Τα δεδομένα στην ακτοπλοϊκή γραμμή Ζακύνθου – Κυλλήνης έχουν αλλάξει άρδην τους τελευταίους μήνες, ωστόσο μια σημαντική εκκρεμότητα είναι αυτή που αφορά την «τύχη» του πλοίου «Ζάκυνθος Ι», για την οποία αγωνιούν οι μέτοχοι της ΑΝΕΖ.
Το πλοίο παραμένει στον Πειραιά για επισκευή και το ερώτημα που τίθεται είναι αν υπάρχει η προοπτική να επιστρέψει στη γραμμή, έστω και στο μέλλον μια που παραμένει στα «χέρια» της κεφαλλονίτικης εταιρείας Kefalonian Lines. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΝΕΖ Δ. Βερτζάγιαςπάντως σημειώνει πως η εταιρεία έχει κατοχυρωθεί δικαστικά, ώστε αν το πλοίο δεν επισκευαστεί να διεκδικηθεί ένα ποσό της τάξης των 300.000 ευρώ ως εγγύηση. Σε κάθε περίπτωση πάντως οι μέτοχοι αναμένουν την επόμενη Γενική Συνέλευση της Εταιρείας, που δρομολογείται μέσα στον Σεπτέμβρη.
Θυμίζουμε πως ήταν Μάρτης του 2018, όταν απαγορεύθηκε ο απόπλους του πλοίου «Ζάκυνθος 1» μετά από επιθεώρηση που έγινε από αρμόδιους στο Λιμεναρχείο της Ζακύνθου και τα προβλήματα που εντοπίστηκαν.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας σχετικά με την απαγόρευση απόπλου στο επιβατηγό-οχηματαγωγό «Ζάκυνθος 1» της εταιρίας «Kefalonian Lines», μετά από έκτακτη επιθεώρηση που διενεργήθηκε στο πλοίο από το Τοπικό Κλιμάκιο Επιθεώρησης Πλοίων του Λιμεναρχείου Ζακύνθου. Από το κλιμάκιο διαπιστώθηκαν «πολύ σοβαροί κραδασμοί στο κατάστρωμα» και απαγορεύτηκε ο απόπλους μέχρι την αποκατάσταση της βλάβης και την προσκόμιση βεβαιωτικού διατήρησης κλάσης από το νηογνώμονα που το παρακολουθεί. Επίσης, σύμφωνα με την ανακοίνωση, κινήθηκε παράλληλα η διαδικασία επιβολής των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων, ενώ τα δρομολόγια της γραμμής Κυλλήνης-Ζακύνθου, εξυπηρετούνται από τα υπόλοιπα-διαθέσιμα-πλοία.
Σύμφωνα με τον κ. Βερτζάγια το συμφωνητικό με την κεφαλλονίτικη εταιρεία λήγει το 2021 και το πλοίο θα πρέπει να έχει παραδοθεί σε πλήρη λειτουργία στο λιμάνι της Ζακύνθου, βαμμένο στα χρώματά του και με τις δεξαμενές γεμάτες με 30 τόνους καύσιμα.