ωστόσο, υπάρχει ο κίνδυνος η σύγκρουση να επιφέρει τη δημιουργία νικητών και ηττημένων, αποχωρήσεις και σε δεύτερο χρόνο, την εξαφάνιση των μεγάλων προσφορών λόγω μονοπωλίων που θα δημιουργηθούν. Ο χρόνος θα δείξει…

Αναδημοσιευση από corfupress.com