Σούπερ μάρκετ: Ταφόπλακα στις προσφορές

Μια νέα πραγματικότητα διαμορφώνεται για τους καταναλωτές στα σούπερ μάρκετ, καθώς οι προσφορές που συνόδευαν μέχρι σήμερα τα ράφια αποτελούν πλέον παρελθόν. Το ζήτημα ανέδειξε ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, Απόστολος Ραυτόπουλος, ο οποίος έκανε λόγο για σημαντικές αλλαγές που επηρεάζουν τις τιμές βασικών ειδών διατροφής.

Όπως τόνισε, από την πρώτη κιόλας εργάσιμη ημέρα του 2025, στις 3 Ιανουαρίου, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ ξεκίνησαν να αποσύρουν σταδιακά όλες τις προσφορές. Οι τιμές επανήλθαν στα προηγούμενα επίπεδα, πριν τις εκπτώσεις, ενώ παράλληλα παρατηρούνται αυξήσεις που κυμαίνονται από 30% έως και 65% σε βασικά προϊόντα όπως γαλακτοκομικά, άλευρα, ζυμαρικά και κακάο.

Η αλλαγή αυτή, σύμφωνα με τον κ. Ραυτόπουλο, προέρχεται από ευρωπαϊκή οδηγία που καθιστά υποχρεωτική την πλήρη κατάργηση των προσφορών από τις βιομηχανίες προς τα σούπερ μάρκετ. Οι αλυσίδες λιανικής πώλησης έχουν διορία μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2025 για να διαθέσουν όλα τα προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορά. Μετά την εξάντληση αυτών των αποθεμάτων, δεν θα υπάρχουν νέες προσφορές.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η πρακτική που θα ισχύσει πλέον θα είναι η επιστροφή των τιμών στα κανονικά επίπεδα, πάνω από τα οποία θα εφαρμόζονται ενδεχόμενες μελλοντικές εκπτώσεις. Αυτό σημαίνει ότι οι τιμές δεν θα μειώνονται άμεσα, όπως συνέβαινε με τις προσφορές, αλλά οι εκπτώσεις θα βασίζονται στα υψηλότερα επίπεδα τιμών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την τσέπη του καταναλωτή.

Οι αλλαγές αυτές αναμένεται να δημιουργήσουν νέα δεδομένα στην αγορά και να επιβαρύνουν σημαντικά τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, σε μια περίοδο που η ακρίβεια αποτελεί ήδη σοβαρό πρόβλημα για πολλά νοικοκυριά.

Μάθετε τα πάντα για ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ – ΔΥΠΑ – ΟΠΕΚΑ – ΟΑΕΔ – ΕΦΚΑ εδώ