Την περασμένη Παρασκευή έκανε το γύρο του ελληνικού διαδικτύου η είδηση που αφορούσε στην επιχειρησιακή προετοιμασία της περιφέρειας Αττικής ενόψει του σαρωτικού κύματος κακοκαιρίας που θα έπληττε τη χώρα.
«Συνολικά έχουμε 80 ετοιμοπόλεμα εκχιονιστικά οχήματα ενώ πριν από δύο χρόνια είχαμε με το ζόρι δεκαπέντε. Είμαστε καθ’ όλα έτοιμοι και θα ανταποκριθούμε σε κάθε ακραίο καιρικό φαινόμενο», δήλωνε τότε ο υπεύθυνος πολιτικής προστασίας της Περιφέρειας Αττικής, Βασίλης Κόκκαλης, αναφερόμενος κυρίως στους τύπους των δύο νέων υπερσύγχρονων οχημάτων, που χαρακτηρίστηκαν και ως «μηχανικά θηρία».
Πρόκειται για τα τετρακίνητα μοντέλα SR1 και BV206. To πρώτο «φοράει» αντί για ρόδες ελαστικές ερπύστριες με τρεις κεφαλές και είναι εξοπλισμένο με διπλή λεπίδα στο εμπρόσθιο τμήμα του, ενώ έχει την ευχέρεια να κινηθεί με ασφάλεια οπουδήποτε και ανεξάρτητα από το ύψος του χιονιού. Το BV206 είναι ερπυστριοφόρο δύο βαγονιών παντός καιρού. Μπορεί να κινηθεί σε περιοχή με πολύ χιόνι και ξεχωρίζει για τη δυνατότητα να μπορεί να μπει όλο μέσα στο νερό και να επιχειρήσει στις πιο δύσκολες συνθήκες.
Ωστόσο η εξοπλιστική επάρκεια και οι εξαγγελίες επιχειρησιακής ετοιμότητας δεν στάθηκε δυνατό να αποτρέψουν το σκηνικό χάους στην Αττική οδό, εκεί όπου ο μηχανισμός Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας αποδείχτηκε (προφανώς λόγω και του πρόχειρου σχεδιασμού) πολύ λίγος μπροστά στην ένταση των καιρικών φαινομένων.
Άλλωστε όταν μιλάμε για «μηχανικά θηρία» εκχιονισμού θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι δεν… κυριολεκτούμε. Διότι αν το πραγματικό τέτοιο πλαισίωνε τον εξοπλισμό των οχημάτων έκτακτης ανάγκης που διαθέτουμε, πιθανότατα δεν θα χρειαζόταν παρά μόνο λίγα λεπτά της ώρας για να ανοίξει η Αττική Οδός.
Αναφερόμαστε στο εκχιονιστικό της νορβηγικής εταιρίας Øveraasen με την κωδική ονομασία TV 2200, ένα πραγματικό «τέρας» με ισχύ 2.200 ίππων, οι οποίοι του απονέμουν τον τίτλο του ισχυρότερου και ενδεχομένως αποτελεσματικότερου εκχιονιστικού που έχει κατασκευαστεί ποτέ στον πλανήτη.
Το εν λόγω «άρμα μάχης» ζυγίζει 40 τόνους και έχει μήκος 11,5 μέτρων, ενώ ο κινητήρας diesel της Mercedes-Benz που το κινεί, του επιτρέπει να αναπτύσσει την ιλιγγιώδη για το βάρος του ταχύτητα των 55 χλμ./ώρα (!), η οποία μειώνεται στα 40 χλμ./ώρα σε επιχειρησιακή δράση.
Οι δεξαμενές καυσίμου του εκχιονιστικού διαθέτουν χωρητικότητα 2.500 λίτρων, ενώ η ποσότητα των υδραυλικών υγρών που χρειάζεται για τη λειτουργία του φτάνει τα 650 λίτρα.
Και αν τίποτε από αυτά δεν σας έχει εντυπωσιάσει, το κερασάκι στην τούρτα είναι βέβαια ότι το TV 2200 έχει τη δυνατότητα να απομακρύνει έως και 12.000 τόνους χιονιού ανά ώρα λειτουργίας!
Αντιλαμβάνεστε ότι σε μια περίσταση όπως η έκτακτη που διαμορφώθηκε στην Αττική Οδό, το νορβηγικό θηρίο θα μπορούσε να λειτουργήσει ως «μάνα εξ ουρανού».
Πηγή: menshouse.gr