2ο Δημοτικό Σχολείο Ληξουρίου: η Ε’ τάξη και Στ’ τάξη έγιναν ερευνητές και ανέλαβαν να εξερευνήσουν τα θαλάσσια απολιθώματα στη στεριά του Ληξουριού (εικόνες)

Στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και της αειφόρου ανάπτυξης η Ε’ τάξη και Στ’ τάξη έγιναν ερευνητές και ανέλαβαν να εξερευνήσουν τα θαλάσσια απολιθώματα στη στεριά του Ληξουριού. Πραγματοποίησαν επιτόπια έρευνα στην περιοχή που βρίσκεται μπροστά από το Δημοτικό Κοιμητήριο του τόπου μας όπου και τα εντόπισαν. Σε αυτή την εκπαιδευτική δράση, ωστόσο, η κυρία Έλενα Ζουμπούλη και ο κύριος Τάκης Μινέτος, ως καταρτισμένοι και έμπειροι γεωλόγοι από τον Φορέα Διαχείρισης του Εθνικού Δρυμού του Αίνου, μίλησαν στους μαθητές μας για το φυσικό περιβάλλον της Κεφαλονιάς γενικότερα και το ενδιαφέρον που έχουν συγκεκριμένοι τόποι από τον γεωλογικό χάρτη του νησιού μας. Η συζήτηση αφορούσε στα «Μνημεία» της φύσης, ένα από τα οποία είναι και τα απολιθώματα, ή αλλιώς σε Γεώτοπους της Κεφαλονιάς και Γεωπάρκα. Ο κύριος Γεράσιμος Γαλανός, Αντιδήμαρχος Ληξουρίου και εκπαιδευτικός δημοτικής εκπαίδευσης, ήταν συντονιστής και διαμεσολαβητής της επικοινωνίας και συνεργασίας των εκπαιδευτικών και των μαθητών με τους γεωλόγους και την τοπική αυτοδιοίκηση. Σε συνέχεια της περιβαλλοντικής δράσης και αειφόρου ανάπτυξης των μαθητων Ε’ και Στ’ Τάξης με θέμα τα θαλάσσια απολιθώματα στην ευρύτερη περιοχή του Ληξουρίου, η κυρία Έλενα Ζουμπούλη και ο κύριος Κώστας Βολτέρας, ως καταρτισμένοι και έμπειροι γεωλόγοι από τον Φορέα Διαχείρισης του Εθνικού Δρυμού του Αίνου, επισκέφθηκαν το σχολείο μας και πραγματοποίησαν ένα δίωρο εργαστήριο για την οργάνωση ενός μουσείου απολιθωμάτων του Ληξουρίου στο αμφθιθέατρο του Β’ Δημοτικού Σχολείου Ληξουρίου. Εφόσον έγινε μία εισαγωγή για τους Γεώτοπους και τα Γεωπάρκα της Κεφαλονιάς με την παρουσίαση σχετικού οπτικοακουστικού υλικού, αναφέρθηκαν και λαογραφικά στοιχεία αυτών των τόπων από τον κ. Γεράσιμο Γαλανό, Αντιδήμαρχο Ληξουρίου και εκπαιδευτικό δημοτικής εκπαίδευσης, ο οποίος συμμετείχε στην ανάπτυξη του θεωρητικού μέρους του εργαστηρίου. Αργότερα, οι γεωλόγοι ανέλαβαν εξολοκλήρου το πρακτικό μέρος. Η επιστημονική στήριξη που μας παρείχαν ήταν καθοριστική, καθώς οι μαθητές έμαθαν για την ανατομία του απολιθώματος, μπόρεσαν φτιάξουν το αποτύπωμά των απολιθωμάτων με πηλό και ανέλαβαν να τα σχεδιάσουν σε χάρτινες βάσεις στήριξής τους, ώστε να ετοιμαστούν τα εκθέματα του Μουσείου μας.

https://www.facebook.com/2dimlixouriou/posts/5061879823869775