Μια τραγική ναυτική ιστορία, που φαντάζει απίστευτη, εξελίσσεται από το περασμένο καλοκαίρι μέσα στο ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο «Angelic Power» ανοιχτά της Κίνας. Είκοσι ένας ναυτικοί και ένας τεχνικός, εκ των οποίων οι 9 Ελληνες, εγκλωβίστηκαν μέσα σε αυτό, καθώς σύμφωνα με τα ναυτεργατικά σωματεία η πλοιοκτήτρια εταιρεία Panthalassa Maritime Corp διώκεται για χρέη που έχει στην Κίνα, εξαιτίας των οποίων έχουν επιβληθεί στο πλοίο δικαστικά μέτρα από το τοπικό δικαστήριο.
Και έτσι οι 22 εργαζόμενοι βρέθηκαν μπροστά σε ένα σκληρό αδιέξοδο, χωρίς διαβατήρια, καθώς τους τα αφαίρεσαν οι αρχές της Κίνας, «θύματα» μιας κακής διαχείρισης επιχειρηματιών ή, όπως καταγγέλλουν οι ίδιοι, «όμηροι οικονομικών συμφερόντων», που μήνες τώρα ζητούν απεγνωσμένα βοήθεια γιατί εκτός του απάνθρωπου εγκλεισμού τους, οι περισσότεροι έχουν να αντιμετωπίσουν και σοβαρά προβλήματα υγείας.
Τι ακριβώς έχει συμβεί ποτέ δεν έχει ξεκαθαριστεί. Φταίει η πλοιοκτήτρια εταιρεία; Οι τράπεζες; Οι κινεζικές αρχές; Ο ναυλωτής; Ο ατζέντης; Οι ελληνικές αρχές που καθυστέρησαν να αναζητήσουν λύσεις; Ποιος τελικά έχει την ευθύνη γι’ αυτή την ανελέητη «ιδιότυπη» ομηρία 22 ανθρώπων; Και αν πράγματι το κακό ξεκίνησε από την εταιρεία ή τις εταιρείες (δεν είναι σαφές εάν η διαχείριση του πλοίου ανήκει σε μία ή σε δύο εταιρείες), οι υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας γιατί δεν κινητοποιήθηκαν νωρίτερα;
Γιατί μόλις στα τέλη Μαρτίου συγκροτήθηκε η αρμόδια επιτροπή του υπουργείου κηρύσσοντας το πλοίο σε εγκατάλειψη, εξασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό τη δαπάνη της παλιννόστησης των ναυτεργατών από την Εστία Ναυτικών; Ας ευχηθούμε λοιπόν η πολύμηνη ταλαιπωρία των ανθρώπων αυτών να τελειώσει σύντομα και να κάνουν Πάσχα στα σπίτια τους με τις οικογένειές τους. Ωστόσο, οι ευθύνες πρέπει να αναζητηθούν και να αποδοθούν, γιατί, σε διαφορετική περίπτωση, τα πληρώματα θα εγκαταλείπονται στην τύχη τους, πληρώνοντας «αμαρτίες» άλλων.