«Ξεχάστε» Σκλαβενίτη, ΑΒ – Αυτά τα σούπερ μάρκετ έκαναν το μπαμ

Η «μάχη» των σούπερ μάρκετ μεταφέρεται πλέον στις γειτονιές και τα νησιά, με τις μεγάλες αλυσίδες να δίνουν έμφαση στην ανάπτυξη μικρών καταστημάτων, κυρίως μέσω του συστήματος franchise.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής», βασιζόμενη σε πρόσφατα δεδομένα της εταιρίας ερευνών IRI, τα mini markets ή μικρά καταστήματα έως 400 τ.μ. παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη άνοδο σε πωλήσεις (+6%), ξεπερνώντας σημαντικά τις μεγάλες εγκαταστάσεις των 1.000-2.500 τ.μ., οι οποίες εμφανίζουν ανάπτυξη της τάξης του 3,1%.

Το πλεονέκτημα των καταστημάτων αυτών είναι ότι επιτρέπουν στους καταναλωτές να κάνουν τις αγορές τους εύκολα και άμεσα, καθώς λειτουργούν έως αργά το βράδυ, ακόμα και Κυριακές. Έτσι, οι πελάτες αποφεύγουν τις μεγάλες μετακινήσεις και περιορίζουν τις αυθόρμητες αγορές, καθώς τα καταστήματα αυτά έχουν λιγότερους κωδικούς προϊόντων και λιγότερες προσφορές σε σχέση με τα μεγάλα σούπερ μάρκετ.

Οι ηλικιωμένοι καταναλωτές δείχνουν προτίμηση σε αυτά τα καταστήματα για την εγγύτητά τους, τη φιλική σχέση με το προσωπικό και την εξυπηρέτηση που προσφέρουν, καθώς πολλοί από αυτούς λαμβάνουν βοήθεια ακόμα και στη μεταφορά των προϊόντων στο σπίτι. Από την άλλη, οι νεότεροι καταναλωτές τα προτιμούν για την άνεση που τους προσφέρουν, αποφεύγοντας τη χρήση αυτοκινήτου και εξοικονομώντας έξοδα καυσίμων. Ειδικά όσοι εργάζονται μέχρι αργά έχουν την ευκαιρία να κάνουν τα ψώνια τους ακόμα και τις βραδινές ώρες.

Η επένδυση των μεγάλων αλυσίδων σε καταστήματα μέσω franchise προσφέρει σημαντικά οφέλη τόσο στα έσοδα όσο και στο brand τους. Με αυτόν τον τρόπο, οι αλυσίδες μειώνουν το ρίσκο τους, δεν δεσμεύουν τη ρευστότητά τους και εξασφαλίζουν υψηλότερα περιθώρια κέρδους, πουλώντας προϊόντα χονδρικής στους επιχειρηματίες που επιθυμούν να ανοίξουν κατάστημα με την επωνυμία της αλυσίδας.

Οι επενδύσεις των μεγάλων

Διεκδικώντας κομμάτι από την «πίτα» της μικρής λιανικής (περίπτερα, καταστήματα ψιλικών, παντοπωλεία και mini markets), ο τζίρος της οποίας υπολογίζεται στα 5 δισ. ευρώ, όλοι οι μεγάλοι «παίκτες» έχουν αρχίσει να διευρύνουν το δίκτυο των καταστημάτων της γειτονιάς.

Σύμφωνα με την εφημερίδα το «παρών» στη διεκδίκηση μεριδίου της μικρής λιανικής δίνει η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία επενδύει στο franchise, με τον brand president της εταιρίας, Νίκο Λαβίδα, να αναφέρει πρόσφατα ότι το σύστημα της δικαιόχρησης αποτελεί το 15% του συνόλου των πωλήσεων από 12% πέρυσι και με στόχο να φτάσει το 25% στην επόμενη τριετία. Ετσι, ο όμιλος αναπτύσσει στις γειτονιές τα καταστήματα ΑΒ Shop & Go και AB Food Market, ο αριθμός των οποίων έχει υπερβεί τα 250 σε ολόκληρη τη χώρα, και σχεδιάζει την ανάπτυξη συνολικά 182 franchise καταστημάτων έως το τέλος του 2025.

Την παρουσία της στις γειτονιές ενισχύει και η METRO με το δίκτυο καταστημάτων My Market Local, που αριθμεί 29 καταστήματα και μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να ξεπεράσει τα 30, ενώ την ανάπτυξη δικτύου franchise στη μικρή λιανική εξετάζει και η αλυσίδα Μασούτης. Οπως δήλωσε πρόσφατα ο γενικός διευθυντής της αλυσίδας, Θεόδωρος Γεροστεργιούδης, η Μασούτης διατηρεί εμπορική συνεργασία με 180 μικρά καταστήματα πανελλαδικά υπό την επωνυμία Express Market.

Τέλος, ισχυρή παρουσία στις γειτονιές διαθέτει και η OK! Αnytime Market, με 154 μικρά σούπερ μάρκετ, που λειτουργούν καθημερινά από τις 8 το πρωί έως τις 11 το βράδυ. Μάλιστα, η εταιρία, που αναπτύσσεται μέσω franchise, αύξησε, το 2023, τον τζίρο της στα 74,7 εκατ. ευρώ από 68,3 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ το α’ εξάμηνο του έτους πρόσθεσε στο δίκτυό της 10 νέα καταστήματα.

Μάθετε τα πάντα για ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ – ΔΥΠΑ – ΟΠΕΚΑ – ΟΑΕΔ – ΕΦΚΑ εδώ