H&M: Έρχεται με νέο brand και καινούργιο φυσικό κατάστημα στην Ελλάδα

Παρά την πτώση των πωλήσεων λόγω πανδημίας, τα H&M λανσάρουν στην Ελλάδα το νέο διεθνές brand COS

Επειτα από μια τετραετία «σιωπής» και παρότι τα δύο lockdowns που επιβλήθηκαν στη χώρα μας κόστισαν στην ελληνική θυγατρική του το 1/4 του τζίρου της, ο σουηδικός όμιλος γρήγορης μόδας H&M (Hennes & Mauritz) ανοίγει νέο φυσικό κατάστημα λανσάροντας στην εγχώρια αγορά το διεθνές brand COS.

Το νέο κατάστημα COS, σύμφωνα με πληροφορίες, θα εγκαινιαστεί τους επόμενους μήνες στο εμπορικό κέντρο Golden Hall στο Μαρούσι. Μάλιστα η εταιρεία εδώ και λίγες ημέρες αναζητεί προσωπικό.

Από το 2007, οπότε ιδρύθηκε η COS με έδρα το Λονδίνο, το brand παραμένει πιστό στη φιλοσοφία του: να δημιουργεί συλλογές υψηλής ποιότητας οι οποίες απαρτίζονται από all time classic κομμάτια αλλά και μοντέρνα ρούχα που επαναπροσδιορίζουν την έννοια του διαχρονικού, η οποία άλλωστε χαρακτηρίζει το εμπορικό σήμα. Αντλώντας έμπνευση από τις τέχνες, η COS αξιοποιεί παραδοσιακές μεθόδους συνδυαστικά με νέες τεχνικές, ενώ στη συλλογή της διαθέτει και ρούχα που έχουν δημιουργηθεί από υλικά με έμφαση στην αειφορία, όπως βιολογικό βαμβάκι, ανακυκλώσιμες συσκευασίες γιαουρτιού, zero-waste υλικά κ.ά.

Στο τέλος Νοεμβρίου του 2020 λειτουργούσαν 44 φυσικά καταστήματα του σήματος COS σε όλο τον κόσμο και 34 ηλεκτρονικά καταστήματα. Για εφέτος εκτός από την Ελλάδα καταστήματα COS θα ανοίξουν στην Εσθονία και στις Φιλιππίνες.

Η σουηδική αλυσίδα ένδυσης H&M, που απαριθμεί 35 καταστήματα σε 14 πόλεις της Ελλάδας, άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στην εγχώρια αγορά τον Μάρτιο του 2007 στην οδό Σταδίου και το τελευταίο opening που είχε κάνει ήταν το 2017.

Το ηλεκτρονικό κατάστημα του εμπορικού σήματος COS λειτουργεί στην ελληνική αγορά, καθώς και στην κυπριακή, ήδη από πέρσι τον Μάιο. Η αλυσίδα το ίδιο διάστημα εγκαινίασε 4 ακόμη νέα e-shop του ομίλου: Monki, Weekday, & Other Stories και ARKET, καθώς πλέον εστιάζει στην ενίσχυση των omnichannel πωλήσεων της. Να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις του ομίλου μέσω του e-shop αυξήθηκαν κατά 38% την προηγούμενη χρήση, συνεισφέροντας πλέον το 28% του συνολικού τζίρου, από 16% που ήταν το 2019 και 14,5% το 2018.

Το 2020 ο όμιλος έκλεισε 187 καταστήματα και άνοιξε 129, με αποτέλεσμα μια καθαρή ετήσια μείωση 58 καταστημάτων. Για το 2021 έχει προγραμματιστεί να κλείσουν 350 καταστήματα, ενώ θα ανοίξουν λίγα περισσότερα από 100. Όπως συνέβη το 2020, η πλειονότητα των κλεισιμάτων εφέτος θα πραγματοποιηθεί σε καθιερωμένες αγορές, ενώ τα περισσότερα ανοίγματα θα γίνουν σε αναδυόμενες αγορές.

Τα lockdown ξήλωσαν τις πωλήσεις

Κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς -η οικονομική χρήση της αλυσίδας ξεκινά την 1 Δεκεμβρίου κάθε έτους και ολοκληρώνεται στις 30 Νοεμβρίου- η θυγατρική της H&M στην Ελλάδα κατέγραψε πτώση πωλήσεων 24% όταν σε επίπεδο ομίλου η μείωση ήταν 18%.

Συγκεκριμένα, πωλήσεις της διαμορφώθηκαν σε 1,426 δισ. σουηδικές κορώνες (140,54 εκατ. ευρώ) από 1,869 δισ. ευρώ (184,2 εκατ. ευρώ) το 2019. Στο δ’ τρίμηνο του 2020, που αφορά την περίοδο από 1η Σεπτεμβρίου έως 30 Νοεμβρίου, όταν δηλαδή είχε ξεκινήσει το δεύτερο lockdown, η μείωση των πωλήσεων διαμορφώθηκε σε 30% σε ευρώ, μετά τις προσαρμογές των συναλλαγματικών διαφορών, ή 32% σε σουηδικές κορώνες.

Αξίζει να αναφερθεί πως η Η&Μ, που τον Δεκέμβριο είχε γυρίσει την πλάτη στο click away, λειτούργησε το δίκτυό της με το μοντέλο του click inside στις «κόκκινες» περιοχές.

Πηγή: imerisia.gr