ΑΑΔΕ: Είναι πειραγμένη η ταμειακή μηχανή; Έρχονται τεράστια πρόστιμα για όσους πάνε να τη γλιτώσουν. Δείτε αναλυτικά…
Αλλαγές έρχονται από την ΑΑΔΕ για τις ταμειακές μηχανές που δεν… λειτουργούν σωστά.
Συγκεκριμένα, φρένο στη φοροδιαφυγή μέσω «πειραγμένων» ταμειακών μηχανών που «σβήνουν» συναλλαγές και ημερήσιους τζίρους και εκδίδουν «μαϊμού» αποδείξεις επιδιώκει να βάλει το υπουργείο Οικονομικών.
Αυτό θα γίνει με την εφαρμογή τσουχτερών προστίμων σε επιχειρήσεις που δεν χρησιμοποιούν ή παραβιάζουν τις ταμειακές μηχανές και τις μνήμες τους.
ΑΑΔΕ: Τόσο θα είναι τα πρόστιμα
Για συγκεκριμένες περιπτώσεις επιβάλλονται πρόστιμα που ξεκινούν από 10.000, 30.000 ή 50.000 ευρώ και φτάνουν κατά ανώτατο όριο σε 30.000, 90.000 ή 150.000 ευρώ. Ομως, εάν υπάρχουν παραβάσεις που σχετίζονται με επεμβάσεις στις ταμειακές μηχανές, δεν υπάρχουν ανώτατα όρια και τα πρόστιμα φτάνουν σε υψηλότερα επίπεδα.
Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων στα πλαίσια της στρατηγικής της για την αναβάθμιση της ποιότητας της εξυπηρέτησης των οικονομικών φορέων και των πολιτών από την ΓΔΗΛΕΔ της ΑΑΔΕ, εξέδωσε το «ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΟΔΗΓΙΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ ΚΑΤΟΧΩΝ/ΧΡΗΣΤΩΝ Φ.Η.Μ.», για την παροχή ορθής, έγκυρης και ακριβούς πληροφόρησης στους οικονομικούς φορείς και στους εν γένει συναλλασσόμενους, σε θέματα αρμοδιότητας των υπηρεσιών της.
Στο ως εγχειρίδιο, που συντάχθηκε από τις καθ’ ύλην αρμόδιες υπηρεσίες της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Διεύθυνση Διαχείρισης Υποδομών) και Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικής Διοίκησης (Διεύθυνση Ελέγχων), καταγράφονται με συνοπτικό και κατανοητό τρόπο, όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι κάτοχοι/χρήστες φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών (Φ.Η.Μ.).
Η έκδοση εγχειριδίου εντάσσεται στο στρατηγικό στόχο της ΑΑΔΕ, σχετικά με τη δημιουργία μιας εξωστρεφούς, αποτελεσματικής και αποδοτικής Υπηρεσίας με σεβασμό προς τον πολίτη και αποσκοπεί στην διευκόλυνση της άσκησης της οικονομικής δραστηριότητας των ενδιαφερομένων και στην περαιτέρω βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών που παρέχουν οι υπαγόμενες στις Γενικές Διευθύνσεις Υπηρεσίες.
Κατά την ΑΑΔΕ, «η απλούστευση των διαδικασιών, μέσω της μετάβασης σε ένα πλήρες ηλεκτρονικό περιβάλλον, όσον αφορά στις συναλλαγές των οικονομικών φορέων και πολιτών με την ΑΑΔΕ, είναι μια συνεχής προσπάθεια η οποία συμβάλλει ουσιαστικά στην εθνική προσπάθεια οικονομικής ανάκαμψης της χώρας μας».
ΑΑΔΕ: Πως θα χτυπηθεί η φοροδιαφυγή
Νέες μεθόδους στο κυνήγι της φοροδιαφυγής – φοροαποφυγής ετοιμάζεται να εφαρμόσει ο φοροελεγκτικός μηχανισμός.
