Δίπλωμα οδήγησης: Ποιοι είναι οι οδηγοί που θα πρέπει να ανανεώσουν το δίπλωμά τους με αποτέλεσμα να έχουν οικονομική επιβάρυνση.
Υπάρχουν κάποιες κατηγορίες οδηγών που θα πρέπει να πληρώσουν για το δίπλωμα της οδήγησης. Ποιος είναι ο λόγος.
Τουλάχιστον όσον αφορά συγκεκριμένες κατηγορίες τις οποίες θα αναλύσουμε διεξοδικά παρακάτω. Τι αλλαγές ορίζονται για την ανανέωση στο δίπλωμα οδήγησης και ποιοι είναι οι λόγοι που τις καθιστούν αναγκαίες.
Ο λόγος αυτής της επιβάρυνσης στο δίπλωμα οδήγησης σχετίζεται με τα παράβολα που θα κληθούν να πληρώσουν για να περάσουν εκ νέου από τους γιατρούς. Παράβολα τα οποία θα είναι της τάξεως τουλάχιστον των 128 ευρώ.
Το βαρύ αυτό κόστος ανανέωσης για το δίπλωμα οδήγησης αφορά όσους απέκτησαν τη νέα πλαστικοποιημένη άδεια για πρώτη φορά το 2013 ή την απέκτησαν από αντικατάσταση λόγω απώλειας ή φθοράς του παλαιού διπλώματος.
Συγκεκριμένα, το 2028, οι παραπάνω κατηγορίες για να ανανεώσουν το δίπλωμά τους θα πρέπει να περάσουν και πάλι από τους γιατρούς και να πληρώσουν παράβολα ύψους τουλάχιστον 128 ευρώ!
Όπως αναφέρει το newsauto.gr. η πρώτη «φουρνιά» των οδηγών που θα βρεθούν αντιμέτωποι με τη νέα πραγματικότητα θα είναι όσοι έχουν αποκτήσει για πρώτη φορά άδεια οδήγησης μετά τις 19 Ιανουαρίου 2013 όποτε και οι Διευθύνσεις Μεταφορών έδιναν τις νέες πλαστικές κάρτες οδήγησης οι οποίες λήγουν το 2028.
Παρακάτω σας παρουσιάζουμε όλα εκείνα τα στοιχεία τα οποία πρέπει να γνωρίζετε αναφορικά με τη διαδικασία της ανανέωσης για το δίπλωμα οδήγησης, τις κατηγορίες εκείνες στις οποίες η ανανέωση επιφέρει επιβάρυνση, καθώς και το ύψος αυτής της επιβάρυνσης και τους παράγοντες που το ρυθμίζουν.
Δίπλωμα οδήγησης: Το κόστος ανανέωσης
Να σημειώσουμε, λοιπόν, προσθετικά σε σχέση με τα παραπάνω, ότι όσοι παλαιότεροι οδηγοί είχαν το χάρτινο ροζ-δίπλωμα και το έχουν αντικαταστήσει με πλαστική κάρτα άδειας οδήγησης επίσης και εκείνοι θα βρεθούν αντιμέτωποι με τους… γιατρούς καθώς μόνο με την επίσκεψή τους σε αυτούς θα μπορούν να ανανεώσουν τις άδειες οδήγησής τους καταβάλλοντας βέβαια και τα παράβολα των 128 ευρώ.
Tο κόστος ανανέωσης της άδειας οδήγησης ανέρχεται σε 128 ευρώ καθώς περιλαμβάνει ένα παράβολο 50 ευρώ για την ανανέωση, ένα παράβολο 30 ευρώ για την έκδοση του διπλώματος και έναν παράβολο παγίου τέλους χαρτοσήμου και εισφορά υπέρ τρίτων 18 ευρώ (108 ευρώ συνολικά) και δύο παράβολα των 10 ευρώ έκαστο που αφορούν στους γιατρούς.
