Διονύσης Τρωιάνος: 6 λόγοι για να μην μπουν τραπεζοκαθίσματα στο γουλόστρωτο της παραλίας Αργοστολίου-Να προτάξουμε το συμφέρον της πόλης και των κατοίκων της.

Αύριο, Τετάρτη Τετάρτη 10 Ιουνίου, συνεδριάζει το Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου μέσω τηλεδιάσκεψης και μεταξύ των θεμάτων που συζητούνται είναι η αίτηση επιχειρηματιών της παραλίας για την παραχώρηση χώρου ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων στο γουλόστρωτο. Σημειώνεται ότι το Λιμενικό Ταμείο έχει ήδη απαντήσει αρνητικά στις αιτήσεις, όμως κατατέθηκε προσφυγή για αυτή την απόφαση, η οποία και συζητείται.
Το Γουλόστρωτο στο παραλιακό μέτωπο του Αργοστολίου κατασκευάστηκε το 1985 επί δημαρχίας Αλέκου Καλαφάτη. Ήταν ένα εμβληματικό έργο το οποίο έδωσε ιδιαίτερο χαρακτήρα στην περιοχή και ταυτίστηκε με την πόλη του Αργοστολίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι στους περισσότερους ταξιδιωτικούς οδηγούς και ενημερωτικά φυλλάδια υπάρχουν φωτογραφίες από αυτό.
Σιγά σιγά το γουλόστρωτο έγινε η κλασική καλοκαιρινή περατζάδα των Αργοστολιωτών με κορυφή τον Αύγουστο όπου παρατηρείται συνωστισμός των πεζών.
Με την αύξηση του θαλάσσιου τουρισμού το παραλιακό μέτωπο εξυπηρετούσε ιδιωτικά σκάφη και θαλαμηγούς και τώρα τελευταία επαγγελματικά σκάφη τα οποία δραστηριοποιούνται σε ολιγόωρες ή ημερήσιες εκδρομές. Αποτελεί ζώνη τροφοδοσίας και επιβίβασης αποβίβασης για τα σκάφη αυτά. Αυτή η επαγγελματική δραστηριότητα αναμένεται να αυξηθεί όταν (όπως προβλέπεται) τοποθετηθούν πίλλαρ τροφοδοσίας των σκαφών (νερό ρεύμα κλπ).
Με την έλευση των κρουαζιεροπλοίων έγινε ο κύριος άξονας πρόσβασης των επιβατών στην πόλη του Αργοστολίου. Σημειώνεται ότι η απέναντι πλευρά της Α. Τρίτση είναι απροσπέλαστη, τουλάχιστον για εμποδιζόμενα άτομα.
Αυτή την στιγμή η Δημοτική αρχή δέχεται πιέσεις προκειμένου να παραχωρήσει θέσεις τραπεζοκαθισμάτων στο παραλιακό μέτωπο από το Λιμεναρχείο μέχρι την ALPHA BANK.
Τα τραπεζοκαθίσματα

  • Αλλοιώνουν τον χαρακτήρα της περιοχής και κατά συνέπεια την ταυτότητα της πόλης.
  • Δημιουργούν φωτορύπανση, ηχορύπανση, και υποβαθμίζουν τις παραπάνω τουριστικές δραστηριότητες μειώνοντας την ιδιωτικότητα και την προσβασιμότητα στα σκάφη.
  • Το γουλόστρωτο πέραν της ζώνης επιβίβασης έχει ωφέλιμο πλάτος από 1,5 μέτρα απέναντι από το εργατικό κέντρο έως 4,15 μέτρα στην πλευρά του λιμεναρχείου. Είναι προφανές ότι το απομένων πλάτος δεν θα μπορεί να υποστηρίξει την διέλευση πεζών και παράλληλα την εγκατάσταση τραπεζοκαθισμάτων.
  • Εμποδίζουν την πρόσβαση των τουριστών από τα κρουαζιερόπλοια προς την πόλη.
  • Θα καταστήσουν την καλοκαιρινή περατζάδα ανέφικτη.
  • Θέτουν σε κίνδυνο τους σερβιτόρους οι οποίοι αναγκάζονται να περνάνε την λεωφόρο πολλαπλές φορές.

Είμαι ο πρώτος που θα πει ότι πρέπει να στηρίξουμε τους επιχειρηματίες της πόλης μας ειδικά κάτω από αυτές τις δύσκολες συνθήκες που ζούμε. Όμως αυτό δεν μπορεί να γίνεται σε βάρος άλλων δραστηριοτήτων, ούτε να υποβαθμίζεται το συνολικό τουριστικό προϊόν της πόλης και πολύ περισσότερο να υποβαθμίζεται η ποιότητα ζωής των κατοίκων της.
Ελπίζω λοιπόν ότι θα επικρατήσει η σύνεση και ο πρόεδρος και το Διοικητικό Συμβούλιο του Λιμενικού ταμείου που είναι αρμόδιο για τις παραχωρήσεις δεν θα υποκύψουν στις πιέσεις και το πολιτικό κόστος, αλλά θα προτάξουν το συμφέρον της πόλης και των κατοίκων της.

Διονύσιος Τρωιάνος
Δημοτικός Σύμβουλος με την παράταξη «Κεφαλονιά, νησί για όλους»
Μέλος Δ.Σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Κεφαλληνίας και Ιθάκης

Twitter
Facebook
Website