365 νύχτες πέρασαν από τότε που σφράγισε το εισιτήριό του για την αθανασία. Ένα εισιτήριο, που θαρρείς πως το κέρδισε από τη στιγμή που πρωτοκλότσησε τη μοναδική ερωμένη που δεν πρόδωσε ποτέ, σε κάποιο φτωχοστενό, σε κάποια γειτονιά της Αργεντινής, της χώρας των χαμένων ηρώων.

Όχι μέρες. Νύχτες. Γιατί τις νύχτες έκανε τον κόσμο να κοιμάται ευτυχισμένος, τον απλό Ναπολιτάνο να ονειρεύεται ότι μπορεί να τα καταφέρει, αν πιστέψει στον εαυτό του. Το πρόταγμα αυτό σήμερα κυριαρχεί στις συζητήσεις. Και ειδικά στην κεντρική πολιτική εξουσία. Ένα πρόταγμα αυστηρού δυτικού ορθολογισμού, που ούτε λογαριάζει ούτε βάζει στο παιχνίδι τις κοινωνικές ανισότητες και την ύπαρξη κοινωνικής α-συνοχής. Για αυτά, οι πολιτικοί δεξιοί παπαγάλοι κωφεύουν. Όπως και οι άνεργοι, οι οποίοι αρχίζουν να πιστεύουν πως φταίνε αυτοί για την κατάσταση που βιώνουν. Και κάπως έτσι,  το κεντρικό κοινωνικό πρόβλημα γίνεται υποκειμενικό βίωμα. Δεν θα δείτε ανέργους ποτέ σε πορείες διαμαρτυρίας. Πλέον, έχουν πειστεί πως φταίνε αυτοί και τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει.

Το χρυσό αγόρι όμως  τα άλλαξε.Η’  τουλάχιστον προσπάθησε να τα αλλάξει. Χωρίς να του έχει δώσει κάποιος ένα μαγικό ραβδί. Η αλλαγή που επέφερε νομιμοποιήθηκε από το μαγικό του αριστερό  πόδι. Τα έβαλε με όλους αυτούς που έπρεπε. Εκτός από τον εαυτό του. Έρμαιο των κοινωνικών αλλαγών που είχαν αρχίσει να εμφανίζονται στον Ιταλικό Νότο, δε θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστος. Ήταν ζερβός. Στο Αμερικάνικο Λεξικό, ο όρος αυτός ερμηνεύεται κυριολεχτικά, σαν το άτομο που είναι αριστεροπόδαρος. Μεταφορικά, σαν το αντίθετο από αυτό που πρέπει να γίνει. Κυριολεξίες και μεταφορές μπλέχτηκαν στη ζωή του, αντιπροσωπεύοντας όλες αυτές τις αμαρτίες, που το ανθρώπινο γένος κρίνει. Στα Αρχαία Ελληνικά το κρίνω σημαίνει διαχωρίζω. Κρίνω τινά όμως, όταν συντάσσεται με αιτιατική σημαίνει δικάζω. Και ο αμαρτωλός Θεός από τους επικριτές του, συντασσόταν πάντα με αιτιατική.

Δικάστηκε από πολλούς για ό,τι έκανε στην προσωπική του ζωή. Κανείς τους όμως δε συλλογίστηκε τι προσέφερε στις ζωές των άλλων.

 Ο Χρήστος Δερές είναι Δάσκαλος στο 4ο Δ.Σ. Αργοστολίου-Κοινωνιολόγος.

 

Προηγούμενο άρθροΈρχεται ο Παύλος Γερουλάνος-Θα μιλήσει αύριο στο Επιμελητήριο
Επόμενο άρθρο“Κεφαλονίτης Όνος”: “Συμπαραστάτης του Δημότη: Μία ευκαιρία & ένα παράδειγμα: Ο Φραγκίσκος (Βουτσινάς)”