Σε ποιες περιπτώσεις απαγορεύεται η διακοπή ρεύματος για 6 απλήρωτους λογαριασμούς- Η απόφαση

Κι όμως, σε μία εποχή που το ρεύμα είναι πανάκριβο αγαθό, υπάρχουν περιπτώσεις όπου απαγορεύεται η διακοπή ρεύματος για έξι απλήρωτους λογαριασμούς- Ωστόσο πολλοί που έχουν αυτή τη δυνατότητα ή το αγνοούν ή ακόμα και αν γνωρίζουν θα πρέπει να μπλέξουν σε περίπλοκες ηλεκτρονικές ενέργειες.

Όπως εξηγεί,μιλώντας στο theebst.gr o δικηγόρος Βασίλης Μάρκου, “υπάρχουν συγκεκριμένες περιπτώσεις καταναλωτών που η επιβίωσή τους εξαρτάται ακόμα πιο άμεσα από την παροχή ηλεκτροδότησης. Ο νόμος προβλέπει μια σύνθετη διαδικασία, με δικαιολογητικά, ώστε να εμπίπτουν σε μια πιο «προστατευτική κατηγορία» τέτοιου τύπου καταναλωτές. Ο νόμος λέει ότι μετά την ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας, απαγορεύεται η διακοπή για έξι απλήρωτους λογαριασμούς. Κανείς δεν την γνωρίζει. Τι νόημα έχει μια ρύθμιση, όταν το κράτος δεν έχει συμβάλλει με κοινωνικά μηνύματα στην επικοινωνία της δυνατότητας που δίνει; Ειδικά όταν αναφέρεται σε κατηγορίες ανθρώπων που ενδεχομένως η πρόσβαση στην πληροφορία είναι ακόμα πιο δύσκολη; Παραμένει δε το πρόβλημα ότι σε περίπτωση παραβίασης ακόμα και αυτών των προβλέψεων, οι πάροχοι δεν έχουν κυρώσεις. Υπάρχει μια απόφαση Μονομελούς Πρωτοδικείου, που σε μια τέτοια περίπτωση κινδύνου ζωής, που τελικά μεταφέρθηκε σε άλλη κατοικία, παρά την ένταξη σε αυτό το καθεστώς, ο παθών αναζήτησε δικαστικά αποζημίωση και δικαιώθηκε. Είναι όμως πράγματι λύση μια τέτοια εξέλιξη;

Σύμφωνα με τον Κώδικα Προμήθειας, ένα κείμενο που προβλέπει τα βήματα και τις προϋποθέσεις που πρέπει να τηρούνται πριν ένας πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας να μπορεί να δώσει εντολή διακοπής της ηλεκτροδότησης προς τον ΔΕΔΔΗΕ, εξαιρούνται ρητώς οι Πελάτες που χρήζουν µηχανικής υποστήριξης. Παρόλα αυτά, όπως γίνεται συνήθως στην χώρα μας, αυτήν την απλή διατύπωση έρχεται μια Υπουργική Απόφαση να την μετατρέψει σε ένα δυσεφάρμοστο για τα ευάλωτα νοικοκυριά μέτρο. Συγκεκριμένα, ορίζει η σχετική Υπουργική Απόφαση ότι απαιτείται υποβολή αίτησης στον ιστότοπο της ΗΔΙΚΑ Α.Ε. Μέχρι αυτό το σημείο ποιος πολίτης γνωρίζει ότι έχει αυτό το δικαίωμα; Γίνεται ή δεν γίνεται άδικο ο ψηφιακός αναλφαβητισμός να οδηγεί στην άγνοια αυτής της στα χαρτιά προστασίας από τους ευάλωτους συμπολίτες μας;

Ο παραλογισμός της κοινωνικής αναλγησίας του κράτους συνεχίζεται.  Στον ιστότοπο τηςΗΔΙΚΑ Α.Ε. αρχικά αγωνιά κανείς να βρει την σχετική επιλογή. Στην συνέχεια ο αιτών συμπληρώνει υποχρεωτικά στα αντίστοιχα πεδία της αίτησης τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.), τον Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (Α.Μ.Κ.Α.). και τον αριθμό της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας για την οποία αιτείται την ένταξη. Πρέπει επιπλέον να δηλώνεται ο αριθμός πρωτοκόλλου βεβαίωσης του ασφαλιστικού φορέα, στον οποίο υπάγεται ο ασθενής, με την οποία πιστοποιείται η ανάγκη κατ’ οίκον χρήσης συσκευής μηχανικής υποστήριξης απαραίτητης για τη ζωή του ασθενούς ή ο αριθμός πρωτοκόλλου βεβαίωσης αντίστοιχου περιεχομένου από κρατικό νοσοκομείο, στην περίπτωση που ο ασθενής είναι ανασφάλιστος.

Μετά την ολοκλήρωση συμπλήρωσης της αίτησης και σε περίπτωση που δεν προκύπτει αναντιστοιχία μεταξύ των δηλωθέντων στοιχείων και του αποτελέσματος των διασταυρώσεων, ο αιτών δύναται να υποβάλλει οριστικά την αίτηση. Δηλαδή, η διαδικασία έχει δύο στάδια και η πρόβλεψή τους κρυμμένη σε μια χαμένη στο διαδίκτυο Υπουργική Απόφαση. Οι αποκλεισμένοι, οι  γραφειοκρατικά μη καταρτισμένοι πολίτες, όσοι δεν έχουν τους πόρους για συνεχή λογιστική και νομική ενημέρωση γίνονται ανεφάρμοστο γράμμα κενού περιεχομένου ενός ξένου νόμου. Καμία μέριμνα, κανένα ουσιαστικό ενδιαφέρον των απομακρυσμένων Υπουργικών γραφείων, κανένα κοινωνικό μήνυμα πρακτικού περιεχομένου από τα έχοντα σχετική υποχρέωση να το αναπαράγουν δωρεάν Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης”.

Πηγή: thebest.gr