Η ιστορία της Βοσκοπούλας ξεκινάει το 1907 και μέχρι σήμερα, η τέταρτη γενιά πλέον, συνεχίζει να παράγει με αγάπη παραδοσιακά χειροποίητα γλυκίσματα από την Κεφαλονιά…Ας τους γνωρίσουμε!
Πες μας λίγα λόγια για εσένα; Πώς ξεκίνησες; Πώς σου ήρθε η ιδέα να ασχοληθείς με το τρόφιμο;
Η επιχείρηση μας είναι οικογενειακή οπότε όπως καταλαβαίνετε, σαν τέταρτη γενιά εγώ και η αδερφή μου, μεγαλώσαμε μέσα στο ζαχαροπλαστείο και περάσαμε τα παιδικά μας χρόνια και ειδικότερα τα καλοκαίρια μας, ασχολούμενοι με τα γλυκά μας. Μεγαλώνοντας έφυγα από το νησί για σπουδές και πλέον επέστρεψα και ανέλαβα την επιχείρηση σαν τέταρτη γενιά, έχοντας ακόμα πλάι τον πατέρα μου να με καθοδηγεί και να μου δείχνει τα μυστικά της παρασκευής των παραδοσιακών γλυκών του τόπου μας.
Πες μας λίγα λόγια για το brand. Τι πρεσβεύει; Με τι σκοπό το δημιούργησες;
Το brand δραστηριοποιείται από το 1910, όταν πρωτοξεκίνησε την παραγωγή συγκεκριμένων γλυκών ο προπάππους μου, κυρίως παράγωγα του γάλακτος όπως κρέμες και ρυζόγαλα και μετά σταδιακά προστέθηκαν τα παραδοσιακά γλυκά, με την έλευση βεβαίως και των αντίστοιχων μηχανημάτων. Στο πέρασμα των χρόνων προσπαθήσαμε να αναβαθμίσουμε όχι μόνο τα γλυκά μας, αλλά και την εικόνα της επιχείρησης. Η ολοκληρωτική αναβάθμιση όμως, έγινε πέρυσι όταν ύστερα από εσωτερική ανασκόπηση και ασπαζόμενοι τις ανάγκες της αγοράς, αποφασίσαμε ότι ήταν καιρός να προχωρήσουμε σε μια εκ βάθρων αλλαγή και επαναπροσδιορισμό του brandμας: νέο λογότυπο, καινοτόμες συσκευασίες και επέκταση των πωλήσεων μας. Ο σκοπός μας ήταν αφενός η σύμπλευση της επιχείρησής μας με τη σύγχρονη εποχή, αφετέρου η επιχειρηματική επέκτασή μας εκτός Κεφαλλονιάς, μιας και πιστεύουμε ακράδαντα ότι τα προϊόντα μας μπορούν να αντιπροσωπεύσουν το νησί μας επάξια εκτός των τοπικών μας συνόρων, αλλά και τη χώρα μας σε παγκόσμιο επίπεδο.
Πώς ξεκίνησες; Τι δυσκολίες αντιμετώπισες;
Η μαγιά προϋπήρχε, όπως ανέφερα, πράγμα που κατέστησε εύκολη την ανάληψη των καθηκόντων μου όσον αφορά στο σκέλος της παραγωγής, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι ο δρόμος ήταν στρωμένος με ροδοπέταλα… Υπήρξαν αρκετές δυσκολίες στην εύρεση του κατάλληλου συνεργάτη μας στον τομέα της γραφιστικής μιας και επιζητούσαμε έναν άνθρωπο που να μπορούσε να συνδυάσει τους τρεις βασικούς πυλώνες της δουλειάς μας: την ιστορία, το παρόν και το μέλλον μας. Όταν, επιτέλους, συναντήσαμε τον τελικό μας συνεργάτη, μετά από αρκετές ζυμώσεις, πετύχαμε τη δημιουργία ενός νέου προσώπου για την επιχείρησή μας που εκπλήρωνε όλες μας τις επιθυμίες και προσέθεσε την εξωστρέφεια, που για εμάς ήταν στόχος εξ αρχής. Βεβαίως, θα ήθελα να κάνω ιδιαίτερη μνεία στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε σαν επιχείρηση, όχι μόνο εμείς, με το τρέχον επιχειρηματικό πλαίσιο που υπάρχει στη χώρα μας, καθώς δεν δίνει τη δυνατότητα σε μικρές οικογενειακές μονάδες όχι μόνο να επιβιώσουν αλλά και να δημιουργήσουν κάτι καινούργιο!
