Γιατί από το Μιντιλόγλι μέχρι την Κάτω Αχαΐα δεν έχουν μπει κορύνες που να διαχωρίζουν τα ρεύματα κυκλοφορίας;
Μια μεγάλη αλλαγή περιμένει τους οδηγούς που έχουν καιρό να χρησιμοποιήσουν την εθνική οδό Πατρών-Πύργου. Ο δρόμος-καρμανιόλα στο μεγαλύτερο μήκος του έχει δεχθεί ένα lifting με το οποίο επιδιώκεται η αύξηση της οδικής ασφάλειας και η δραστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Η εικόνα ευταξίας σε έναν από τους χειρότερους εθνικούς δρόμους της χώρας είναι επιτέλους εμφανής.
Τα έργα που είναι εν εξελίξει, γίνονται στα πλαίσια σύμβασης του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στον συγκεκριμένο δρόμο για τη βελτίωση των χαρακτηριστικών του. Το έργο αυτό, ύψους 30 εκατ. ευρώ είναι ανεξάρτητο από το έργο κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος.
Στο τμήμα Μιντιλόγλι (μετά το τέλος της Περιμετρικής Πατρών)-Κάτω Αχαγιά δεν έχουν υπάρξει παρεμβάσεις καθώς πρόκειται για κοινό τμήμα με τον νέο αυτοκινητόδρομο.
Στο τμήμα αυτό μπορεί κάποιος να δει τη διάνοιξη του δρόμου κατά τόπους αριστερά ή δεξιά. Αυτό είναι και το δυσκολότερο τμήμα του νέου αυτοκινητόδρομου καθώς θα πρέπει να βρίσκεται διαρκώς σε κυκλοφορία.
Μετά το πέρας της περιοχής της Κάτω Αχαγιάς μπορεί κάποιος να δει τα έργα τα οποία έχουν εκτελεστεί και τα οποία έχουν προχωρήσει (εκτός από ένα μικρό κομμάτι κάποιων εκατοντάδων μέτρων) μέχρι και 20 χιλιόμετρα πριν τον Πύργο.
Τι έχει αλλάξει
Σε αυτό το τμήμα έχουν γίνει εργασίες τοποθέτησης νέου αντιολισθηρού ασφαλτοτάπητα, έχει γίνει διαγράμμιση και έχουν τοποθετηθεί κολωνάκια που διαχωρίζουν για πρώτη φορά στη λειτουργία αυτού του άξονα τα ρεύματα κυκλοφορίας.
Πλέον σε όλο το μήκος του δρόμου που έχει προχωρήσει δεν μπορεί κάποιος να κάνει επικίνδυνη προσπέραση στο απέναντι ρεύμα λόγω ακριβώς της ύπαρξης των κολωνακίων.
Επιπρόσθετα ανά κάποια χιλιόμετρα το κάθε ρεύμα κυκλοφορίας αποκτά και δεύτερη λωρίδα. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στους οδηγούς να μπορούν να κάνουν με ασφάλεια προσπέραση σε φορτηγά, αγροτικά ή άλλα ι.χ. οχήματα. Ουσιαστικά αυτή η δυνατότητα εναλλάσσεται μεταξύ των ρευμάτων κυκλοφορίας.
Αυτή η σημαντική παρέμβαση όχι μόνο σώζει ζωές, σε ένα δρόμο που είναι διαβόητος για τα θανατηφόρα ατυχήματα του, αλλά δημιουργεί και μια αίσθηση ασφάλειας στους οδηγούς, τους επιβάλλει μια πιο σωστή οδηγική συμπεριφορά στον δρόμο και αλλάζει μαζί την εικόνα της περιοχής.
Επίσης άλλες εργασίες που εκτελούνται βάσει της σύμβασης είναι: κλαδοκοπές, αντικατάσταση / συμπλήρωση πινακίδων, τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας σε μήκος περίπου 45 χλμ., συνολικά και στις 2 κατευθύνσεις κυκλοφορίας, φωτεινή σηματοδότηση σε 18 υφιστάμενους κόμβους, κατασκευή οδοφωτισμού σε 7 υφιστάμενους κόμβους, κατασκευή 5 διαβάσεων πεζών.
