Ξεκινούν τα έργα στο Πάτρα-Πύργος – Καταβάλλονται τα πρώτα 31 εκατ. ευρώ

Τι έργα θα γίνουν και που θα υπάρξουν ανισόπεδοι κόμβοι

Τα πρώτα 31 εκατ. ευρώ δέσμευσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την εκκίνηση των έργων στον Αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος. Οι εργασίες θα ξεκινήσουν με επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη την ερχόμενη εβδομάδα.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο πρωθυπουργός θα επισκεφθεί την ερχόμενη εβδομάδα (πιθανόν στις 22 Μαρτίου) τα εργοτάξια του αυτοκινητόδρομου συνοδευόμενος από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή. Η παρουσία του δεν θα έχει χαρακτήρα εγκαινίων αλλά θα σημάνει την έναρξη των εργασιών. Αρχικά η παρουσία του κ.Μητσοτάκη είχε προγραμματιστεί για τις 19 Μαρτίου αλλά λόγω κορωνοϊού (ο πρωθυπουργός διαγνώσθηκε θετικός εχθές) μετατέθηκε και η ημερομηνία έναρξης.

Τα εργοτάξια του αυτοκινητόδρομου είναι τρία, όσα και τα τμήματα που χωρίστηκε το έργο. Στο πρώτο τμήμα που αναλαμβάνει η ΑΒΑΞ από το Μυντιλόγλι μέχρι τα Καραίικα το κεντρικό εργοτάξιο ειναι στα Καμίνια. Στο δεύτερο τμήμα που αναλαμβάνει η ΑΚΤΩΡ από τα Καραίικα μέχρι την Γαστούνη το κεντρικό εργοτάξιο είναι στα Καραίικα. Στο τρίτο τμήμα που αναλαμβάνει η ΤΕΡΝΑ από τη Γαστούνη μέχρι τον Πύργο, το κεντρικό εργοτάξιο είναι στην Αμαλιάδα.

Η προκαταβολή
Το υπουργείο ΥΠΟΜΕ από την πλευρά του προχώρησε στην δέσμευση ποσού 31.231.672,21 ευρώ, που αντιστοιχεί στην πληρωμή τη πρώτης δόσης της Χρηματοδοτικής Συμβολής Κατασκευών Πάτρα- Πύργος του άρθρου 7.3.Α της Σύμβασης Παραχώρησης. Ουσιαστικά είναι η προκαταβολή που θα δώσει ώθηση στις εργασίες του πρώτου διαστήματος.

Συνολικά το Δημόσιο θα καταβάλει στον Παραχωρησιούχο χρηματοδοτική συμβολή αναφορικά με τις Κατασκευές του Πάτρα-Πύργος, η οποία ανέρχεται συνολικά σε τρέχουσες τιμές 216.628.994,93€. Να θυμίσουμε πως την περασμένη εβδομάδα το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ 2014-2020.

Σχετικά με τα χρονοδιαγράμματα απαιτούνται 35 μήνες για το τμήμα Κάτω Αχαγιά-Πύργος που θα ολοκληρωθεί το 2024 και 40 μήνες για το τμήμα Μιντιλόγλι-Κάτω Αχαγιά.

Ποιο είναι το έργο
Να θυμίσουμε πως το έργο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κυρώθηκε στη Βουλή στο τέλος του 2021. Το συνολικό Φυσικό Αντικείμενο περιλαμβάνει:
– Την κατασκευή του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα–Πύργος μήκους 74,8χλμ
– 8 Ανισόπεδους Κόμβους/Ημικόμβους: Μιντιλογλίου (χ.θ.-0+002), ΒΙ.ΠΕ. (χ.θ.6+940), Κ.Αχαΐας (χ.θ.17+734), Βάρδας (χ.θ.33+036), Κυλλήνης (χ.θ.46+016), Γαστούνης (χ.θ.53+676), Αμαλιάδας (χ.θ.62+679) και Πύργου (χ.θ.73+843.).

Εργασίες θα εκτελεστούν σε παράπλευρο και κάθετο δίκτυο. Περιλαμβάνονται επίσης συνοδά έργα αποχέτευσης ομβρίων-αποστράγγισης, σήμανσης-ασφάλειας-περίφραξης, μεγάλα και μικρά τεχνικά έργα, έργα περιβάλλοντος, Η/Μ εργασίες κ.λπ.

Στο Πάτρα-Πύργος προβλέπονται δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων στη Χ.Θ. 8+450 μεταξύ των Α/Κ ΒΙΠΕ και Κάτω Αχαϊας καθώς και περί την Χ.Θ. 67+900 μεταξύ των Α/Κ Αμαλιάδας και Α/Κ Πύργος.

Επίσης προβλέπονται πλευρικοί σταθμοί διοδίων στους Ανισόπεδους Κόμβους Κάτω Αχαΐας & Αμαλιάδας. Στο νέο τμήμα της Ολυμπίας Οδού θα λειτουργήσουν και δύο αμφίπλευροι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και ΚΕΣ περί τις Χ.Θ. 21+000 και 72+000.

Τα έργα θα προχωρήσουν ως phasing και μετά την ολοκλήρωση του ΕΣΠΑ 2014-2020 καθώς θα συνεχιστεί η χρηματοδότηση και με το ΕΣΠΑ 2021-2027. Σε αυτό το ΕΣΠΑ θα πραγματοποιηθεί το 47% των έργων και το υπόλοιπο 53% με το νέο ΕΣΠΑ. Στο ανωτέρο ποσό περιλαμβάνονται και δαπάνες απαλλοτριώσεων, εργασίες αρχαιολογίας, μετατοπίσεις δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΟΚΩ) και υπηρεσίες συμβούλων που απαιτούνται για τη Φάση Β του έργου.

πηγη