Μίλησέ μας για τα προϊόντα σου. Τι τα κάνει διαφορετικά;
Τα τελικά προϊόντα που αγοράζει ο καταναλωτής μας, είναι το αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς και διαρκούς αναζήτησής μας για το τέλειο! Η αγάπη μας και η προσήλωσή μας είναι κάτι που υπογραμμίζεται αφενός από τη στήριξη του κόσμου, αφετέρου από τις συνεχείς βραβεύσεις των προϊόντων μας, με αποκορύφωμα την κατάκτηση ενός σημαντικού βραβείου για τα αμυγδαλωτά και το μαντολάτο μας το 2018, από τα Great Taste Awards, που ήρθε για να επιβεβαιώσει ότι είμαστε στον σωστό δρόμο, τοποθετώντας τα μάλιστα στο βάθρο ως τα μόνα ελληνικά προϊόντα του είδους τους, που έχουν λάβει τέτοια διάκριση! Άλλωστε, τα προϊόντα μας είναι χειροποίητα, σμιλευμένα με αγάπη και μεράκι, με χρήση της οικογενειακής μας τεχνογνωσίας χωρίς ίχνος συντηρητικών!
Πες μας για τις πρώτες ύλες;
Σαν μια επιχείρηση που εφαρμόζει πιστοποιητικό συμμόρφωσης ISO22000:2005, oι πρώτες ύλες μας είναι προσεκτικά επιλεγμένες και φτάνουν σε εμάς μέσα από το δίκτυο των συνεργατών μας. Ακρογωνιαίος λίθος μας είναι η συνεργασία με Ελληνικές επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στον χώρο. Έτσι επιλέγουμε γάλα από την Κεφαλλονιά, μέλι από θυμάρι και έλατο στις πλαγιές του Αίνου, αμύγδαλα και κυδώνια από το Βόλο, σύκα από την Εύβοια και επιδιώκουμε συνεργασίες πάντα με μικρούς και ανεξάρτητους παραγωγούς. Βεβαίως, σε συγκεκριμένα προϊόντα που δεν παράγονται στην Ελλάδα η αγορά τους από το εξωτερικό είναι μονόδρομος, όμως προσπαθούμε πάντα να απευθυνόμαστε πρώτα σε εγχώριους συνεργάτες. Στο πλαίσιο αυτό, τυπώνουμε και προμηθευόμαστε όλες μας τις συσκευασίες στην Ελλάδα και είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με την ποιότητα και τη γενικότερη συνεργασία μας.
Υπάρχουν κάποια προϊόντα σου που ξεχωρίζεις;
Ένας γονιός δεν ξεχωρίζει τα παιδιά του ποτέ, αν και σίγουρα έχει αγαπημένα! Για να μιλήσω όμως αντικειμενικά, τα προϊόντα μας θα τα κατηγοριοποιούσα ως εξής: οι μάντολες είναι το πλέον γνωστό γλυκό της Κεφαλλονιάς, το σήμα κατατεθέν αν θέλετε του νησιού μας, που μαζί με τη Ρομπόλα είναι οι πρεσβευτές του τόπου μας στο εξωτερικό. Το μαντολάτο μας και το αμυγδαλωτό, όπως προείπα, είναι τα «βραβευμένα» μας και σίγουρα κατέχουν μια ειδική θέση στην καρδιά μας και τις προτιμήσεις των καταναλωτών μας. Το παστέλι και η συκομαΐδα ανήκουν στην κατηγορία των υγιεινών σνακ, αφού το μεν παστέλι είναι ευρέως γνωστό για τις ευεργετικές ιδιότητες του σουσαμιού και η συκομαΐδα δεν περιέχει ίχνος ζάχαρης! Το προσωπικό όμως αγαπημένο μου, είναι το κομφέτο (παστοκύδωνο), ένα γλυκό άρρηκτα συνδεδεμένο με την Κεφαλλονιά, εξού και η ονομασία του, το οποίο αποτελείται από κυδώνι με μέλι, ζάχαρη, αμύγδαλα και μπαχαρικά.
Δώσε μας μερικές προτάσεις για τα προϊόντα σου (τρόποι χρήσης εκτός από τα κλασικά, συμβουλές ή συνταγές κ.α.)
