Levante Ferries: «Στην εταιρεία μας όλα λειτουργούν νόμιμα, ομαλά και σωστά – Η ΠΝΟ δεν συμμετείχε στην απεργία»

Άδικη χαρακτηρίζει η «Levante Ferries» την επιθετική ανακοίνωση που εξέδωσε το ΕΚΖ για την κινητοποίηση που έγινε στο λιμάνι, και η οποία επέρριπτε ευθύνες στην εταιρεία για «κατευθυνόμενες αντιδράσεις εις βάρος των απεργών». Η εταιρεία δικαιολογημένα υπεραμύνεται και δηλώνει ότι ουδεμία σχέση είχε η διοίκηση και το πλήρωμα με το περιστατικό που σημειώθηκε στο λιμάνι. Ο εκπρόσωπος της «Levante Ferries», Γιάννης Πυλαρινός με δηλώσεις του στην «ΗΜΕΡΑ» τονίζει «ότι ούτε η ΠΝΟ συμμετείχε στη συγκεκριμένη απεργία ούτε τα πληρώματα των πλοίων της εταιρείας, με αποτέλεσμα τα πλοία να ξεκινήσουν κανονικά στις 5:30 το πρωί τα δρομολόγια τους. Κανένας υπάλληλος της εταιρείας δεν συμμετείχε στη συγκέντρωση που έγινε στο λιμάνι. Ήταν όλοι στα πλοία και στις θέσεις τους».
Σχετικά με την ένταση που προκλήθηκε στην πύλη του λιμανιού, διευκρινίζεται ότι ξεκάθαρα οι αντιδράσεις προκλήθηκαν εύλογα από ταξιδιώτες συμπολίτες μας που ήθελαν να ταξιδέψουν με το πρωινό δρομολόγιο αφού δεν απεργούσαν τα πληρώματα των πλοίων. Υπάρχει και βίντεο από το συμβάν.

Ο κ. Πυλαρινός σημειώνει: «Το καράβι έπρεπε να φύγει το πρωί της Τρίτης, αλλιώς η εταιρεία θα αντιμετώπιζε σοβαρές κυρώσεις. Το εξήγησα και στον πρόεδρο του Εργατικού Κέντρου, ότι η ούτε η ΠΝΟ ούτε τα πληρώματα των πλοίων μας δεν συμμετείχαν στην απεργία και ότι είτε ανοίξει είτε δεν ανοίξει την πύλη, το δρομολόγιο έπρεπε να εκτελεστεί. Όταν τελικά άνοιξε η πύλη με παρέμβαση της λιμενικής αρχής, το δρομολόγιο εκτελέστηκε με 20’ καθυστέρηση εις βάρος του επιβατικού κοινού, καθώς έπρεπε ο κόσμος να επιβιβαστεί στο πλοίο. Ακόμα και σε περίπτωση που δεν άνοιγε η πύλη του λιμανιού, το καράβι θα εκτελούσε κανονικά το δρομολόγιο για να εξυπηρετηθεί το επιβατικό κοινό από την Κυλλήνη».

Άλλωστε είναι γνωστό σε όλη την τοπική κοινωνία ότι το 80% των ανθρώπων που ταξιδεύουν με το πρωινό δρομολόγιο της γραμμής είναι για θέματα υγείας ή άλλα επείγοντα θέματα. Ο εκπρόσωπος της εταιρείας τόνισε ότι η εταιρεία γνωρίζει αυτό το γεγονός και κάνει ό,τι μπορεί για τη διευκόλυνσή τους, είτε με μηδενικά εισιτήρια είτε με σημαντικές εκπτώσεις.