Ωστόσο θα πρέπει να επισημάνουμε ότι από τον Ιανουάριο του 2022 η αμοιβή 10 ευρώ του γιατρού έχει καταργηθεί και ο κάθε γιατρός μπορεί να ζητήσει αυτό που πιστεύει ότι αξίζει η εξέτασή του για την έκδοση του Πιστοποιητικού υγείας. Οι περισσότεροι γιατροί ζητούν πλέον 20 ευρώ (έκαστος) οπότε και το κόστος της ανανέωσης μπορεί να ανέλθει και στα 148 ευρώ αλλά σίγουρα υπάρχουν και κάποιοι που έχουν παραμείνει στα 10 ευρώ…
Όλες οι περιπτώσεις
Όσοι πάλι έχουν κρατήσει το παλαιό ροζ χάρτινο τρίπτυχο δίπλωμα οδήγησης θα πρέπει να γνωρίζουν ότι έχει ισχύ μέχρι τις 19 Ιανουάριου του 2033 και αμέσως μετά θα πρέπει να το ανανεώσουν αποκτώντας την πλαστική κάρτα οδήγησης.
Άλλωστε υπάρχει Κοινοτική Οδηγία που προβλέπει την αντικατάσταση όλων των παλαιών διπλωμάτων έως το 2033 και την διοικητική αναθεώρησή τους κάθε 15 έτη.
Στην Ελλάδα ωστόσο φαίνεται ότι τα πράγματα έγιναν πιο περίπλοκα καθώς η διοικητική αναθεώρηση των αδειών οδήγησης προβλέπει και γιατρούς αλλά και το παράβολο της ανανέωσης που κοστίζουν σήμερα 128 ευρώ.
Δίπλωμα οδήγησης: Παραδείγματα
Για παράδειγμα ένας νέος 18 ετών που έβγαλε για πρώτη φορά άδεια οδήγησης το 2013 θα πρέπει το 2028 να ανανεώσει το δίπλωμά του και να πληρώσει 128 ευρώ και κατόπιν το 2043 που θα είναι 48 ετών θα πρέπει να ανανεώσει και πάλι την άδεια οδήγησής του και κατόπιν το 2058 όποτε και θα είναι 63 ετών. Δηλαδή ο νέος οδηγός θα χρειαστεί να περάσει από γιατρούς τρεις φορές μέχρι τα 63 έτη καταβάλλοντας κάθε φορά από 128 ευρώ ενώ με το παλαιό δίπλωμα η πρώτη ανανέωση θα πραγματοποιούνταν μόλις έκλεινε τα 65 έτη!
Αν πάλι κάποιος παλαιός οδηγός άλλαξε την παλαιά χάρτινη άδειά οδήγησης το 2015 λόγω φθοράς ή απώλειας τότε το 2030 θα πρέπει να την ανανεώσει και να ξαναπεράσει από γιατρούς ασχέτως την ηλικία του που μπορεί να είναι πολύ κάτω των 65 ετών. Δηλαδή και ο παλαιός οδηγός θα πρέπει να ανανεώνει την άδειά οδήγησής του κάθε 15 έτη ανεξάρτητα την ηλικία του έως ότου φτάσει την ηλικία των 65 ετών. Αν είχε κρατήσει το παλαιό ροζ τρίπτυχο χάρτινο δίπλωμα η πρώτη ανανέωση θα πραγματοποιούνταν μόλις έκλεινε τα 65 έτη.
Να υπενθυμίσουμε ότι με την συμπλήρωση της ηλικίας των 65 ετών, για όλες τις κατηγορίες διπλωμάτων, η ισχύς τους κατά την ανανέωση δεν επιτρέπεται να υπερβεί τα 3 χρόνια και για οδηγούς άνω των 80 ετών η ανανέωση περιορίζεται στα 2 χρόνια.
Δίπλωμα οδήγησης: Έρχονται τεράστιες αλλαγές
Τι αλλάζει στο δίπλωμα οδήγησης και στις εξετάσεις που θα δίνουν οι υποψήφιοι για να το αποκτήσουν. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στη σχετική προγραμματική σύμβαση των δύο φορέων με τίτλο «Ολοκληρωμένη Πλατφόρμα Διαφανούς Εξέτασης Οδηγών για Άδεια Οδήγησης», σκοπός είναι η αξιοποίηση των υποδομών και της τεχνογνωσίας του ΕΚΕΤΑ ως σημαντικού ερευνητικού, τεχνολογικού και αναπτυξιακού παράγοντα της Χώρας με σημαντική και αναγνωρισμένη παρουσία και συμβολή στο Ευρωπαϊκό γίγνεσθαι της έρευνας και καινοτομίας, ώστε αυτό να αναπτύξει μια Ολοκληρωμένη Πλατφόρμα Διαφανούς Εξέτασης Οδηγών για Άδεια Οδήγησης.
