Όριο ταχύτητας: Ανατροπή έχουμε στη μέγιστη ταχύτητα που θα μπορεί να πιάσει κάποιος εντός της πόλης. Δείτε πόσο αναμένεται να πάει το όριο.
Μείωση στα όρια ταχύτητας στον αστικό ιστό θα περιλαμβάνει η αναμόρφωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).
Τις αλλαγές αναμένεται να πραγματοποιήσει το επόμενο διάστημα το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Δείτε ποια θα είναι τα νέα όρια ταχύτητας…
Όριο ταχύτητας: Με πόσο θα μπορούμε να πηγαίνουμε εντός πόλης
Σύμφωνα με το ieidiseis, ο στόχος που έχει τεθεί είναι να γίνουν οι αλλαγές ίσως και μέσα στο καλοκαίρι. Τα σενάρια που κυκλοφορούν μέχρι στιγμής θέλουν να μειώνονται τα όρια ταχύτητας στις πόλεις και ενδεχομένως να αυξηθούν σε ορισμένες εθνικές οδούς.
Για το πρώτο σενάριο, οι ίδιε πηγές επιβεβαιώνουν πως αυτός είναι προσανατολισμός, με το σκεπτικό πως αν μειώσεις μερικά χιλιόμετρο το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας, τότε σε ενδεχόμενο ατυχήματος «θα είναι πιο ήπιες οι επιπτώσεις». Σύμφωνα με πληροφορίες, από τα 50 χλμ./ώρα που είναι σήμερα το όριο ταχύτητας, μάλλον θα κατέβει στα 30 χλμ./ώρα.
Για το δεύτερο σενάριο, ωστόσο, και την αύξηση των ορίων στους αυτοκινητόδρομους, τα πράγματα φαίνεται πως είναι πιο σύνθετα. Πάντως, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι προς το παρόν συζητείται ένας «εξορθολογισμός» στα όρια ταχύτητας που είναι στα 130 χλμ./ώρα. Σημείωναν δεν, πως πιθανότατα δεν θα υπάρξει αύξηση.
Τι ισχύει όμως με τους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας που βρίσκονται στον αστικό ιστό, όπως για παράδειγμα η λεωφόρος Συγγρού ή η λεωφόρος Κηφισιάς. Όπως εξηγούσαν οι ίδιες πηγές, στις πόλεις, είναι αρμοδιότητα της εκάστοτε Περιφέρειας να ορίσει ποιος δρόμος είναι ταχείας κυκλοφορίας και ως εκ τούτου να υποδείξει και το όριο ταχύτητας.
Όριο ταχύτητας: Ποιες άλλες αλλαγές θα έρθουν στον ΚΟΚ
Ο υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, αποκάλυψε σε πρόσφατες δηλώσεις του ότι η τοποθέτηση αντιολισθητικών αλυσίδων θα γίνει υποχρεωτικό μάθημα για τους υποψήφιους οδηγούς και μάλιστα θα εξετάζονται δειγματοληπτικά.
Ο κ. Παπαδόπουλος ανακοίνωσε ότι μέχρι τέλος Μαΐου θα έχει δοθεί στη δημοσιότητα ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, που θα τεθεί σε διαβούλευση και μέχρι το τέλος του καλοκαιριού θα έχει τεθεί σε λειτουργία.
Ποια είναι τα πρόστιμα για παραβίαση του ορίου της ταχύτητας
Στις περιπτώσεις τώρα που γίνει υπέρβαση του ανώτατου ορίου ταχύτητας πάνω από 30 χλμ/ώρα, καθώς και για κίνηση στους αυτοκινητόδρομους με ταχύτητα μεγαλύτερη των 150 χλμ/ώρα, στις οδούς ταχείας κυκλοφορίας με ταχύτητα πάνω από 130 χλμ/ώρα και στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο με ταχύτητα που ξεπερνά τα 120 χλμ/ώρα, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 350 ευρώ και επί τόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης, από αυτόν που βεβαιώνει την παράβαση, για διάστημα 60 ημερών.
