Νέες ταυτότητες: Η μεγάλη αλλαγή για να βγάλετε – Ποια η διαδικασία

Οι πολίτες μπορούν πλέον να υποβάλουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την έκδοση νέου δελτίου ταυτότητας στις κατάλληλες Υπηρεσίες Ασφαλείας, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η διεύθυνση κατοικίας τους.

Αυτή η αλλαγή, που εισήγαγε το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, επιτρέπει την έκδοση ταυτοτήτων ανεξαρτήτως γεωγραφικής περιοχής, απλοποιώντας τη διαδικασία για τους πολίτες. Τα Τμήματα Ασφαλείας της Αττικής, της Θεσσαλονίκης, καθώς και οι Υποδιευθύνσεις και τα Τμήματα Ασφαλείας στην υπόλοιπη Ελλάδα, θα εξυπηρετούν πλέον οποιονδήποτε πολίτη.

Σε περιοχές όπου δεν υπάρχουν τέτοιες υπηρεσίες, την ευθύνη έκδοσης ταυτοτήτων αναλαμβάνει το Αστυνομικό Τμήμα που καλύπτει την περιοχή. Αν και αυτό απουσιάζει, η διαδικασία πραγματοποιείται από την Υποδιεύθυνση Αστυνομίας.

Αυτή η νέα προσέγγιση στοχεύει στη βελτιστοποίηση της εξυπηρέτησης των πολιτών, προσφέροντας πιο ευέλικτες και άμεσες υπηρεσίες.

Υπενθυμίζεται ότι οι πολίτες μπορούν με τρόπο απλό και φιλικό να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr. για την έκδοση νέου τύπου ταυτοτήτας ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.

Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η είσοδος των πολιτών γίνεται με τη χρήση των κωδικών Taxisnet.

Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr διασφαλίζεται ότι διατηρείται η χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο.

Βήμη βήμα η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού για έκδοση νέας ταυτότητας

  • Ο πολίτης επιλέγει στην αίτησή του, οποιαδήποτε Αρχή Έκδοσης επιθυμεί ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας ή διαμονής του, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ). Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.
  • Επίσης, μπορεί να υποβάλει αίτημα για ραντεβού με την ίδια διαδικασία και για λογαριασμό των ανηλίκων τέκνων του, ηλικίας άνω των 12 ετών.
  • Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
  • Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.
  • Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.
  • Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει (τηλεφωνικώς ή με email) με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης και να ζητήσει τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.

Τέλος, τα φυσικά πρόσωπα μπορούν να προγραμματίσουν την ημερομηνία ραντεβού για τα ίδια αλλά και για λογαριασμό τρίτων προσώπων για την έκδοση ή αντικατάσταση νέου τύπου δελτίου ταυτότητας, πλην ειδικών περιπτώσεων (απώλειας, κλοπής, φθοράς) και μέσω των Κ.Ε.Π.