Από το 2004 το Δημοτικό Συμβούλιο Παλικής με την υπ αριθμ 254/2004 απόφαση του ενέκρινε ομόφωνα την “Μελετη κυκλοφοριακού Δήμου Ληξουρίου” η εκπόνηση της οποίας ανετέθη με την υπ αριθμ. 9/98 απόφαση  του  τότε Δημοτικού Συμβουλίου Ληξουρίου.

Μετά την έγκριση και παραλαβή της, η μελέτη εφαρμόσθηκε σε ορισμένους μόνον δρόμους με εξαιρετικά αποτελέσματα στην  διευκόλυνση της κυκλοφορίας και βελτίωσε  κατακόρυφα την δυνατότητας στάθμευσης.

Ειδικότερα έγινε μονοδρόμηση των οδών  Αφων Λιβιερατου, Π.  Δελλαπόρτα, Παπα  Μπασια,  Ιακωβατων,  Διονυσίου Σολωμού,  και πεζοδρομήθηκαν οι οδοί περιξ της κεντρικης Πλατειας και η Γρηγορίου  Λαμπράκη οι οποιες συνδυαστηκαν μεταγενεστερα με τις πεζοδρομήσεις των οδων Κ Μπουρμπούλη,  Λιβαδα,  Καποδιστριου οι οποίες ολοκλήρωσαν το πλέγμα των πρώτων πεζοδρομήσεων πέριξ του θεάτρου.

Περαιτέρω το έτος  2007 ανετέθη στο πανεπιστήμιο Πατρών η μελέτη “Κυκλοφοριακή διερεύνηση και σήμανση περιοχής πόλης Ληξουρίου” η οποία παρελήφθη το 2013 χωρίς περαιτέρω αξιολόγηση της.

Οι  παράταξης  μας τόσο στην ψήφιση του τεχνικού προγράμματος 2020 όσο και του προγράμματος 2021 επρότειναν  την αναθεώρηση της εγκεκριμμένης κυκλοφοριακής μελέτης της πόλεως  χωρίς να γίνει αποδεκτή η πρόταση μας .

Με δεδομένο οτι οι κυκλοφοριακές συνθήκες είναι πλέον πιεστικές σε ορισμένα σημεία της πόλεως και στο Λιμάνι, είναι επιτακτική ανάγκη να εξετάσουμε ως δημοτικό συμβούλιο   παρεμβάσεις οι οποίες είναι κοινές στις ως άνω μελετες,  και είναι άμεσα απαιτητές, και να προχωρήσουμε στο αμέσως επόμενο διαστημα  στην επικαιροποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης στο σύνολο της πόλης και στα υπόλοιπα σημεία του Δήμου όπου υπάρχει κυκλοφοριακή πίεση.

Με βάση λοιπόν τα συμπεράσματα των  μελετών του 2004 και του Πανεπιστημίου Πατρών,  της γνώσης και της εμπειρίας μας στην λειτουργία της πόλης,  καταθέτουμε τις ακόλουθες συγκεκριμένες  προτάσεις.

  • Καθορισμός χώρων στάσης στάθμευσης ΙΧ οχημάτων στο οδικό δίκτυο της πόλεως απο επιτροπή που θα συγκροτηθεί απο εκπροσώπους όλων των παρατάξεων, της τοπικής κοινότητος, και της τροχαίας με χρόνο κατάθεσης της πρότασης στο Δημοτικό Συμβούλιο ενός μηνός.
  • Δημοτικοί χώροι στάθμευσης στο γήπεδο, στην προσφορέλα και στον βραχίονα (πρόταση μελετης 2004)
  • Μονοδρόμηση της παραλιακής λεωφόρου απο λιμεναρχείο μεχρι την οδό Μαντζαβινάτου (Θεατρο) με κατευθυνση προς Βορα, (πρόταση και της μελέτης Πανεπιστημίου Πατρών)
  • Μεταφορά πιάτσας ταξί στην παραλιακή λεωφόρο Ανδρέα Λασκαράτου με κεφαλή στην οδό Μαντζαβινάτου (πρόταση Πανεπιστήμιου Πατρων και σωματείου ταξί)
  • Πεζοδρόμηση βόρειου δρόμου κεντρικής πλατείας (πρόταση μελέτης 2004)
  • Είσοδος οχημάτων για επιβίβαση στο F/B από το άνοιγμα στην σιδερένια γέφυρα,
  • Χώρος αναμονής οχημάτων προς επιβίβαση στα F/B απο ράμπα φόρτωσης μέχρι βραχίονα (επιφάνεια 37Χ10μ έναντι 22Χ 10μ στο Αργοστόλι)
  • Φύτευση του χώρου και δημιουργία πάρκου αναψυχής ανατολικώς του Αγάλματος Λασκαράτου (ως συνημμένο προσχέδιο)
  • Είσοδος και έξοδος βαρέων οχημάτων στο εμπορικό τμήμα του λιμανιού απο τα υφιστάμενα ανοίγματα εκατέρωθεν του αγάλματος Λασκαράτου
  • Μονοδρόμηση βόρειου παραποταμειου δρόμου απο τεέυτα’ια γέφυρα στην παραλιακή με κατεύθυνση προς την παραλιακή
  • Δημιουργία πλήρως επισημασμένης και οριοθετημένης λωρίδας για ταξι σε επαφή με το ανατολικό οριο των παρτεριών μονοδρομημενη απο βορα προς νότο για την προσπέλαση της πιάτσας ταξι.
  • Μονοδρόμηση Κεντρικής Λεωφόρου από την Κολώνα μέχρι την Πλατεία Παναγίας Περλιγκάδων με διεύθυνση απο βορά προς νότο
  • Μονοδρόμηση Βικ Χαριτάτου (Γηροκομείο) απο παραλία πρός κεντρική Λεωφόρο.
  • Κατασκευή γέφυρας η οποία θα συνδέσει τις οδούς ΒΑΛΛΙΑΝΟΥ ΚΑΙ ΒΙΚΕΝΤΙΟΥ ΔΑΜΩΔΟΥ και η υλοποίηση της μονοδρόμησης των οδων Σωκράτους – Βαλλιανου – Β Δαμωδού- Μαραθωνος με διεύθυνση προς Βοραν (ως μελετη 2004)
  • Διάνοιξη οδού Στρατηγού Λουζη μέχρι τον Δυτικό περιφερειακο δρόμο
  • Διανοιξη Βόρειου περιφερειακού δρόμου όπως προβλέπεται στο Γενικό Πολεοδομικό Σχεδιο Ληξουρίου

Όπως προελέχθει, οι πρότασεις  μας  αποτελούν τον συγκερασμό της ομόφωνα εγκεκριμένης απο το Δημοτικό Συμβούλιο Παλικής κυκλοφοριακής μελέτης του 2004 και της μελέτης του Πανεπιστημίου Πατρων του 2007 υπό το πρίσμα   των σημερινών κυκλοφοριακών συνθηκών, είναι άμεσα εφαρμόσιμες,  μπορεί να δώσουν  λύση στα κυκλοφοριακά προβλήματα της κεντρικής περιοχής της πόλεως και να βελτιώσουν κατακόρυφα τις  κυκλοφοριακές συνθήκες και το περιβάλλον.

Ληξούρι 8 Μαίου 2021

Βασίλης  Γρ. Ρουχωτας

Διονύσης  Αραβαντινός

Ως  επικεφαλής των παρατάξεων μας.