Πέταγαν λεφτά χωρίς να το ξέρουν: Η πρωτοποριακή ιδέα της ελληνικής εταιρίας που βρήκε θησαυρό στα «σκουπίδια» του καφέ

Ηκεντρική ιδέα δεν είναι κάτι το καινοτόμο. Ανακύκλωση. Κάτι πεθαίνει, κάτι γεννιέται. Αποφεύγεις και καταπολεμάς τη σπατάλη, σέβεσαι το περιβάλλον.

Στην πράξη όμως, πρόκειται για κάτι το εντελώς φρέσκο. Προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις των καιρών, στην έμπρακτη κατανόηση πως τίποτα δεν πρέπει να πηγαίνει χαμένο. Ποιος είπε πως τα υπολείμματα καφέ εσπρέσο είναι (μόνο) για τα σκουπίδια;

Στην ελληνική startup Coffee-Eco είδαν τα πράγματα αλλιώς. Αυτό που για τους άλλους ήταν για πέταμα, αυτοί το μετάτρεψαν σε πρώτη ύλη για την παρασκευή καλλυντικών. Και ως συχνά συμβαίνει με αυτούς που σκέφτονται έξω από το κουτί, αυτή τη στιγμή απολαμβάνουν τα οφέλη της πρωτοπορίας και δημιουργικότητάς τους.

Το μαρτυρά περίτρανα το γεγονός πως η Coffee Island επένδυσε 400.000 ευρώ στην Coffee-Eco, επιτρέποντάς της, μεταξύ άλλων, να αποκτήσει βιομηχανική μονάδα στη ΒΙΠΕ Πατρών και να επενδύσει έτσι στη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων και σε άλλους τομείς, όπως στις βιομηχανίες Ενέργειας (βιολογικό κάρβουνο), Επίπλου (εναλλακτικό υλικό), Γεωργίας (βιολογικό λίπασμα).

Πίσω από την πετυχημένη αυτή επιχειρηματική ιδέα βρίσκονται δύο συνεργάτες και φίλοι. Ο Αλέξης Πάντζιαρος και ο Μάριος Βλαχογιάννης γνωρίστηκαν στο Πανεπιστήμιο Πατρών σε έναν διαγωνισμό καινοτομίας το 2016. Τρία χρόνια μετά, αποφάσισαν να πειραματιστούν ιδρύοντας μια εταιρεία και έχοντας ως βάση εκκίνησης της σκέψης τους κάτι το θεωρητικά απλό: Στην Ελλάδα τον αγαπάμε πολύ τον καφέ (κοντά 40.000 τόνους ετησίως καταναλώνονται στα μέρη μας). Τι γίνεται με ό,τι περισσεύει;

«H τεχνολογία που χρησιμοποιούμε είναι μια φυσικοχημική διαδικασία γνωστή ως εκχύλιση. Επεξεργαζόμαστε το υπόλειμμα του καφέ και αξιοποιούμε μια ουσία, το χλωρογενικό οξύ, το οποίο έχει αντιοξειδωτική δράση», είχε εξηγήσει τη διαδικασία ο εκ των ιδρυτών της εταιρείας, Αλέξης Πάντζιαρος σε συνέντευξή του στην «Καθημερινή».

Με αυτά λοιπόν τα γι’ άλλους «σκουπίδια» έκαναν συνεργασίες με μεγάλες εταιρίες καλλυντικών (Apivita, Korres, Dust & Cream), ενώ στόχος είναι πάντα η ενίσχυση των δουλειών στο εξωτερικό – για παράδειγμα συζήτησαν και με εταιρείες στο Ισραήλ αλλά και στην Αγγλία.

Η βάση πάντως και το καμάρι της Coffee-Eco είναι πλέον τα προϊόντα που παράγει η ίδια. Από τη στιγμή που είχε την πρώτη ύλη και την τεχνογνωσία, γιατί να μην το αξιοποιούσε; Ήταν άλλωστε μονόδρομος για να αυξήσει τα έσοδά της. Έτσι λοιπόν δημιούργησε μια δική της σειρά προϊόντων με την ονομασία AuraSkin (αντηλιακό, scrub, ενυδατικά balm για τα χείλη). Που αμέσως γνώρισε επιτυχία στην (ηλεκτρονική) αγορά, αποκτώντας πιστό κοινό, πελάτες που αρέσκονται στο να συνδυάζουν την ποιότητα με την οικολογική πρακτική.

Τα προϊόντα της εταιρείας στοχεύουν στην ενίσχυση του μικροβιώματος της επιδερμίδας. Με κλινικές μελέτες διαπιστώθηκε πως η αντηλιακή της κρέμα ενισχύει το μικροβίωμα και συμβάλλει στη μείωση της ακμής κατά 60%, πόρισμα που έπεισε την Coffee-Eco να αναγάγει σε προτεραιότητα την ανάπτυξη προϊόντων για εφήβους.

«Με τη συνεργασία που έχουμε με τα Coffee Island συλλέγουμε δύο τόνους υπολειμμάτων καφέ τον μήνα από 15 καταστήματα στην Πάτρα, ποσότητα που σχεδιάζουμε να αυξήσουμε σε 10-15 τόνους, ανάλογα και με την ανάπτυξη των προϊόντων μας», δίνει το στίγμα για την επόμενη μέρα ο Αλέξης Πάντζιαρος.

Το επόμενο βήμα της εταιρείας είναι το λανσάρισμα στην αγορά τριών κρεμών σώματος, ενώ φιλοδοξεί να ολοκληρώσει την ανάπτυξη βιοπλαστικού, το οποίο θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως συσκευασία για τα προϊόντα της.

Μέχρι τώρα ξέραμε πως ο καφές ξυπνάει, τονώνει, είναι μια καθημερινή γευστική και απολαυστική συνήθεια. Να τελικά που… καλλωπίζει κιόλας. Και με τόλμη, ικανότητα και φαντασία μπορεί να αποτελέσει τη βάση για να φτιαχτεί από το μηδέν μια υγιέστατη και πετυχημένη εταιρεία – πρότυπο από πολλές απόψεις!

πηγή: menshouse.gr