Κεφαλονιά: Το άρθρο 83 του νέου Νόμου και ο κίνδυνος να γίνει “σκουπιδότοπος του Ιονίου”-Κέρκυρα & Ζάκυνθος έχουν ζητήσει στο παρελθόν την μεταφορά απορριμμάτων (έγγραφα-ντοκουμέντα)

Αγαπητό kefalonia magazine

Τις τελευταίες μέρες και μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου Χατζηδάκη και του άρθρου 93 έχει ξεκινήσει μία έντονη συζήτηση στο νομό μας ανάμεσα στους εκπροσώπους της κυβέρνησης (βουλευτής, ΝΟΔΕ, Περιφέρεια) που βλέπουν οφέλη για την Κεφαλονιά από τη μία και από την άλλη τους Δήμους μας, την αντιπολίτευση στην Περιφέρεια που βλέπουν ένα θολό τοπίο που οδηγεί στην κατάργηση του επιτεύγματος της Διαδημοτικής που οδήγησε στο σύνθημα “Κεφαλονιά το καθαρότερο νησί” και έγινε παράδειγμα προς μίμηση σε ολόκληρη τη χώρα.

Ένα από τα θέματα που έχουν γίνει πεδίο αντιπαράθεσης είναι και το εάν θα έρχονται προς εναπόθεση και ταφή στην Κεφαλονιά σκουπίδια από άλλες περιοχές της χώρας. Ο Βουλευτής του Νομού μας Παναγής Καππάτος διαβεβαιώνει τις τελευταίες μέρες ότι δεν τίθεται τέτοιο ζήτημα, παρόλο που δεν υπάρχει ρητή δέσμευση στο νόμο Χατζηδάκη. Τα επιχειρήματα που χρησιμοποιούνται είναι ότι δεν συμφέρει οικονομικά το κόστος μίας τέτοιας κίνησης, τα άλλα νησιά έχουν συμβάσεις με εργολάβους σε άλλες περιοχές της χώρας κ.α.

Σήμερα όμως είχαμε μία ραγδαία εξέλιξη στο θέμα: Αποκαλύφθηκε ότι και μόνο με Υπουργική Απόφαση είναι δυνατό να γίνει μεταφορά απορριμμάτων στην Κεφαλονιά από αλλού. Χωρίς ούτε καν απόφαση του Δ.Σ. του νέου Φορέα! Ήδη, δύο παρατάξεις του Δήμου Ληξουρίου ζήτησαν την έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου προκειμένου, όπως λένε, “α λάβουμε κάθε αναγκαία απόφαση  για την αποφυγή μετατροπής της Κεφαλονιάς σε σκουπιδότοπο του Ιονίου”!!!

Για όσους παρακολουθούν τα τοπικά δρώμενα, η μεταφορά απορριμμάτων στον ΧΥΤΥ της Κεφαλονιάς από τα γειτονικά νησιά δεν είναι άγνωστη. Η τελευταία φορά που ζητήθηκε κάτι τέτοιο ήταν στο-όχι και τόσο μακρινό-2017, όταν Ζάκυνθος & Κέρκυρα ζήτησαν από την Κεφαλονιά να δεχθεί τα σκουπίδια τους (ακολουθούν τα σχετικά έγγραφα)

ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ

 

ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

Τι βλέπουμε δηλαδή; Ότι δύο φορές στο πρόσφατο παρελθόν που ζητήθηκε η μεταφορά απορριμμάτων, η Κεφαλονιά είπε ένα στεντόρειο “ΟΧΙ” χάρις στην αποφασιστικότητα της ΕΔΑΚΙ & του Διοικητικού της Συμβουλίου! Πλέον όμως με την ψήφιση του νέου νόμου και κυρίως με το άρθρο 83 αυτό το δικαίωμα ΠΑΥΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ και αρκεί η απόφαση ενός Υπουργού για να γίνει η διαδικασία!

Ο ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ

Στον κάτωθι σύνδεσμο μπορείτε να δείτε αναλυτικά τι λέει ο νέος Νόμος και πιο συγκεκριμένα το επίμαχο άρθρο 83

https://www.e-nomothesia.gr/kat-periballon/nomos-4685-2020-phek-92a-7-5-2020.html?fbclid=IwAR0HcQQp-sY3mVjWqAJgchMlO8t4BGbBE2DYzyAniZw0s3Nw52d79ziuUS8

ΤΟ ΑΡΘΡΟ 83

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι’

ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ

Άρθρο 83

Εθνικός και Περιφερειακός Σχεδιασμός Διαχείρισης Αποβλήτων

1.Η παράγραφος 6 του άρθρου 22 του ν. 4042/2012 (Α’ 24), όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

«6. Τα Σχέδια Διαχείρισης που προβλέπονται στην παράγραφο 1 και εξειδικεύονται στο άρθρο 35, καλύπτουν χρονική περίοδο τουλάχιστον δέκα (10) ετών, αξιολογούνται τουλάχιστον ανά πενταετία από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και αναθεωρούνται εφόσον απαιτείται με την διαδικασία των άρθρων 23 και 35.»

