Όταν φτιάχνουμε το προσωπικό προφίλ μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Instagram, X) ή όταν αλλάζουμε τους κωδικούς μας (κάθε τρίμηνο ή εξάμηνο) στις εφαρμογές e- banking μέσω του κινητού μας τηλεφώνου, τότε, αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση η δημιουργία «ισχυρών» και σύνθετων κωδικών με σύμβολα, κεφαλαία γράμματα καθώς και αριθμούς.
Άραγε, γιατί δεν συμβαίνει το ίδιο και το με το PΙΝ (Προσωπικός Αριθμός Αναγνώρισης) που πληκτρολογούμε στα ΑΤΜ (Αυτόματη Ταμειακή Μηχανή) των τραπεζών, προκειμένου να κάνουμε ανάληψη ή κατάθεση χρημάτων;
Η απάντηση στην παραπάνω ερώτηση βρίσκεται σ΄ ένα απίστευτο περιστατικό που σχετίζεται με τον Σκωτσέζο John Andrian Shepherd Barron, ο οποίος εφηύρε τα μηχανήματα ανάληψης μετρητών, καθώς και την σύζυγο του.
Αρχικά, ο εφευρέτης των ΑΤΜ ήθελε να χρησιμοποιήσει έξι ψηφία, όταν εγκαθιστούσε το σύστημα κωδικοποίησης, ωστόσο, παρατήρησε ένα ζήτημα που ανέτρεψε τον σχεδιασμό του.
Όταν ο ίδιος έδωσε την σχετική κάρτα στην σύζυγο του Caroline, που ήταν και ο πρώτος άνθρωπος που δοκίμασε την εφεύρεση του, εκείνη θυμόταν μόνο τέσσερα ψηφία, ξεχνώντας τα υπόλοιπα δύο.
Αυτό το γεγονός, βέβαια, σχετίζεται με το πόσο δυνατή μνήμη έχει ο κάθε άνθρωπος, αλλά αποτελεί συχνό φαινόμενο να μπερδευόμαστε στην καθημερινότητα, όταν χρειάζεται να απομνημονεύσουμε δεκάδες αριθμούς.
Έτσι, παρά τους ενδοιασμούς του, ο John Andrian κατέληξε στην απόφαση να καθιερωθούν μόνο τέσσερα ψηφία, όπως ισχύει μέχρι και σήμερα στα περισσότερα υποκαταστήματα των εγχώριων τραπεζών.
Δεδομένου, μάλιστα, ότι μεταξύ των κωδικών 0000 και 9999, μπορούν να γίνουν 10.000 διαφορετικοί συνδυασμοί, αρκετές ξένες τράπεζες έχουν καθιερώσει έξι ψηφία.
πηγή: newsit.gr