Κοροναϊος: Τι ισχύει με ακυρώσεις πτήσεων και ξενοδοχείων – Πότε επιστρέφονται χρήματα

Εχετε εκδώσει αεροπορικό εισιτήριο για Ιταλία αυτήν την περίοδο και δεν θα ταξιδέψετε λόγω της εξάπλωσης του κοροναϊού; Εκεί, λοιπόν, χάνετε τα χρήματά σας εκτός και αν…

Μπορεί η χθεσινή ανακοίνωση της AEGEAN, η οποία ενημερώνει το επιβατικό της κοινό, ότι έχει τη δυνατότητα να μεταθέσει το εισιτήριό του σε μεταγενέστερη ημερομηνία, να καθησυχάζει σχετικά τον κόσμο που προτίθεται να ταξιδέψει σε προορισμούς της Ιταλίας, ωστόσο, δεν συμβαίνει το ίδιο και με άλλες αεροπορικές εταιρίες. Χαμηλού κόστους εταιρίες που συνδέουν τόσο την Αθήνα όσο και τη Θεσσαλονίκη με προορισμούς της Ιταλίας «δεν βάζουν νερό στο κρασί τους» όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν στελέχη του τουριστικού χώρου στο ethnos.gr, οι οποίες ακολουθούν την πολιτική τους και ουσιαστικά, τι λένε;  Εφόσον, δεν έχουμε κάποια επίσημη απαγόρευση για διακοπή των πτήσεων μας προς την χώρα, δεν μπορούμε να προχωρήσουμε σε οποιαδήποτε διαφοροποίηση στην έκδοση ναύλων και σε οποιαδήποτε ελάφρυνση, όπως μας εξηγούν γνώστες του τουριστικού γίγνεσθαι.

Χωρίς προσδοκίες

Σε περίπτωση, που κάποιοι ταξιδιώτες έχουν εκδώσει εισιτήρια μεμονωμένα, μέσα ταξιδιωτικού γραφείου, σύμφωνα με έγκυρες πηγές του ethnos.gr, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες «σ’ αυτήν την περίπτωση, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα» λένε χαρακτηριστικά. Στην ερώτησή τι γίνεται στην περίπτωση με τα γκρουπ, που είχαν προγραμματιστεί εκδρομές, και μάλιστα, λόγω του τριημέρου της Αποκριάς, το ενδιαφέρον ήταν ιδιαίτερα αυξημένο (κυρίως για Βενετία), εκεί, όπως αναφέρουν πηγές του ethnos.gr, οι χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρίες εξετάζουν την κάθε περίπτωση, ωστόσο, η στάση τους και η πολιτική τους παραμένει σκληρή.

Για τα γκρουπ, οι τουριστικοί πράκτορες, που είχαν προγραμματισμένες εκδρομές προς την Ιταλία, πράττουν κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε να γλυτώσουν χρήματα, και από τα ξενοδοχεία και από τις αεροπορικές εταιρίες, ώστε να τα επιστρέψουν στους πελάτες τους. Αλλωστε, όπως είχε πει χαρακτηριστικά, νωρίτερα, στο ethnos.gr ο πρόεδρος του FedHATTA Λύσανδρος Τσιλίδης, «υποχρεούμαστε να συστρατευτούμε, να είμαστε ευέλικτοι, διότι εμείς είμαστε μάχιμη ομάδα, είμαστε οι παγκόσμιοι διακινητές της τουριστικής βιομηχανίας».

Ξενοδοχεία και βραχυχρόνια μίσθωση

Αντίστοιχη είναι η εικόνα και για κρατήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί σε ξενοδοχεία και χώρους βραχυχρόνιας μίσθωσης της Ιταλίας, μέσω δημοφιλών πλατφόρμων εύρεσης, κράτησης και αγοράς δωματίων. Και εκεί, ακολουθείται η πολιτική της εκάστοτε εταιρίας, ενώ σε πολλές περιπτώσεις, ακολουθείται η πολιτική του κάθε ξενοδοχείου/καταλύματος. Τουριστικοί πράκτορες και μεμονωμένοι πελάτες έχουν έρθει αντιμέτωποι με ευέλικτους ξενοδόχους, οι οποίοι, μεταθέτουν την κράτησή τους σε άλλη ημερομηνία.

Είναι όμως και εκείνες οι περιπτώσεις, που βάσει κανονισμών, όρων και γενικής πολιτικής ακύρωσης ή μη εμφάνισης παρόχου δεν παρέχεται η δυνατότητα ακύρωσης, επιστροφής χρημάτων ή αλλαγής. Για παράδειγμα, δημοφιλής πλατφόρμα εύρεσης ξενοδοχείων, στο  τέλος της ιστοσελίδας της, αναγράφει, μεταξύ άλλων, αναλυτικά τους Ορους και Προϋποθέσεις Ταξιδιού. «Οι Πάροχοι Ταξιδιών οι οποίοι διαφημίζουν και προωθούν το Ταξίδι τους στην Πλατφόρμα μας, έχουν πρόσβαση στα συστήματά μας και στο extranet μέσω των οποίων έχουν την αποκλειστική ευθύνη για την ανανέωση όλων των τιμών/αμοιβών/χρεώσεων, της διαθεσιμότητας, των πολιτικών και των προϋποθέσεων και άλλων σχετικών πληροφοριών, οι οποίες εμφανίζονται στην Πλατφόρμα μας» αναφέρει, μεταξύ άλλων.

Οπως επίσης, «Μερικές φορές διατίθενται στην Πλατφόρμα μας χαμηλότερες τιμές για συγκεκριμένα καταλύματα, προϊόντα ή υπηρεσίες, ωστόσο οι τιμές αυτές που διατίθενται από τους Παρόχους Ταξιδιών ενδέχεται να συνοδεύονται από ειδικούς περιορισμούς και προϋποθέσεις, για παράδειγμα να μην παρέχουν δυνατότητα ακύρωσης και επιστροφής χρημάτων. Παρακαλείστε να ελέγχετε προσεκτικά τους σχετικούς όρους και τις πληροφορίες των προϊόντων, υπηρεσιών και κρατήσεων πριν προχωρήσετε σε κράτηση».

Αντίστοιχα, πλατφόρμα βραχυχρόνιας μίσθωσης καταλυμάτων, στους όρους χρήσης της, διαθέτει την ενότητα «Επιστροφή χρημάτων επισκέπτη», όπου, μεταξύ άλλων, επισημαίνει «Μέχρι και 24 ώρες μετά το check-in. Εάν αναφέρετε ένα Ταξιδιωτικό Πρόβλημα εντός 24 ωρών μετά το check-in, συμφωνούμε κατά την κρίση μας είτε (i) να σας επιστρέψουμε το ποσό που πληρώσατε μέσω της πλατφόρμας μας (“Total Fees”), είτε (ii) να χρησιμοποιήσετε τις εύλογες προσπάθειές μας να σας βοηθήσουμε να βρείτε και να κάνετε κράτηση για οποιεσδήποτε αχρησιμοποίητες βραδιές που απομένουν στην κράτησή σας, κτλ.».

Πηγή: ethnos.gr