Σχετικά με όσα αναφέρει το ΕΚΖ για την αύξηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και το ωράριο των υπαλλήλων, ο κ. Πυλαρινός αφενός τονίζει ότι τα θέματα αυτά είναι άσχετα με τον δηλωθέντα λόγο της συγκεκριμένης απεργίας και αφετέρου υπενθυμίζει ότι η αύξηση των τιμών οφείλεται, όπως όλοι πλέον γνωρίζουν, στο «πράσινο πετρέλαιο» που είναι ακριβότερο κατά 30-34% σε σχέση με τη μέση τιμή του 2019 και χρησιμοποιείται υποχρεωτικά πλέον από 1/1/2020 από όλες τις ναυτιλιακές εταιρίες. Το καύσιμο αυτό χαμηλού θείου (0,5%) χρησιμοποιούν πλέον τα πλοία σε ολόκληρη τη χώρα, για λιγότερη επιβάρυνση στο περιβάλλον. Η «Levante Ferries» ξεκίνησε τα δρομολόγια στη γραμμή Ζάκυνθος – Κυλλήνη το 2014 και η τιμή του εισιτηρίου που όρισε τότε ήταν ίδια με εκείνη των υπόλοιπων εταιρειών που δραστηριοποιούνταν τότε στη γραμμή, δηλαδή 28,50 ευρώ για τα ΙΧ και 57 ευρώ μετ’ επιστροφής. Στη συνέχεια, η εταιρεία αποφάσισε να προσφέρει κάτι καλύτερο στην τοπική κοινωνία και προχώρησε σε περαιτέρω έκπτωση που διαμόρφωνε την τιμή του εισιτηρίου μετ’ επιστροφής στα 51 ευρώ. Ο εκπρόσωπος της εταιρείας Γιάννης Πυλαρινός δήλωσε: «Πράγματι έπεσε ένα σημαντικό βάρος στο επιβατικό κοινό, αλλά έπεσε και ένα πολύ μεγαλύτερο βάρος στην εταιρεία, λόγω του κόστους του πετρελαίου. Οι αλλαγές στις τιμές έγιναν από την 1η Ιανουαρίου του 2020. Όσο για το ωράριο των Ναυτικών τα όσα λέει ο εκπρόσωπος του ΕΚΖ είναι παντελώς ανακριβή και προσβλητικά αφού δεν γνωρίζει πως λειτουργούν τα καράβια αλλά και δεν αναφέρει και το γεγονός ότι γίνονται συνεχώς έλεγχοι για τις ώρες εργασίας των πληρωμάτων και για το προσωπικό. Ενώ η σύνθεση του πληρώματος είναι 26 άτομα, η «Levante Ferries» έχει 44 άτομα προσωπικό μόνο και μόνο για να καλύπτονται οι παραπάνω ώρες που λειτουργεί το καράβι. Όλα λειτουργούν νόμιμα, ομαλά και σωστά. Να ξεκαθαρίσω ότι η εταιρεία μας, δεν είχε καμία ΑΠΟΛΥΤΩΣ ανάμειξη στην ένταση προκλήθηκε στο λιμάνι. Κανείς δεν έδωσε εντολή και για τίποτα και το πρόβλημα δημιουργήθηκε από τη στάση του ΕΚΖ που εμπόδιζε με το έτσι θέλω τους ταξιδιώτες να επιβιβαστούν στα πλοία. Όλα όσα ισχυρίζεται είναι αίολα και άδικα για την εταιρεία μας».

Η ανακοίνωση του ΕΚΖ

Από τις πρώτες πρωινές ώρες οι δυνάμεις του Εργατικού Κέντρου συμμετείχαν στην απεργία, περιφρουρώντας συμβολικά την είσοδο του λιμανιού, στηρίζοντας και τον αγώνα των ναυτεργατών που στη γραμμή Ζακύνθου – Κυλλήνης εργάζονται ατελείωτες ώρες σχεδόν 24ωρο χωρίς βάρδιες (ιδιαίτερα τις μέρες με τα καύσιμα) και με ένα καράβι. Με αυτό τον τρόπο δείξαμε την αντίθεση μας και στην κατακόρυφη αύξηση των εισιτηρίων που επέβαλε ο ιδιοκτήτης του 11880 πλήττοντας περισσότερο τα λαϊκά στρώματα που θέλουν να ταξιδέψουν. Απέναντι στην αποφασιστική στάση των απεργών επιστρατεύτηκε όλος ο μηχανισμός κατ εντολή των υπευθύνων του 11880 σε αγαστή συνεργασία, λιμενικοί, ασφαλίτες, «αγανακτισμένοι» και προσπάθησαν με βρισιές και επιθέσεις να σπάσουν την απεργιακή φρουρά.
Η απεργία συνεχίζετε και να γνωρίζουν όλοι αυτοί οι μηχανισμοί του κράτους και της εργοδοσίας ότι το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα έχει τη γνώση και την εμπειρία να αντιμετωπίζει τέτοιες καταστάσεις. Τέτοιου είδους τακτικές μας πεισμώνουν και μας ατσαλώνουν ακόμη περισσότερο. Μας θέλουν να δουλεύουμε χωρίς δικαιώματα για όλη μας τη ζωή και μετά να μας δίνουν συντάξεις πείνας.
ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ – Ο ΑΓΏΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Η Κοινωνική Ασφάλιση είναι μία από τις μεγαλύτερες κατακτήσεις. Αυτές οι κατακτήσεις δε χαρίστηκαν, επιτεύχθηκαν μέσα από σκληρούς, αιματηρούς πραγματικά αγώνες των εργαζομένων. αυτούς τους αγώνες συνεχίζουμε. Το χρωστάμε στις προηγούμενες γενιές που αγωνιστήκαν και στα παιδιά μας.

Πηγή: imerazante.gr