Μια σειρά από αλλαγές αναφορικά με τους ελέγχους οχημάτων και τον τρόπο με τον οποίο θα δίνονται οι άδειες για τους ελέγχους του ΚΤΕΟ μελετά το υπουργείο Μεταφορών.
Όπως αποκαλύπτει ρεπορτάζ της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ στο τραπέζι έχει μπει η πρόταση μείωσης του χρόνου επανελέγχου των οχημάτων.
Θυμίζουμε πως σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο ο έλεγχος αυτός επιβάλλεται να πραγματοποιείται κάθε δύο χρόνια.
Αυτό τουλάχιστον αφορά οχήματα τα οποία είναι ηλικίας πάνω από 10 ή 15 έτη. Για αυτές τις περιπτώσεις, λοιπόν, το υπουργείο Μεταφορών μελετά το ενδεχόμενο επανεξέτασης του μέτρου.
Θυμίζουμε, επίσης στο σημείο αυτό, πως δεν είναι η πρώτη φορά όπου η Πολιτεία διερευνά το ενδεχόμενο μείωσης του χρόνου ελέγχου ΚΤΕΟ και την αναπροσαρμογή των διαδικασιών.
Κι αυτό διότι στην πράξη είναι γνωστό πως εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες έχουν πολύ περισσότερα χρόνια να επισκεφτούν κάποιο ΚΤΕΟ από αυτό το οποίο ορίζει το θεσμικό πλαίσιο.
Παρακάτω θα δούμε αναλυτικά τι πραγματικά συμβαίνει στο συγκεκριμένο μέτωπο. Πόσα αυτοκίνητα είναι εκπρόθεσμα ελέγχου; Σε τι ποσοστό οι οδηγοί δεν θέτουν καν τα οχήματα τους σε έλεγχο; Πότε επιβάλλεται η πραγματοποίηση του πρώτου ελέγχου ΚΤΕΟ σε καινούργιο αμάξι; Τι μέτρα μελετά το υπουργείο Μεταφορών για την αντιστροφή αυτής της πραγματικότητας
Ας τα πιάσουμε όλα αναλυτικά από την αρχή: Σε απόλυτους αριθμούς εκτιμάται ότι περίπου 1,8 εκατομμύρια οχήματα, εκ των οποίων περίπου 600.000 – 700.000 είναι δίκυκλα, είναι εκπρόθεσμα των ελέγχων, ενώ συνολικά υπολογίζεται πως 4 στα 10 οχήματα δεν ελέγχονται ποτέ από τα ΚΤΕΟ.
Υπενθυμίζεται ότι στην Ελλάδα ο πρώτος έλεγχος ΚΤΕΟ σε ένα καινούργιο αυτοκίνητο πραγματοποιείται μετά από 4 χρόνια κυκλοφορίας, ενώ στη συνέχεια το όχημα υποχρεούται σε έλεγχο ανά διετία.
ΚΤΕΟ: Το μεγάλο πρόβλημα
Ωστόσο, αυτό δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα, καθώς και από τα οχήματα που προσέρχονται για έλεγχο, μόλις το 4,5% κόβεται, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών. Την ίδια ώρα στη Γερμανία, που διαθέτει έναν αρκετά νεότερο στόλο αυτοκινήτων συγκριτικά με την Ελλάδα, από τα ΚΤΕΟ της χώρας απορρίπτεται το 35,5% των αυτοκινήτων που οδηγούνται για έλεγχο.
Σύμφωνα με στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, περίπου στο 45% έως 50% των οχημάτων που ελέγχονται, σημειώνονται τεχνικές ελλείψεις, αλλά διαφόρων διαβαθμίσεων. Υπάρχουν οι επικίνδυνες ελλείψεις, δηλαδή, όταν ένα όχημα είναι στο «κόκκινο» και πρέπει να βγει εκτός κυκλοφορίας. Υπάρχουν οι σοβαρές ελλείψεις, τις οποίες ο ιδιοκτήτης μπορεί να επισκευάσει και να επιστρέψει για επανέλεγχο σε έναν μήνα και πλήθος άλλων σημειώσεων μικρότερης σημασίας, που μπορεί να καταγράψει το ΚΤΕΟ. Για να βγει ένα όχημα εκτός κυκλοφορίας θα πρέπει να είναι εντελώς κατεστραμμένο. Ωστόσο, αυτά τα οχήματα δεν φτάνουν ποτέ στα ΚΤΕΟ!
