Μια «τεχνική αστοχία» ως προς τον τρόπο κατασκευής του συνδέσμου της κολόνας τιμονιού με το βολάν του αυτοκινήτου που οδηγούσε η Αννα Πολλάτου ήταν η αιτία θανάτου της ολυμπιονίκη, πριν από επτά χρόνια σε τροχαίο δυστύχημα.
Η 30χρονη κοπέλα, που με την Εθνική ομάδα ανσάμπλ κατέκτησε το χάλκινο μετάλλιο στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Σίδνεϊ το 2000, άφησε την τελευταία της πνοή στις 17 Μαΐου 2014 στην εθνική οδό Πύργου – Πατρών.
Η πραγματογνωμοσύνη, η οποία βγήκε πέντε χρόνια μετά τον θάνατό της και κάνει σαφώς λόγο για κατασκευαστικό λάθος στο αυτοκίνητό της, έστειλε στο «σκαμνί» τον Γερμανό διευθυντή μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας, στη δίκη που ξεκίνησε την περασμένη Τρίτη στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αμαλιάδας.
Κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια και πρόκληση σωματικής βλάβης των δύο ατόμων που επέβαιναν στο αυτοκίνητο με το οποίο συγκρούστηκε η 30χρονη κοπέλα, όταν έχασε τον έλεγχο του δικού της. Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, ο διευθυντής, ως εκ του νόμου εκπρόσωπος της εταιρείας, «δεν φρόντισε να λάβει τα κατάλληλα προφυλακτικά μέτρα για την αποφυγή ατυχήματος, αφού διέθεσε στην αγορά ελαττωματικό προϊόν, καθώς το όχημα που οδηγούσε η Αννα Πολλάτου έφερε ελαττωματική κατασκευή της τραβέρσας συγκράτησης του ταμπλό και της κολόνας τιμονιού, της ίδιας της κολόνας του τιμονιού και του καθίσματος.
Επιπλέον, τα υλικά κατασκευής των ως άνω εξαρτημάτων ήταν ακατάλληλα και μη ανθεκτικά, με συνέπεια να υποχωρήσουν και να μην αποτρέψουν την αποκόλληση ταμπλό και τιμονιού, αποκλειστικών εξαρτημάτων στήριξης του οδηγού, όταν το ως άνω όχημα που οδηγούσε η παθούσα εξετράπη της πορείας του…».
Ο κατηγορούμενος αρνείται όσα του καταλογίζονται, αποδίδοντας εν ολίγοις την αποκόλληση στη σφοδρότητα της σύγκρουσης, θεωρώντας «φυσιολογική» την αντίδραση του Ι.Χ. Ωστόσο, η πραγματογνωμοσύνη δεν αφήνει κανένα περιθώριο: «…Κατασκευαστικά, κρίνεται ανεπίτρεπτη και απαράδεκτη η συνδεσμολογία και η ασφάλιση του βολάν με την τετράγωνη κολόνα αυτού, η οποία το συγκρατεί και το συνδέει με την κολόνα του τιμονιού.
Σύμφωνα με τους νόμους της φυσικής και της μηχανικής επιστήμης που διέπουν τα συγκρουόμενα και εκτρεπόμενα οχήματα, ο θανάσιμος τραυματισμός οφείλεται στη συντρέχουσα τεχνική αστοχία ως προς τον τρόπο κατασκευής του συνδέσμου κολόνας τιμονιού με το βολάν, ήτοι ευάλωτα υλικά κατασκευής ασφάλισης, τεχνική αστοχία η οποία συνέβαλε και επέτεινε τα μέγιστα αφενός και αρχικά στην αδρανοποίηση και αφετέρου στην περαιτέρω βίαιη ώθηση προς τα πίσω και αριστερά του σώματος της οδηγού, με αποτέλεσμα την ιατροδικαστικώς διαπιστωθείσα κάκωση του αυχένος, από όπου προήλθε και ο ακαριαίος θάνατος της οδηγού…».
Σύμφωνα με τον πραγματογνώμονα, «η οδηγός κατά τον χρόνο της σύγκρουσης κρατούσε το τιμόνι (βολάν) και στηριζόταν σε αυτό και, όταν η βάση του έσπασε και ενώ κρατούσε το αποσπασμένο πλέον τιμόνι, βρέθηκε ξαφνικά στην καμπίνα μετέωρη, δίχως σημείο ή λαβή στήριξης (τιμόνι), ενώ ο κορμός της μεμιάς κόλλησε με βία πάνω στο κάθισμά της αριστερόστροφα, δεδομένου ότι την ορμή του κορμιού της οδηγού προς τα πίσω πολλαπλασίασαν το βάρος και ο όγκος της αποκολλημένης κονσόλας, η οποία μπήκε με ταχύτητα έκρηξης μέσα στην καμπίνα και ώθησε με τρομακτική δύναμη το σώμα της οδηγού πίσω και αριστερά…».
Το αξιοσημείωτο είναι ότι ο πραγματογνώμονας καταλήγει υπογραμμίζοντας πως «στη μακρόχρονη ενασχόλησή μου με τη διερεύνηση τροχαίων ατυχημάτων, δεν έχω συναντήσει προηγούμενο αποκόλλησης του βολάν και βίαιης εισόδου αυτού εντός του ζωτικού χώρου του οχήματος μετά από νωτιαιομετωπική σύγκρουση…»
Διαβάστε περισσότερα στο δημοσίευμα της Realnews
Πηγή: enikos.gr