Το νέο εισπρακτικό σύστημα πληροφορικής «EISPAXIS» ετοιμάζεται από το Σεπτέμβριο να ξεκινήσει τις αυτόματες κατασχέσεις και θα είναι στελεχωμένο με 1.110 ειδικά εκπαιδευμένους ελεγκτές.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό που αποκαλύπτει η έκθεση των θεσμών για την 13η αξιολόγηση της οικονομίας το νέο εργαλείο της η ΑΑΔΕ θα πέσει στη μάχη από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο
Το νέο σύστημα θα έχει τη δυνατότητα να προχωρά σε αυτόματη πλήρη ηλεκτρονική καταγραφή των εκκρεμοτήτων που έχουν οι πολίτες με την εφορία τόσο όσον αφορά στις πληρωμές φόρων όσο και στις επιστροφές αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών.
Στο επόμενο στάδιο θα ξεκινήσει το πρόγραμμα αυτόματων κατασχέσεων τραπεζικών λογαριασμών, κινητών και ακίνητων περιουσιακών στοιχείων, σε βάρος όσων δεν φροντίσουν να τακτοποιήσουν ή να ρυθμίσουν τις υποχρεώσεις τους.
Οι αποφάσεις θα λαμβάνονται με βάση το προφίλ που θα έχει δημιουργηθεί για τον κάθε οφειλέτη, καθώς το «EISPRAXIS» θα καταγράφει τη συμπεριφορά του και θα αντλεί πληροφορίες για τα εισοδήματα και τα περιουσιακά του στοιχεία από τα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ αλλά και άλλους φορείς και υπηρεσίες όπως το Κτηματολόγιο,οι τράπεζες, οι συμβολαιογράφοι, η ΕΡΓΑΝΗ κ.α.).
Το προφίλ που θα δημιουργηθεί με βάση τα την οικονομική δυνατότητα του οφειλέτη για την αποπληρωμή του χρέους, θα οδηγούν στις επόμενες κινήσεις.
Πρώτα θα στέλνονται ηλεκτρονικά μηνύματα τακτοποίησης της εκκρεμότητας και προειδοποιήσεις για λήψη αναγκαστικών μέτρων στους ασυνεπείς έχοντες και κατέχοντες. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης θα ενεργοποιούνται κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών, εισοδημάτων, κινητών και ακίνητων περιουσιακών στοιχείων και σε δεύτερη φάση πλειστηριασμοί.
Το νέο πληροφοριακό σύστημα
– Θα ταξινομούνται οι υποθέσεις οφειλής βάσει συνόλου ιδιοτήτων (Ονοματεπώνυμο Οφειλέτη, Ποσό Οφειλής, Χρονικό διάστημα καθυστέρησης υπόθεσης, Ημερομηνία τελευταίας ενέργειας κ.λπ.)
– Θα εφαρμόζονται κριτήρια ανάλυσης κινδύνου και θα λαμβάνονται μέτρα αναγκαστικής είσπραξης με βάση τη συμπεριφορά του οφειλέτη και τις ειδοποιήσεις και υπενθυμίσεις για τα προτεινόμενα μέτρα
– Θα ενημερώνονται οι φορολογούμενοι μέσω επιστολής, e-mail, τηλεφώνου ή άλλου εναλλακτικού καναλιού επικοινωνίας για τις βεβαιωμένες οφειλές τους, τη τήρηση η μη των ρυθμίσεων και για τις ηλεκτρονικές επιδόσεις και κοινοποιήσεις μέτρων αναγκαστικής είσπραξης.
– Θα παρακολουθείται η απόδοση των μέτρων είσπραξης και η διαδικασία χαρακτηρισμού των οφειλών ως ανεπίδεκτων είσπραξης.
Το νέο σύστημα ωστόσο θα βοηθήσει και στην επιτάχυνση της διαδικασίας για την καταβολή των χρωστούμενων από τη φορολογική διοίκηση προς επιχειρήσεις και ιδιώτες.
Είναι ενδεικτικό ότι αν και η εφορία είναι πιεστική για την τακτοποίηση των οφειλών που έχουν οι πολίτες προς αυτήν, την ίδια ώρα φορολογούμενοι περιμένουν στην ουρά για μεγάλο χρονικό διάστημα για να εισπράξουν τα χρήματα που δικαιούνται.
