Στην ελληνική mainstream μουσική των 90s τα πράγματα χωριζόντουσαν πάντα με πολύ απλοϊκό τρόπο: από την μια τα «ποιοτικά» ή αλλιώς τα «έντεχνα». Από την άλλη τα «λαϊκά» ή αλλιώς τα «σκυλάδικα». Οι ενδιάμεσες κατηγορίες σχεδόν εξαλείφονταν. Και αν υπήρχαν, δεν ενδιέφεραν κανένα.
Κι όμως, η αισθητική της rave μόδας των 90s, αλλά και η ποπ του MTV που «μιλούσε» σε μαζικά κοινά, δεν άφησαν ανεπηρέαστη την ελληνική σκηνή. Και τότε τα τραγούδια που προσπαθούσαν να πιάσουν τον μοντέρνο παλμό της εποχής μπορεί να σνομπαρίστηκαν από πάρα πολύ κόσμο αλλά σήμερα, δυο δεκαετίες αργότερα, κάποια από αυτά είναι κατανοητό πλέον πως είναι κομματάρες…
Ιδού ορισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα:
Δέσποινα Βανδή-Γιώργος Λεμπέσης: Κατάλληλες προϋποθέσεις
Όνομα βαρύ σαν ιστορία η Δέσποινα Βανδή και ελαφρύ σαν πούπουλο αυτό του Γιώργου Λεμπέση, αλλά το 2017. Διότι το 1999 που οι δυο τους τραγουδούσαν τις Κατάλληλες Προϋποθέσεις ήταν σούπερ ονόματα και το hit τους μια μεγάλη ιστορία:
Κακά κορίτσια: Σαν τον δολοφόνο
To πρώτο girl band που έκανε την εμφάνισή του στην ελληνική σκηνή (και όχι οι Ηi-5, όπως λανθασμένα θεωρούν πολλοί), τα Κακά Κορίτσια είχαν μια σούπερ ντούπερ επιτυχία που την ακούμε σήμερα και τη θεωρούμε τεράστια κομματάρα:
Θάνος Καλλίρης και Λάμπης Λιβιεράτος: Ο παλιός είναι αλλιώς
Ο ορισμός της κολλητικής μελωδίας και ένα ντουέτο που έκανε τα κοριτσάκια της εποχής να ανασταινάζουν από καψούρα, το δίδυμο Καλλίδη και Λιβεριάτου και ο αιώνιος αντρικός ανταγωνισμός ανάμεσα στον νέο που είναι ωραίος και τον παλιό που είναι αλλιώς δόμησε ένα από τα all time classic κομμάτια της εποχής:
Άννα-Μαρία Λογοθέτη: Σαν κολασμένη
Αν δεν σου λέει τίποτα το όνομά της είναι προφανές πως τα χρόνια σου δεν είναι και πάρα πολλά. Στα 90s, η Άννα-Μαρία Λογοθέτη ήταν η απόλυτη αντρική φαντασίωση αν και το επάγγελμά της ήταν αδιευκρίνιστο. Λίγο ηθοποιός, λίγο τραγουδίστρια και μια… κομματάρα! Ναι, το «Σαν κολασμένη», παρά το γεγονός ότι έμοιαζε να είναι φτιαγμένο απλά για να γιγαντώνει τον σέξυ μύθο της, αποτελούσε τρελή κομματάρα:
Ευρυδίκη: Λεπίδες
Η πιο συνειδητή ποπ τραγουδίστρια των 90s, η Ευρυδίκη, με τις «Λεπίδες» της, άγγιξε το ταβάνι της. Μπορεί τότε να μην έκανε μεγάλη εντύπωση σε κόσμο έξω από τους οπαδούς της «ελληνικής» μουσικής, αλλά πλέον αυτό το έπος το ακούς και καταλαβαίνεις το… μέγεθός του!
Πηγή: menshouse.gr