Η εικόνα στα σούπερ μάρκετ αλλάζει δραματικά! Από την 1η Μαρτίου, οι προσφορές που «γέμιζαν» τους διαδρόμους των καταστημάτων με εντυπωσιακές εκπτώσεις θα αποτελούν παρελθόν, φέρνοντας τα πάνω-κάτω στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών.
Αν μέχρι σήμερα βλέπατε πινακίδες που υπόσχονταν “-50% έκπτωση”, “1+1 Δώρο” ή “2 στην τιμή του 1”, ετοιμαστείτε να τις… αποχαιρετήσετε! Ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας για τις μειώσεις τιμών βάζει φρένο σε παραπλανητικές εκπτώσεις και αλλάζει ριζικά τον τρόπο που οι προσφορές εμφανίζονται στα σούπερ μάρκετ.
Γιατί Εξαφανίζονται οι Προσφορές;
Ο Κώδικας, που εφαρμόζεται σταδιακά από το 2023 και πλέον φτάνει και στα σούπερ μάρκετ, επιβάλλει αυστηρούς κανόνες στις εκπτώσεις και τις προσφορές. Συγκεκριμένα:
✔ Οι εκπτώσεις θα υπολογίζονται βάσει της χαμηλότερης τιμής του τελευταίου μήνα και όχι από μία αρχική τιμή που μπορεί να ήταν αυθαίρετα υψηλή.
✔ Όλες οι προσφορές “1+1 Δώρο” και “2+1 Δώρο” θα πρέπει να συνοδεύονται από την ξεχωριστή τιμή του κάθε προϊόντος, ώστε να αποφεύγονται παραπλανητικές μειώσεις τιμών.
✔ Αν μια προσφορά διαρκεί πάνω από δύο μήνες, παύει να θεωρείται έκπτωση και μετατρέπεται σε μόνιμη τιμή προϊόντος.
✔ Οι εκπτώσεις τύπου “-3€ φθηνότερα” θα περιοριστούν δραστικά, καθώς πολλές φορές δεν βασίζονταν σε πραγματική μείωση τιμής.
Πώς Θα Επηρεαστούν οι Καταναλωτές;
Με αυτές τις αλλαγές, οι καταναλωτές θα πρέπει να δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στις πραγματικές τιμές και όχι στις εντυπωσιακές πινακίδες των προσφορών. Οι ειδικοί συμβουλεύουν:
✅ Να συγκρίνετε τις τιμές ανά κιλό, λίτρο ή τεμάχιο, αντί να εστιάζετε στις προσφορές.
✅ Να προσέχετε την τιμή αναφοράς των τελευταίων 30 ημερών.
✅ Να μην επηρεάζεστε από προσφορές που διαρκούν πολύ – μπορεί να μην είναι πραγματικά συμφέρουσες.
Η νέα πραγματικότητα στα σούπερ μάρκετ αλλάζει ριζικά την εμπειρία του καταναλωτή. Θα σταματήσουν οι ψευδείς εκπτώσεις ή θα οδηγηθούμε σε ακόμα υψηλότερες τιμές; Η συνέχεια θα δείξει… Μείνετε συντονισμένοι!
Μάθετε τα πάντα για ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ – ΔΥΠΑ – ΟΠΕΚΑ – ΟΑΕΔ – ΕΦΚΑ εδώ