Σε όσους υπερβαίνουν το όριο πάνω από 20 και έως 30 χλμ./ώρα επιβάλλεται πρόστιμο 100 ευρώ.
Όπως διευκρινίζει ο ΚΟΚ, η υπέρβαση του ανώτατου ορίου ταχύτητας έως 20 χλµ/ώρα (π.χ. όταν σε δρόμο με όριο 110 χλμ./ώρα έχει αναπτυχθεί ταχύτητα 130 χλμ./ώρα) επιφέρει διοικητικό πρόστιμο 40 ευρώ.Ποια είναι τα πρόστιμα
Αξίζει να σημειωθεί πως τιμωρούνται και όσοι οδηγούν με ταχύτητα κάτω του ελάχιστου επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας, με το πρόστιμο να ανέρχεται στα 80 ευρώ.
Αντίστροφη μέτρηση για τους κινητήρες βενζίνης και diesel
Συγκεκριμένα, πανικός υπάρχει για το νέο ρυθμιστικό σχέδιο της Κομισιόν το οποίο προβλέπει μείωση των εκπομπών ρύπων των επιβατικών αυτοκινήτων και των φορτηγών κατά 65% μέχρι το 2030 και μηδενισμό των εκπομπών CO2 μετά το 2035.
Αν τελικά υιοθετηθεί το παραπάνω σχέδιο τότε οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν 14 έτη ζωής και θα πρέπει έως τότε οι αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και τα κράτη-μέλη να είναι έτοιμα για την μετάβαση στη νέα μορφή αυτοκίνησης που θα αφορά στην ηλεκτρική ενέργεια ή το υδρογόνο.
Εάν το νέο σχέδιο κανονισμού για τα αυτοκίνητα εγκριθεί από όλες τις χώρες της ΕΕ, τότε από το 2035 θα σταματήσουν να πωλούνται βενζινοκίνητα ή diesel αυτοκίνητα ωστόσο τα κράτη-μέλη θα πρέπει να έχουν σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάθε 60 χλμ. και σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου κάθε 150 χλμ.
Τι δήλωσε η πρόεδρος της Κομισιόν
Άλλωστε η Πρόεδρος της Κομισιόν κατά την ομιλία της για την «Κατάσταση της Ένωσης» έκανε λόγο για ενίσχυση της χρηματοδότησης στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής επισημαίνοντας ότι: «Η Ευρώπη είναι έτοιμη να κάνει περισσότερα. Θα προτείνουμε τώρα ένα επιπλέον ποσό 4 δισ. ευρώ για τη χρηματοδότηση της καταπολέμησης της κλιματικής αλλαγής έως το 2027. Αναμένουμε όμως από τις ΗΠΑ και τους εταίρους μας να ενισχύσουν και αυτοί τις προσπάθειές τους».
Η Ούρσουλα Φον Ντερ Λάιεν ξεκαθάρισε επίσης ότι: «Εάν οι ΗΠΑ και η ΕΕ γεφυρώσουν από κοινού το χάσμα όσον αφορά τη χρηματοδότηση της καταπολέμησης της κλιματικής αλλαγής, αυτό θα αποτελέσει ισχυρό μήνυμα ότι αναλαμβάνουν παγκόσμιο ηγετικό ρόλο στον τομέα του κλίματος. Είναι ώρα να υλοποιήσουμε τις δεσμεύσεις μας».
Η τελευταία έκθεση που δημοσιεύτηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ACEA, δείχνει ότι το δεύτερο τρίμηνο του 2021 το μερίδιο των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στις συνολικές πωλήσεις ανήλθε μόνο στο 20%. Οι καλύτερες πωλήσεις σημειώθηκαν στα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης (42%). Ακολουθούν τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά οχήματα σε ποσοστό περίπου 32%, ενώ ανοδικές είναι οι πωλήσεις αυτοκινήτων διπλού καυσίμου (φυσικό αέριο και υγραέριο).
Πηγή: https://newsme.gr/