Γεράσιμος Λώλος: “Το εύκολο είναι να καυτηριαζουμε τη διαγωγή και την πιθανή επιθετικότητα των παιδιών. Να ζητάμε αποβολές, αστυνομίες, εισαγγελείς και καταδίκες”

Η ΠΛΑΝΗ. Είμαστε στη δυσάρεστη θέση όλοι οι εκπαιδευτικοί σήμερα να διαβάζουμε την αναγκαστική παραίτηση αναπληρωτή ΕΠΑΛ.Αυτου του τύπου σχολείο ανέκαθεν παρουσίαζε μια ιδιαιτερότητα ως προς τη συμπεριφορά και το γνωστικό επίπεδο των μαθητών.Συχνα ακούγεται ότι λειτουργεί και σαν χώρος φύλαξης.Το εύκολο είναι να καυτηριαζουμε τη διαγωγή και την πιθανή επιθετικότητα των παιδιών .Να ζητάμε αποβολές,αστυνομίες ,εισαγγελείς και καταδίκες .Εδώ όμως διαπράττεται μια πλάνη .Και εγείρεται το ερώτημα.Τι κάνει η πολιτεία να σταματήσει αυτήν την κατρακυλα;Επί της ουσίας τίποτε.Σε κάθε τετοιου τύπου σχολείο χρειάζεται σίγουρα ένας ικανός αριθμός ,ανάλογα με το δυναμικό,σχολικών ψυχολόγων.Ψυχολογοι που με τη βοήθεια των συμβούλων σχολικής ζωής να δουν το οικογενειακό και γνωστικό υπόβαθρο των παιδιών,τις συνθήκες ζωής τους,να αναλύσουν τα πιστεύω τους,να αγκαλιάσουν κάθε πιθανή διαφορετικότητα.Να προετοιμάσουν το έδαφος για ομαλή κοινωνικοποίηση ,να δώσουν αξία σε κάθε θετικό στοιχείο του χαρακτήρα.Αυτο είναι η εκκίνηση .Χρειάζεται από την αλλη αναδιαμορφωση των προγραμμάτων σπουδών προσαρμοσμένη σε τεχνολογικές εφαρμογες,κάτι που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον των κατά ομολογία αδυνάτων .Τρίτη κίνηση είναι η παράλληλη στήριξη και η πλήρης λειτουργία τμημάτων ένταξης ώστε να αποφεύγεται η περιθωριοποίηση των παιδιών αυτών που έρχεται να δυναμιτισει την ήδη δύσκολη ζωή τους.Ειμαι οπαδός σαν πτυχιούχος φυσικομαθηματικής σχολής των ασκήσεων και της εντατικοποίησης.Ομως σε σχολεία όπως το ΕΠΑΛ αποτελεί προτεραιότητα το αμιγώς παιδαγωγικό κομμάτι.Ενιοτε ένας τέτοιος χώρος αποτελεί πεδίο δράσης κοινωνικού λειτουργού.Ερχομαι τώρα στην παραιτηση.Με δεδομένο ότι η πολιτεία δεν έχει κάνει όλα τα παραπάνω,έπρεπε ο εν λόγω εκπαιδευτικός να ενημερωθεί για την όλη κατάσταση από το σύλλογο ώστε να είναι προετοιμασμένος .Ας έρχονταν και ο σύμβουλος σχολικής παιδαγωγικής,ο αρχισυντονιστης και ο μεντορας ειδικότητας να αναλάβουν δράση .Να μην αφήσουν το κλίμα να ξεφύγει .Δεν έπρεπε να στερηθεί το ψωμί του.Εγιναν όλα λάθος.Γιατι έχουν όλα ξεκινήσει λάθος.Σε έναν πολυκυτταρο ασθενη οργανισμό όπως είναι το ΕΠΑΛ,χρειάζονται ρεαλιστικές λύσεις προσαρμοσμένες στα θέλω και τις ανάγκες της ψυχής αυτών των παιδιών,και σύννομες με τις ανάγκες της αγοράς.Επι τέλους ας ασχοληθούν με το σχεδιασμό της διδασκαλίας και της παιδαγωγικής οι μαχόμενοι εκπαιδευτικοί ,οι εκπαιδευτικοί της τάξης .Της τάξης μέσων σχολείων και όχι κολλεγίων και ιδιωτικών του Κολωνακίου.Ας πάνε κάποιοι στην επαρχία η σε ένα μεσαίο σχολείο να δουν την αλήθεια.Να δουν γονείς να δουλεύουν όλη μέρα.Να δουν κακοποιήσεις,να δουν ανύπαρκτους γονείς,να δουν παιδιά με τραύματα.Ας αφήσουμε τις εκθέσεις ιδεών της δήθεν αξιολόγησης και ας ασχοληθούμε με την ουσία.Και η ουσία είναι στην ψυχική και πνευματική υγεία των παιδιών!

Από το fb του εκπαιδευτικού Γεράσιμος Λώλος