Τα τελευταία χρόνια σε διαδοχικούς ελέγχους που πραγματοποίησαν Ναυτεργατικά Σωματεία στα δρομολογημένα πλοία της γραμμής Ζακύνθου – Κυλλήνης – Κεφαλονιάς – Ιθάκης διαπιστώνονται μια σειρά παραβιάσεις στην ΣΣΕ και στα εργασιακά δικαιώματα των Ναυτεργατών.
Η Ναυτιλιακή εταιρεία LEVANTEFERRIESέχει στις γραμμές αυτές δεσπόζουσα θέση και ουσιαστικά πλέον έχει και το μονοπώλιο σε αυτές τις δρομολογιακές γραμμές.
Στο πλαίσιο αυτών των επαναλαμβανόμενων ελέγχων έχουν διαπιστωθεί σωρεία παραβιάσεων στα πλοία της ανωτέρω εταιρείας που αφορούν δικαιώματα των Ναυτεργατών στις ΣΣΕ, στις ώρες εργασίας και ανάπαυσης και γενικότερα στα εργασιακά τους δικαιώματα.
Η συγκεκριμένη εταιρεία εφαρμόζει το τελευταίο διάστημα μια σειρά επικίνδυνες πρακτικές που ευθέως αυτές αμφισβητούν καθοριστικής σημασίας ζητήματα που συνδέονται είτε με τον χαρακτηρισμό των πλοίων ως Ακτοπλοϊκά είτε επιβάλλοντας ένα απαράδεκτο εργασιακό μοντέλο πρόσληψης ή απόλυσης ανά εβδομάδα.
Ειδικότερα καταγγέλλουμε ότι στα δύο λειτουργούντα πλοία της:
1) Στο πλοίο “FIORDILEVANTE” προβαίνει σε εβδομαδιαία επάνδρωση του πλοίου λόγω των έκτακτων δρομολογίων και υπέρβασης ωραρίων ανάπαυσης και εργασίας για τρεις μέρες ανά εβδομάδα και απόλυση λόγω αδείας μέχρι την επόμενη εβδομάδα. Με τον τρόπο αυτό καταστρατηγεί κατάφορα την ΣΣΕ.
2) Στο πλοίο “ΚΑΛΒΟΣ”, που έχει το δρομολόγιο Πόρος – Κυλλήνη – Πόρος – Ιθάκη – Πόρος με έναρξη δρομολογίου τις 04.00, εφαρμόζει παράτυπα το σπαστό ωράριο με λιμάνι αφετηρίας τον Πόρο και με τον τρόπο αυτό, ενώ στην πραγματικότητα το καράβι εκτελεί πλόες Ακτοπλοΐας, να το χαρακτηρίζει Πορθμείο!!!
Με αυτή την μεθόδευση επιβάλει αισθητά μειωμένη οργανική σύνθεση και παράλληλα καταβάλλει υποδεέστερη μισθοδοσία από αυτήν της Ακτοπλοΐας!!!
Είναι προφανές ότι αυτές οι πρωτοφανείς και άθλιες αντεργατικές μεθοδεύσεις ανοίγουν τον δρόμο να καταργηθούν οι ΣΣΕ και συνολικά τα θεσπισμένα Ναυτεργατικά δικαιώματα.
Οι ευθύνες ΥΕΝ – τοπικών Λιμενικών αρχών είναι τεράστιες διότι με την ανοχή και την συγκάλυψή τους βάζουν βόμβα στα θεμέλια των Ναυτεργατικών δικαιωμάτων.
Οι παρεμβάσεις μας έως τώρα για τα παραπάνω προβλήματα κυρίως προς το ΥΕΝ και τις Λιμενικές αρχές δεν έχουν οδηγήσει στην αποκατάσταση των αυθαιρεσιών της εταιρείας.
Επισημαίνουμε ότι εάν δεν υπάρξει άμεση και ουσιαστική συμμόρφωση της εταιρείας με την υφιστάμενη νομοθεσία εντός του επόμενου 15θήμερου, τα 13 Ναυτεργατικά Σωματεία θα προβούν σε αγωνιστική και συνδικαλιστική δράση με σκοπό να υπερασπίσουν στο ακέραιο τα δικαιώματα των Ναυτεργατών.
Πειραιάς 15/4/2021
Οι Διοικήσεις των Σωματείων
Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Ε.Ν
Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Ε.Ν
Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Ε.Ν
Πανελλήνια Ένωση Αρχιθαλαμηπόλων – Θαλαμηπόλων Ε.Ν
Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής Ε.Ν «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»
Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων Ε.Ν
Πανελλήνια Ένωση Ηλεκτρολόγων – Ηλεκτρονικών Ε.Ν
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Οικονομικών Αξιωματικών Ε.Ν
Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών ΜΕΚ Ε.Ν
Πανελλήνια Ένωση Φροντιστών Ε.Ν
Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Τροφοδοσίας Ε.Ν
Πανελλήνια Ένωση Πρακτικών Πλοιάρχων – Κυβερνητών Ε.Ν
Πανελλήνια Ένωση Ναυτών M/S – Π/Κ – Ο/Γ