Ριζικές αλλαγές στο Σύστημα Μηχανογράφησης των Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων προωθεί το υπουργείο Μεταφορών – Αυτόματη μεταφορά των δεδομένων απευθείας και χωρίς την παρεμβολή ενδιάμεσης συσκευής
Την αυστηροποίηση των ελέγχων των οχημάτων και των δικύκλων στα ΚΤΕΟ προωθεί το υπουργείο Μεταφορών, δρομολογώντας μια σειρά αλλαγών στο Σύστημα Μηχανογράφησης των Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.
Μεταξύ άλλων, το σύστημα θα αποστέλλει στο μητρώο του υπουργείου, σε πραγματικό χρόνο, τα στοιχεία των οχημάτων και των ελέγχων, ενώ σε αυτά πλέον θα συγκαταλέγονται και φωτογραφίες από τη διαδικασία του ελέγχου σε κάθε στάδιο, αλλά και στατιστικά των ελέγχων, των ελλείψεων και των αποτελεσμάτων ανά όχημα, ανά ημέρα, ανά ιδιοκτήτη και ανά υπάλληλο του ΚΤΕΟ.
ΚΤΕΟ: Όλες οι αλλαγές που δρομολογούνται
Ειδικότερα, με τα νέα μέτρα το Μηχανογραφικό Σύστημα των ΚΤΕΟ θα διαβιβάζει αμέσως στο υπουργείο Μεταφορών τα δεδομένα των ελέγχων (απευθείας και χωρίς την παρεμβολή ενδιάμεσης συσκευής) από κάθε αυτόματη γραμμή ελέγχου των οχημάτων.
Στους ελέγχους που γίνονται οπτικά (χωρίς μηχανήματα), η εισαγωγή των αποτελεσμάτων τους θα γίνεται από τον ελεγκτή. Το σύστημα θα καταγράφει την ημερομηνία, την ώρα έναρξης και λήξης κάθε διενεργούμενου τεχνικού ελέγχου, καθώς και τον αύξοντα αριθμό του προσκομισθέντος οχήματος τη συγκεκριμένη ημέρα.
Ως ώρα έναρξης του τεχνικού ελέγχου ενός οχήματος ορίζεται η ώρα λήψης της πρώτης φωτογραφίας του οχήματος και ως ώρα λήξης του ελέγχου η ώρα εκτύπωσης του κατά περίπτωση εκδοθέντος πιστοποιητικού (Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου, Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων).
Έλεγχοι ΚΤΕΟ με φωτογραφίες: Τι έρχεται;
Για τον νέο τρόπο ελέγχου κρίσιμο θα είναι το φωτογραφικό υλικό. Μάλιστα, προβλέπεται ότι όλες οι γραμμές ελέγχου ελαφρών, βαρέων και δίκυκλων – τρίκυκλων – τετράκυκλων οχημάτων των ΚΤΕΟ θα είναι εφοδιασμένες με έγχρωμες ψηφιακές κάμερες, με σύστημα προστασίας από εξωτερικές παρεμβάσεις (αλλαγή οπτικού πεδίου, κατεύθυνσης) και συνδεδεμένες με το Μηχανογραφικό Σύστημα του ΚΤΕΟ. Συγκεκριμένα, για τη λειτουργία του συστήματος προβλέπονται σταθερές αλλά και φορητές κάμερες οι οποίες θα τραβούν φωτογραφίες και στους «λάκκους επιθεώρησης» των γραμμών ελέγχου ή στους ανυψωτήρες, όπου θα πρέπει καθαρά να φαίνεται και η κατάσταση των ελαστικών του οχήματος.
Στις φωτογραφίες που θα αποστέλλονται στο αντίστοιχο σύστημα του υπουργείου θα πρέπει να αναγράφεται ο αριθμός του ΚΤΕΟ, ο αριθμός κυκλοφορίας του οχήματος, ο αριθμός φωτογραφίας, η ημερομηνία και η ώρα λήψης της φωτογραφίας. Στην περίπτωση «ανάριθμου» οχήματος, αντί του αριθμού κυκλοφορίας θα αναγράφεται πλήρης ο αριθμός πλαισίου του οχήματος.
Παράλληλα, το σύστημα βάζει στο κάδρο – πέραν των υπευθύνων έναντι του νόμου – και τους υπευθύνους των εταιρειών που εγκαθιστούν τα συστήματα μηχανογράφησης στα ΚΤΕΟ, με στόχο το σύστημα να λειτουργεί με όσον το δυνατόν πιο ακέραιο τρόπο, εξάγοντας έγκυρα αποτελέσματα, χωρίς αλλοίωση των μετρήσεων. Για τον σκοπό αυτόν θα προβλεφθούν ποινές για «σπασμένα» μηχανογραφικά σε όλους τους εμπλεκόμενους.
Πηγή: newsme.gr