Συνταγές που κατά καιρούς έχουν εμπνευστεί chefs και mixologists επακριβώς δε μπορώ να σας δώσω, μιας και δεν είναι δικές μου, μπορώ όμως να σας πω πώς τα χρησιμοποίησαν! Η κόκκινη μάντολα προσφέρεται για topping σε διάφορα κρεμώδη γλυκά με αποκορύφωμα το cheesecake ή και σαν βάση για όσους επιθυμούν κάτι πιο τραγανό! Στο ίδιο πνεύμα μπορεί κάποιος να τη συνδυάσει μέσα σε παγωτό βανίλια ή καϊμάκι ή ακόμα και σε τούρτες. Στην Κεφαλλονιά υπάρχει ένα μπαρ μάλιστα που χρησιμοποιεί μάντολα σε κοκτέιλ και μπορώ να πω πως είναι εξαιρετικό, για όσους επιθυμούν μια γλυκιά νότα στο ποτό τους! Τέλος, πελάτες μας έχουν αναφέρει κατά καιρούς ότι το αμυγδαλωτό αποτελεί ωραία βάση για γλυκά και επειδή έχει επίγευση πορτοκαλιού το προτιμούν με λευκές κρέμες, κυρίως βανίλιας.
Οι Έλληνες παραγωγοί μπορούν να κάνουν τη διαφορά μέσα στην κρίση;
Οι Έλληνες παραγωγοί είναι η διαφορά μέσα στην κρίση, καθότι συνεχίζουν και επιμένουν να δημιουργούν σε μια χώρα που έχει δει την οικονομία της να καταβαραθρώνεται τα τελευταία χρόνια και έχουν έρθει αντιμέτωποι με την κρατική αναλγησία σε ό,τι σχετίζεται με την φορολόγηση, αλλά και την τραπεζική χρηματοδότηση. Οι αλλαγές που συνέβησαν στην οικονομία της χώρας μας τα τελευταία χρόνια είναι θα έλεγα υπαίτιες, εν μέρει, για την παύση των εργασιών πολλών ζαχαροπλαστείων… Βέβαια, πολλοί ήταν αυτοί που τόλμησαν και έκαναν επιχειρηματικά ανοίγματα στην εποχή της ύφεσης και ορισμένοι βγήκαν κερδισμένοι, όχι επειδή ήταν προνομιούχοι, αλλά επειδή μπόρεσαν να αφουγκραστούν την αγορά και φρόντισαν την προσαρμογή της επιχείρησής τους στους δύσκολους καιρούς, σμιλεύοντας πλέον ένα ιδιαίτερο μωσαϊκό ελληνικού επιχειρείν, με βάσεις στη χώρα μας και ορίζοντες σε αγορές εξωτερικού. Σαν μια ελληνική οικογενειακή επιχείρηση που μέτρησε πληγές μέσα σε αυτό τον κυκεώνα, μπορώ να πω ότι ναι μεν μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά, αλλά πρέπει κάποια στιγμή να συνταχθεί ένα ευνοϊκότερο πλαίσιο δραστηριοποίησης των Ελλήνων παραγωγών γιατί μέχρι στιγμής είμαστε όλοι μάρτυρες της διευκόλυνσης των επενδύσεων σε ξένους φορείς και, επιτρέψτε μου, αν στη χώρα σου περιμένεις να σου φέρουν την ανάπτυξη εκτός συνόρων, έτοιμη και προσαρμοσμένη στα δικά τους μέτρα, είσαι καταδικασμένος σε μια αέναη εξάρτηση από τρίτους, σε μια δουλοπρέπεια που δεν αρμόζει στη χώρα μας.
Γιατί επέλεξες να συμμετάσχεις και να υποστηρίξεις την Κίνηση Wise Greece;
Η συμμετοχή μας στην Κίνηση Wise Greece υπήρξε μια από τις πιο γρήγορες αποφάσεις που έχουμε πάρει ως ομάδα για έναν απλούστατο λόγο: το να μπορεί κάποιος αγοράζοντας ένα δικό μας προϊόν να βοηθήσει στο να αγοραστούν είδη βασικής διατροφικής ανάγκης για κάποιον συνάνθρωπό μας αποτελεί, το λιγότερο, τιμή μας. Το γλυκό, προ κρίσης, αποτελούσε μια ευχάριστη αγορά για όλους με την έλευση όμως της οικονομικής κρίσης έγινε δυστυχώς προνόμιο των λίγων. Η ιδέα όμως αυτή, που λειτουργεί ανταποδοτικά και δίνει και σε μας τη δυνατότητα να βάλουμε ένα λιθαράκι στην καλυτέρευση της ζωής των συνανθρώπων μας, μας βρίσκει το λιγότερο αρωγούς και υπερήφανους υποστηρικτές!
Πηγή: wisegreece.com