Σούπερ μάρκετ: Πώς θα κάνουμε ψώνια από 1/3 – Μεγάλη αλλαγή

Από την 1η Μαρτίου τίθεται σε εφαρμογή ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας για τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ, με στόχο την εξάλειψη των παραπλανητικών εκπτώσεων που συχνά κρύβονται πίσω από τις ανακοινώσεις προσφορών και εκπτώσεων. Ο νέος κανονισμός επιδιώκει τη διαφάνεια και τη σωστή εφαρμογή των προσφορών ώστε οι καταναλωτές να είναι σε θέση να αντιληφθούν αν οι εκπτώσεις είναι πραγματικές ή αν αποτελούν παραπλανητικές τακτικές.

Με την εφαρμογή αυτού του κανονισμού, οι προωθητικές ενέργειες θα βασίζονται στην τιμή αναφοράς που ισχύει για το προϊόν πριν την προώθηση, δηλαδή στην χαμηλότερη τιμή που είχε το προϊόν κατά τις τελευταίες 30 ημέρες. Η ρύθμιση αυτή θα επιτρέπει στους καταναλωτές να συγκρίνουν τις πραγματικές τιμές των προϊόντων με μεγαλύτερη σαφήνεια, και οι έμποροι θα είναι υποχρεωμένοι να αναγράφουν τις παλιές τιμές δίπλα στις νέες εκπτώσεις.

Επιπλέον, ο νέος Κώδικας προβλέπει ότι θα πρέπει να περιοριστεί η συχνότητα των προσφορών για το ίδιο προϊόν. Έτσι, αν ένα προϊόν βρίσκεται σε προσφορά για έναν μήνα, θα πρέπει να περάσει ένα εύλογο χρονικό διάστημα πριν εμφανιστεί ξανά σε προσφορά. Το σύστημα αυτό αναμένεται να οδηγήσει σε εξοικονόμηση κόστους για τις βιομηχανίες και τα καταστήματα, με τις όποιες ενδεχόμενες μειώσεις να μεταφέρονται στην τιμή των προϊόντων, αν και αυτό θα εξαρτηθεί από τον ανταγωνισμό στον τομέα.

Σημαντική αλλαγή για τις προσφορές είναι ότι δεν θα επιτρέπονται συνδυαστικές εκπτώσεις για το ίδιο προϊόν. Για παράδειγμα, αν ένα προϊόν είναι σε προσφορά 1+1 δωρεάν, δεν θα επιτρέπεται να υπάρχει και άλλη προσφορά, όπως 50% έκπτωση στο ίδιο προϊόν. Οι καταναλωτές θα πρέπει να μπορούν να συγκρίνουν τις τιμές ευκολότερα και να διαπιστώνουν αν η προσφορά είναι πραγματική ή παραπλανητική.

Ο νέος κανονισμός θα απαιτεί επίσης από τα καταστήματα να αναγράφουν τις τιμές μονάδας για τα προϊόντα, ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να κάνουν καλύτερες συγκρίσεις, ενώ εξαιρούνται από τους κανόνες τα ευπαθή προϊόντα όπως φρούτα, λαχανικά και κρέατα, για τα οποία δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστεί η 30ήμερη αναφορά τιμής.

Ωστόσο, η εφαρμογή αυτών των νέων κανονισμών αναμένεται να έχει αντίκτυπο στις τιμές ορισμένων προϊόντων, καθώς η αγορά θα αναγκαστεί να αντιμετωπίσει τις αυξήσεις σε πρώτες ύλες, όπως ο καφές και το κακάο. Παράλληλα, οι αυξήσεις στο κόστος της ενέργειας συνεχίζουν να αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα για τη σταθερότητα των τιμών, αφού επηρεάζουν όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, από τη βιομηχανία έως τη μεταφορά και τη λιανική πώληση.

Επιπλέον, παρά τις ενδείξεις ότι οι προσφορές θα γίνονται με πιο ορθολογικό τρόπο και θα προωθούνται επικοινωνιακά, τα καταστήματα και οι βιομηχανίες προγραμματίζουν αυξήσεις τιμών σε κάποια προϊόντα λόγω των διεθνών και κλιματικών συνθηκών που πλήττουν την παραγωγή και τη διάθεση βασικών αγαθών. Ωστόσο, οι μειώσεις τιμών σε προϊόντα όπως το ελαιόλαδο, τα γαλακτοκομικά και τα δημητριακά αναμένεται να προσφέρουν κάποια ανακούφιση στους καταναλωτές και να συμβάλουν στη συνεχιζόμενη πτώση του πληθωρισμού.

Μάθετε τα πάντα για ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ – ΔΥΠΑ – ΟΠΕΚΑ – ΟΑΕΔ – ΕΦΚΑ εδώ