Εμφανής αλλαγή
Πλέον στο τμήμα του δρόμου που έχουν ολοκληρωθεί τα έργα, ο άξονας παρά την παλαιότητα του, μοιάζει πλέον σύγχρονος, λειτουργικός και ασφαλής. Η εικόνα του πριν τις παρεμβάσεις με την εικόνα του μετά είναι σαν να οδηγείς σε άλλο δρόμο. Αν με τις αλλαγές αυτές έχει σωθεί έστω και μια ανθρώπινη ζωή τότε το έργο είναι σημαντικό και επιτυχημένο.
Αυτό μπορεί να γίνει αντιληπτό στους οδηγούς όταν εισέρχονται στα τελευταία 20 χιλιόμετρα προς Πύργο στα οποία:
– περίπου σε ένα μήκος 10 χιλιομέτρων τα έργα ασφαλτόστρωσης και διαγράμμισης είναι σε εξέλιξη ενώ έχουν τοποθετηθεί προσωρινά κωρίνες στις θέσεις που θα μπουν κολωνάκια.
-σε ένα μήκος περίπου 5 χιλιομέτρων τα έργα ακόμα δεν φαίνεται να έχουν ξεκινήσει.
-στα υπόλοιπα 5 χιλιόμετρα μέχρι την είσοδο της πόλης του Πύργου επίσης τα έργα δεν έχουν ξεκίνησει αλλά είναι σε πιο ελεγχόμενο περιβάλλον καθώς λειτουργεί μια “περιαστική λεωφόρος” που διαθέτει φωτισμό, χωρίς όμως διάζωμα στη μέση του δρόμου.
Βελτίωση ναι όχι όμως και η ριζική λύση
Αυτό που θα πρέπει να γίνει κατανοητό είναι φυσικά πως παρά την εξαιρετικά σημαντική παρέμβαση και βελτίωση, οι οδηγοί δεν πρέπει να εφησυχάζουν. Μιλάμε για ένα άξονα που δεν διαθέτει ανισόπεδους κόμβους, έχει αρκετά φανάρια και αρκετές αφύλακτες εισόδους-εξόδους ενώ δεν είναι στο σύνολο του περιφραγμένος ή με τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας και βέβαια χωρίς επαρκή φωτισμό.
Το έργο οδικής ασφάλειας είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε κατακόρυφη μείωση στα πάσης φύσης ατυχήματα αλλά δεν θα μπορέσει να τα εξαλείψει. Ωστόσο η συμβολή του θα είναι ιδιαίτερα σημαντική στην αύξηση των επιπέδων οδικής ασφάλειας. Τα έργα εκτελεί η ΑΚΤΩΡ.
Θα πρέπει βέβαια να αναφέρουμε ότι έχουν ακουστεί και φωνές που διαμαρτύρονται για την αλλαγή της εικόνας στην εθνική Πατρών-Πύργου αλλά όπως και στην περίπτωση της Κορίνθου-Πατρών όταν κατασκευαζόταν, η μείωση στα ατυχήματα και δυστυχήματα θα πείσει και τους πιο δύσπιστους για την αξία του έργου.
Η μεγάλη αλλαγή, όπως έχουμε δει και σε άλλες περιπτώσεις θα έρθει από τη λειτουργία του νέου αυτοκινητόδρομου μήκους 75χλμ μεταξύ Πάτρας-Πύργου που σύμφωνα με το ισχύον χρονοδιάγραμμα προγραμματίζεται για το 2025.
Ο νέος κλειστός αυτοκινητόδρομος μήκους 75χλμ που είναι υπό κατασκευή, όπως αποκάλυψε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής από το βήμα του Olympia Forum, έχει φτάσει κατασκευαστικά στο 7% μετά από περίπου 6 μήνες έργων.