Πιο αναλυτικά, το πρόγραμμα θα έχει διάρκεια 3 μηνών και θα κοστίσει 359.600 ευρώ. Ωστόσο, το σχέδιο αφορά στις πρακτικές εξετάσεις των υποψήφιων οδηγών και το ζητούμενο είναι να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα και στις θεωρητικές, όπου προέκυψε και το μεγάλο πρόβλημα της διατρητότητας.
Σύμφωνα με τη σύμβαση, το σύστημα θα καταγράφει το σύνολο της βασικής διαδικασίας πρακτικής εξέτασης των υποψήφιων οδηγών και οδηγών και θα καταγράφονται με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων μέσω χρήσης μιας ολοκληρωμένης φορητής συσκευής, η οποία πρέπει να διαθέτει ειδική αποσπώμενη κάρτα μνήμης έτσι ώστε να αποθηκεύεται όλη η διαδικασία της πρακτικής δοκιμασίας, καθώς και κατάλληλης κάμερας (κάμερα της φορητής συσκευής, είτε φορητή-αποσπώμενη), οι οποίες θα μπορούν να παραλαμβάνονται από τη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφερειακής Ενότητας και να χρησιμοποιούνται από τον εξεταστή στο εκάστοτε αυτοκίνητο.
Η κάμερα θα είναι, κατ’ ελάχιστον, υψηλής ευκρίνειας, με δυνατότητα λήψης τριακοσίων εξήντα μοιρών και θα διαθέτει μικρόφωνο. Μέσω της χρήσης του μικρόφωνου και της κάμερας θα μπορεί να εικονίζεται όλη η καμπίνα του αυτοκινήτου, καθώς και εξωτερικά σημεία στο δρόμο τα οποία κρίνονται σημαντικά για την πορεία και κατά την διάρκεια της πρακτικής δοκιμασίας.
Δίπλωμα οδήγησης: Το καινοτόμο σύστημα εξέτασης
Όπως αναφέρεται, πρόκειται για ένα καινοτόμο σύστημα αναζήτησης και αντιστοίχισης μεταξύ εκπαιδευτή/εξεταστή και εξεταζόμενου με τη χρήση τεχνολογίας συνδεδεμένης αλυσίδας (blockchain) που θα διασφαλίζει την ιδιωτικότητα των εξεταζόμενων αλλά και θα επιτρέπει το έξυπνο ταίριασμα του εκάστοτε ελεγκτή με το σημείο αφετηρίας καθώς και το χώρο που θα λαμβάνει χώρα η εξέταση, όπως αυτά τηρούνται στο Μητρώο Εξεταστών και αποθηκεύονται σε ειδική βάση δεδομένων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που εφαρμόζει τις αρχές προστασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
Επομένως ένα εξελιγμένο και διαφανές σύστημα κλήρωσης και αντιστοίχισης θα παρατεθεί. H αντιστοίχιση θα γίνεται με τη χρήση μοναδικών (ψευδο-ανώνυμα) κλειδιών που θα παράγονται από την πλατφόρμα και θα μπορούν να είναι κυλιόμενα και θα επιτρέπουν την αντιστοίχιση όταν και μόνο όταν ο ελεγκτής θα φτάσει στο προορισμό (με δυνατότητα ενεργοποίησης της αντιστοίχισης σε μια ακτίνα μερικών μέτρων από το σημείο συνάντησης).
«Με την ενεργοποίηση της αντιστοίχισης θα μπορεί να καταγράφεται με πλήρη διαφάνεια στο προτεινόμενο σύστημα “αλυσίδας μπλοκ” για επαλήθευση εάν χρειαστεί σε μετέπειτα χρόνο ή και για την έκδοση αντίστοιχων πιστοποιητικών για την παρουσία του ελεγκτή και του εξεταζόμενου στο χώρο χωρίς την παραβίαση της ιδιωτικότητας», αναφέρεται επίσης.
Πηγή: newsme.gr