“Οι επόμενοι 12 με 18 μήνες θα είναι δύσκολοι για τον καταναλωτή”: Ποια βασική και καθημερινή μας απόλαυση θα πάρει την …ανηφόρα

Εν μέσω παγκόσμιας κρίσης πληθωρισμού και ακρίβειας ορισμένα από τα μεγαλύτερα “κεφάλια” και πωλητές καφέ στον κόσμο αυξάνουν τις τιμές, έχοντας επισημάνει ότι οι πελάτες θα πληρώσουν περισσότερα καθώς οι κόκκοι άρχισαν να αυξάνονται πέρυσι.

Η αυξανόμενη χρέωση για ένα καθημερινό φλιτζάνι καφέ με τη σειρά της αυξάνει τις πληθωριστικές πιέσεις που διατρέχουν την παγκόσμια οικονομία.

Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης για τον καφέ arabica έκαναν άλμα 76% το 2021, φτάνοντας σε υψηλά δεκαετίας μετά την ξηρασία και τον παγετό που σημειώθηκε κατέστρεψε τις καλλιέργειες στη Βραζιλία, τον κορυφαίο παραγωγό στον κόσμο. Τα πιο ενεργά προθεσμιακά συμβόλαια φέτος έχουν αυξηθεί περισσότερο από 5%. Οι μεγάλες εταιρείες αγοράζουν γενικά αποθέματα μήνες ή χρόνια πριν, πράγμα που σημαίνει ότι μια περαιτέρω επίθεση των τιμών θα μπορούσε να είναι σε εξέλιξη.

“Οι επόμενοι 12 με 18 μήνες θα είναι δύσκολοι για τον καταναλωτή και αναμένουμε ότι οι τιμές θα σημειώσουν περαιτέρω ράλι φέτος”, δήλωσε ο Geordie Wilkes, επικεφαλής έρευνας στη χρηματιστηριακή εταιρεία Sucden Financial στο Λονδίνο. “Δεν προβλέπουμε μια ανάλογη αλλαγή στην κατανάλωση ως αποτέλεσμα των υψηλότερων τιμών- θα μπορούσαμε να δούμε μια στροφή προς διαφορετικά μείγματα ή από το καβουρδισμένο και αλεσμένο στο διαλυτό”.

Η κατακερματισμένη αλυσίδα εφοδιασμού, όπου πρέπει να πληρώνουν υπέρογκες τιμές για τα εμπορευματοκιβώτια, ανάγκασε ορισμένους εμπόρους καφέ να επιστρέψουν στη ναύλωση πλοίων φορτίου.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Pret A Manger δήλωσε την Τετάρτη ότι αυξάνει την τιμή της μηνιαίας συνδρομής της στις 25 λίρες (34 δολάρια) από 20 λίρες ως αποτέλεσμα των πληθωριστικών πιέσεων. Οι πελάτες λαμβάνουν έως και πέντε καφέδες την ημέρα μέσω του προγράμματος.

Αυτό έρχεται αφού ο Πάνος Χρήστου, διευθύνων σύμβουλος της Pret A Manger, δήλωσε ότι το κόστος των κόκκων arabica που προέρχονται από την πηγή και αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των μειγμάτων της έχει αυξηθεί κατά 40% από το 2020.

Η Starbucks σχεδιάζει να συνεχίσει να αυξάνει τις τιμές του μενού και φέτος, αφού το έκανε τον Οκτώβριο και τον Ιανουάριο, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Κέβιν Τζόνσον στους επενδυτές σε μια κλήση για τα κέρδη την Τρίτη.

Αυτό ακολουθεί τη νοτιοκορεατική Tom N Toms, η οποία δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα αυξήσει το κόστος λιανικής πώλησης των καπουτσίνο, λάτε και αμερικάνο κατά 300 γουόν (0,25 δολάρια), επικαλούμενη την υψηλότερη τιμή των κόκκων.

Πηγή: pronews.gr