“Νήσος Κεφαλονιά”: Το γιαπωνέζικο σκαρί που αγαπήθηκε παράφορα από τους Κεφαλονίτες – Η αλλαγή και η ιστορία του

Αλλάζει όχι γιατί …βουλιάζει, όπως θα έλεγε και ο Γιώργος Παπανδρέου, αλλά επειδή ήγγικεν η ώρα… Το “Κεφαλονιά”, το πιο αγαπητό πλοίο στην ιστορία της Κεφαλληνιακής ακτοπλοΐας, προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα και συμπεριλαμβάνεται στο στόλο της εταιρίας Ionian Group.

Για όσους προφανώς δεν ενθυμούνται είναι ένα γιαπωνέζικο σκαρί, που ήρθε πριν από περίπου 23 χρόνια στην Ελλάδα, ενώ η ναυπήγησή τους ολοκληρώθηκε το 1975 στα γιαπωνέζικα ναυπηγεία, NAIKAI. Ύστερα από περίπου πέντε χρόνια κατασκευάστηκε και συνέδεε ακτοπλοϊκά το Σεντάι, την πρωτεύουσα του νομαρχιακού διαμερίσματος Μιγιάγκι και η μεγαλύτερη πόλη στη περιοχή Τοχόκου, στο βόρειο Χονσού, με την Τομακομάι. 

Φαίνεται ότι η μοίρα του είχε προδιαγραφεί όταν η Ιαπωνική εταιρία Higashi Nihon Ferry (νυν Tsugaru Kaikyo) του έδωσε το όνομα “Venus” (Αφροδίτη) και το 1995 το παραδίδει στην περίφημη Κεφαλονίτικη οικογένεια Στρίντζη, η οποία έχει συνδέσει το όνομά της με την ακτοπλοϊκή σύνδεση Πάτρα – Σάμη.

Πέντε χρόνια αργότερα πωλήθηκε στην εταιρία “Blue Ferries” και εκτελεί δρομολόγια στην γραμμή Πάτρα – Σάμη – Ιθάκη μέχρι το τέλος του έτους. Το 2004 το πλοίο “Κεφαλονιά” πωλείται στην “Strintzis Ferries”, συμφερόντων Κωνσταντίνου Στρίντζη και εξακολουθεί να συνδέει τα τρία λιμάνια, εν τούτοις, κατακαλόκαιρο του ίδιου έτους υπέστη σοβαρή ζημιά σε δρομολόγιο από το Βαθύ προς τη Σάμη.

Ύστερα από συμφωνία της “Blue Star Ferries” με την “Ionian Ferries” επιστρατεύεται το “Ανδρέας Κάλβος”, το οποίο κάνει το πρώτο έκτακτο δρομολόγιο με πλοίαρχο τον καπετάνιο Θεοτόκη Καβαλλιεράτο. Τα δρομολόγια αναλαμβάνει στη συνέχεια το “Επτάνησος” και δύο χρόνια αργότερα επιστρέφει. Το καλοκαίρι του 2010 μεταφέρθηκε στην ακτοπλοϊκή σύνδεση Πόρος – Κυλλήνη, αλλά μετά από ένα χρόνο μένει παροπλισμένο στο μόλο Δραπετσώνας.

Στις αρχές του έτους 2013 ο Διονύσης Λυκούδης, τότε αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου και νυν αντιδήμαρχος, θα ιδρύσει νέα ναυτιλιακή εταιρία και θα το συμπεριλάβει στα σχέδια του. Δρομολογείται αρχικά στη θαλάσσια γραμμή Πάτρα – Σάμη – Ιθάκη και εν συνεχεία, σ’ αυτή Πόρος – Κυλλήνη, Αργοστόλι-Κυλλήνη. Πριν από ένα χρόνο υπέστη βλάβη και μπήκε για δεξαμενισμό στον Πειραιά, δεδομένου ότι παρουσίασε αύξηση της στάθμης ελαίου που οφείλονταν σε εισροή ύδατος εντός της δεξαμενής.

Το “Κεφαλονιά” περνάει πλέον στο portfolio της Ionian Group, το οποίο και αγόρασε λόγω οικονομικών προβλημάτων που παρουσίασε η εταιρία Kefalonia Lines. Όπως διαρρέεται, η αγορά και η επισκευή του θα κοστίσει περίπου στα 10εκ. ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι το “λίφτινγκ” θα είναι σημαντικό.

Αναδημοσίευση από www.kefaloniatimes.gr