Αλλάζει ριζικά ο τρόπος που θα ψωνίζουμε στα σούπερ μάρκετ – Τι θα δούμε στα ράφια

Από τον Μάρτιο, τα σούπερ μάρκετ προχωρούν σε μια νέα εποχή όσον αφορά την προβολή και την εφαρμογή των προωθητικών τους ενεργειών. Ο στόχος είναι η πλήρης διαφάνεια και η ουσιαστική ωφέλεια για τους καταναλωτές, εξαλείφοντας αμφιλεγόμενες πρακτικές και προσφορές που συχνά προκαλούν σύγχυση.

Η νέα αυτή στρατηγική επικεντρώνεται σε τρεις βασικούς άξονες: την ειλικρινή και δίκαιη παρουσίαση των εκπτώσεων, τη σταδιακή μείωση των τιμών στα βασικά αγαθά και την ξεκάθαρη ενημέρωση του κοινού σχετικά με τις προσφορές που ισχύουν. Οι αλλαγές αυτές έρχονται ως απάντηση στη γενικευμένη δυσπιστία των καταναλωτών απέναντι στις πρακτικές προώθησης που χρησιμοποιούνται μέχρι σήμερα.

Το υπουργείο Ανάπτυξης, σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, αναλαμβάνει δράση για να ενισχύσει την αξιοπιστία των σούπερ μάρκετ και να περιορίσει πρακτικές που εκμεταλλεύονται την ψυχολογία των καταναλωτών. Μια από τις βασικές παρεμβάσεις είναι η δημιουργία μιας ειδικής ομάδας ελεγκτών, οι οποίοι θα επισκέπτονται ανώνυμα τα καταστήματα και θα ελέγχουν κατά πόσο οι προωθητικές ενέργειες συμμορφώνονται με τον Κώδικα Δεοντολογίας που ισχύει στην αγορά.

Σημαντική αλλαγή αποτελεί η απαίτηση οι εκπτώσεις να βασίζονται στην πραγματική τιμή των προϊόντων των τελευταίων 30 ημερών. Με αυτόν τον τρόπο, αποτρέπεται η τεχνητή διόγκωση των τιμών πριν από μια προωθητική ενέργεια, ώστε να φαίνεται μεγαλύτερη η έκπτωση. Επίσης, τα σούπερ μάρκετ υποχρεώνονται να προσφέρουν τις γνωστές προσφορές τύπου “1+1 δώρο” ή “2+1 δώρο” με τέτοιο τρόπο, ώστε ο καταναλωτής να μπορεί εύκολα να συγκρίνει τις τιμές και να κατανοεί αν η προσφορά τον συμφέρει πραγματικά.

Οι αλλαγές αυτές έχουν σκοπό να περιορίσουν την παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού, η οποία μέχρι σήμερα βασιζόταν σε περίπλοκους υπολογισμούς εκπτώσεων και σε τεχνικές που δημιουργούσαν τεχνητή ανάγκη για αγορά περισσότερων προϊόντων. Τα σούπερ μάρκετ, πλέον, θα πρέπει να παρέχουν ξεκάθαρη ενημέρωση, χωρίς ασαφή διαφημιστικά μηνύματα που μπορούν να οδηγήσουν σε παρερμηνείες.

Ένα ακόμη μέτρο που θα εφαρμοστεί είναι η υποχρεωτική διαφοροποίηση των προϊόντων που βρίσκονται σε προσφορά από τα υπόλοιπα, με σαφείς σημάνσεις και ξεχωριστές συσκευασίες όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο. Έτσι, οι καταναλωτές θα έχουν καλύτερη εικόνα των προϊόντων που αγοράζουν, χωρίς να χρειάζεται να ελέγχουν προσεκτικά κάθε μικρή λεπτομέρεια στις ταμπέλες των ραφιών.

Η εφαρμογή των νέων κανόνων αναμένεται να δημιουργήσει ένα πιο υγιές καταναλωτικό περιβάλλον, στο οποίο οι αγοραστές θα μπορούν να εμπιστεύονται τις προσφορές που βλέπουν, χωρίς φόβο ότι πέφτουν θύματα εμπορικών τεχνασμάτων. Τα σούπερ μάρκετ που δεν συμμορφωθούν με τις νέες διατάξεις θα βρίσκονται αντιμέτωπα με αυστηρά πρόστιμα και κυρώσεις.

Η παρουσία της “μυστικής” ομάδας ελέγχου αναμένεται να διασφαλίσει την αυστηρή τήρηση των νέων κανόνων, προσφέροντας μεγαλύτερη προστασία στους καταναλωτές και ενισχύοντας την εμπιστοσύνη στην αγορά. Οι επόμενοι μήνες θα είναι καθοριστικοί για τη μετάβαση σε ένα πιο διαφανές και δίκαιο σύστημα προσφορών στα σούπερ μάρκετ, με στόχο τη βελτίωση της αγοραστικής εμπειρίας και τη διασφάλιση πραγματικών οικονομικών οφελών για τους πολίτες.

Μάθετε τα πάντα για ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ – ΔΥΠΑ – ΟΠΕΚΑ – ΟΑΕΔ – ΕΦΚΑ εδώ