2.Το πέμπτο, έκτο και έβδομο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 35 του ν. 4042/2012, όπως ισχύουν, αντικαθίστανται ως εξής:

«Το ΕΣΔΑ και το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης δημιουργίας αποβλήτων, που εκπονούνται σύμφωνα με τα άρθρα 22 και 23 του παρόντος, εγκρίνονται με Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου. Το Υπουργικό Συμβούλιο μπορεί να προβεί σε τροποποιήσεις τους, εφόσον τις θεωρεί αναγκαίες, προκειμένου να καταστεί δυνατή η εφαρμογή και να βελτιωθεί η λειτουργικότητά τους. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και

Ενέργειας και των εκάστοτε συναρμόδιων Υπουργών εγκρίνονται ειδικά σχέδια διαχείρισης για ρεύματα αποβλήτων, ως προς τα οποία κρίνεται αναγκαία η ειδικότερη αντιμετώπιση της διαχείρισης σε εθνικό επίπεδο.»

3.Οι περιπτώσεις γ) και δ) της παραγράφου 2 του άρθρου 35 του ν. 4042/2012, όπως ισχύει, αντικαθίστανται ως εξής:

«γ) Το Περιφερειακό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ) εγκρίνεται από την Περιφέρεια με απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου εντός δύο (2) μηνών από τη γνώμη του Γενικού Γραμματέα Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Σε περίπτωση άπρακτης παρέλευσης της προθεσμίας των δύο (2) μηνών, η έγκριση του ΠΕΣΔΑ γίνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Η απόφαση δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως,

δ) Για την αντιμετώπιση προβλημάτων που προκύπτουν στη διαχείριση των Αστικών Στερεών Αποβλήτων (ΑΣΑ) τα οποία οφείλονται σε απρόβλεπτες καταστάσεις που προκαλούν ή ενδέχεται να προκαλέσουν κατάσταση έκτακτης ανάγκης με κίνδυνο την υποβάθμιση του περιβάλλοντος ή να απειλήσουν τη δημόσια υγεία, και δεν επιδέχονται αναβολή, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας δύναται, για λόγους δημοσίου συμφέροντος, να λάβει με απόφασή του οποιοδήποτε πρόσφορο μέτρο για την επίλυση του προβλήματος περιλαμβανομένης και της μεταφοράς των Αστικών Στερεών Αποβλήτων σε μία ή περισσότερες νομίμως λειτουργούσες εγκαταστάσεις διαχείρισης αποβλήτων. Η ανωτέρω απόφαση δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και εκτελείται υποχρεωτικά από τους εμπλεκόμενους φορείς, βαρυνομένου του ωφελουμένου φορέα με το σύνολο της απαιτούμενης δαπάνης. Με απόφαση του αρμόδιου οργάνου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας δύναται να επιχορηγείται ο ωφελούμενος φορέας για το σύνολο ή μέρος της απαιτούμενης δαπάνης και η σχετική δαπάνη βαρύνει το Πράσινο Ταμείο. Η διάταξη της παρούσας περίπτωσης εφαρμόζεται και στην περίπτωση άμεσης παύσης της λειτουργίας των χώρων ανεξέλεγκτης διάθεσης αποβλήτων (ΧΑΔΑ) που λειτουργούν σε Διαχειριστικές Ενότητες Περιφερειών, στις οποίες δεν υπάρχει νόμιμος εν λειτουργία Χώρος Υγειονομικής Ταφής (ΧΥΤ) προβλεπόμενος από το αντίστοιχο ΠΕΣΔΑ ή νόμιμος εν λειτουργία χώρος αποθήκευσης.

Για την έκδοση της απόφασης λαμβάνονται υπόψη ιδίως η φέρουσα ικανότητα των εγκαταστάσεων παραλαβής των ΑΣΑ και το συνολικό κόστος διαχείρισης των ΑΣΑ.

Τα ανωτέρω ισχύουν κατ’ αντιστοιχία και για την περίπτωση κατά την οποία εν λειτουργία ΧΥΤ έχει κορεστεί ή παύσει με απόφαση του αρμόδιου για τη διαχείρισή του οργάνου, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.»

Δυστυχώς αυτή η ιστορία, κάθε μέρα που εκτυλίσσεται, φαίνεται να κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις και οφείλει η τοπική πολιτική ηγεσία να αναλάβει τις ευθύνες της πριν να είναι αργά

Ο Τοπικός αναλυτής