Με το νέο σύστημα θα υπάρξει αυτοματοποιημένη διαδικασία επιστροφών και συμψηφισμών από διάφορες πηγές (φορολογικά χρέη, ασφαλιστικά χρέη, Τελωνεία, παρακράτηση μέσω φορολογικής ενημερότητας και βεβαίωσης οφειλής) και σύνδεση όλων των τρόπων εξόφλησης στον ίδιο τίτλο πληρωμής.
Ο λόγος που ακυρώνονται φόροι και πρόστιμα
Από την αξιολόγηση των υποθέσεων που γίνονται αποδεκτές από τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών, σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, οι αιτίες που έχουμε τόσο υψηλά ποσοστά δικαίωσης των φορολογουμένων και ακύρωσης πράξεων της φορολογικής Αρχής, είναι οι ακόλουθες:
Υπάρχουν ασάφειες στη φορολογική νομοθεσία που επιλύονται με αποφάσεις των ανωτάτων δικαστηρίων, οι οποίες όμως εκδίδονται μετά από χρόνια.
Ανατρέπεται έτσι –εκ των υστέρων- η φορολογική νομοθεσία, με βάση την οποία επιβλήθηκαν στο παρελθόν τα πρόστιμα.
Βασική αιτία της εκ των υστέρων δικαίωσης των φορολογουμένων είναι οι χρόνοι παραγραφής των φορολογικών υποθέσεων, για τους οποίους επίσης αποφάνθηκαν τα δικαστήρια και περιόρισαν στην 5ετία τη βασική περίοδο της παραγραφής.
Υπάρχει πίεση στις ελεγκτικές υπηρεσίες να ολοκληρώσουν συγκεκριμένους αριθμούς φορολογικών ελέγχων εντός ορισμένων προθεσμιών. Αν όμως μπλέξουν σε δύσκολες υποθέσεις που απαιτούν χρόνο, για να πιαστούν οι στόχοι γίνονται λάθη.
Επιβάλλονται πρόστιμα (100, 250 και 500 ευρώ) για παραβάσεις τυπικού χαρακτήρα, για τις οποίες έχουν καταργηθεί.
Τα αυξημένα ποσοστά δικαίωσης των τελευταίων ετών οφείλονται και στις χιλιάδες υποθέσεις των συνταξιούχων για τα αναδρομικά που εισέπραξαν των 2014 και δεν τα δήλωσαν το 2015, αλλά παραγράφηκαν οι συγκεκριμένες υποθέσεις.
Εφορία: Τι είναι η ΔΕΔ
Σύμφωνα με τη νομοθεσία, η ΔΕΔ λειτουργεί ως «πρωτοβάθμιο φορολογικό δικαστήριο».
Ο φορολογούμενος που παραλαμβάνει το σημείωμα του ελέγχου και την Πράξη Προσδιορισμού Φόρου της φορολογικής αρχής, έχει τη δυνατότητα, εντός 30 ημερών, να καταθέσει ενδικοφανή προσφυγή στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών της ΑΑΔΕ, συνυποβάλλοντας και τα αποδεικτικά στοιχεία με τα οποία τεκμηριώνει τους ισχυρισμούς του.
Η ενδικοφανής προσφυγή κατατίθεται στην αρμόδια φορολογική αρχή που εξέδωσε την προσβαλλόμενη πράξη και δεν απαιτείται παράβολο.
Η ΔΕΔ αποφασίζει επί της ενδικοφανούς προσφυγής εντός της αποκλειστικής προθεσμίας των 120 ημερών από την ημερομηνία υποβολής της. Αν στο ανωτέρω χρονικό διάστημα δεν εκδοθεί απόφαση και δεν ενημερωθεί ο προσφυγών, τότε θεωρείται ότι η ενδικοφανής προσφυγή έχει απορριφθεί (σιωπηρή απόρριψη).
Επίσης, στην περίπτωση που ο φορολογούμενος, δεν δικαιωθεί στη ΔΕΔ, έχει τη δυνατότητα προσφυγής στα φορολογικά δικαστήρια, ενώ πρέπει να σημειωθεί ότι, εάν προηγουμένως δεν προσφύγει στη ΔΕΔ, δεν μπορεί να προσφύγει στα φορολογικά δικαστήρια.
Πηγή: newsme.gr