“Πέφτει” η κρουαζιέρα στην Ελλάδα, ανεβαίνει στην Κεφαλονιά!

Μείωση ως και 3,2% για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα δεί­χνουν τα στοιχεία, που έδωσε στη δημοσιότητα ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες.

Ωστόσο η μείωση αυτή δεν αγγίζει την Κέρκυρα και γενι­κότερα τα Ιόνια νησιά, γιατί τα πλοία που έχουν αφετηρία την Βενετία εναλλάσσουν τον πρώτο και τον τελευταίο προορισμό σε κάποιο λιμάνι του Ιονίου. Στην Κέρκυρα, αν και υπάρχει μικρή μείωση στον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων κατά οκτώ σε σχέση με πέρυσι, εντούτοις οι επισκέπτες μέχρι και τον Ιούνιο παραμένουν στα ίδια επίπεδα με το 2017(περίπου 230χιλ) εξαιτίας τους γεγονότος ότι φέτος προ­σεγγίζουν το λιμάνι μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία.

Μάλιστα σύμφωνα με τις εκτιμή­σεις του ΟΛΚΕ μέχρι το τέλος της χρονιάς προβλέπονται αφίξεις γύρω στις 680 χιλιάδες επισκε­πτών, όσοι δηλαδή ήρθαν και πέρυσι. Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι τώρα Γερμανοί και Ιταλοί έχουν την μερίδα του λέοντος από πλευράς επισκεψιμότητας με κρουαζιέρα στο νησί μας, ενώ σημαντικός είναι και ο αριθμός των Αμερικανών.

Η ανάλυση του Θ. Κόντε

Αναλύοντας τα αποτελέσματα ανά προορισμό και τις διαφο­ροποιήσεις που σημειώθηκαν, ο Θεόδωρος Κόντες επισημαίνει:

  1. Ο Πειραιάς φαίνεται να χάνει έδαφος γενικότερα, αλλά και συνδυαστικά με το Λαύριο (λόγω homeporting CELESTYAL). Η Αττική γενικά δείχνει μία μείωση περίπου στις 82 προσεγγίσεις.
  2. Τα λιμάνια από την πλευρά του Ιονίου συνδυάζοντας Αδριατική έχουν συνολικά μια μικρή πτώση περίπου 20 προσεγγίσεις. Εδώ βέβαια σημειώνουμε ότι υπάρχει ο εσωτερικός ανταγωνισμός των προορισμών, γι’ αυτό διαπιστώ­νουμε αυξομειώσεις των προ­σεγγίσεων τα τελευταία χρόνια. Την παράσταση το 2018 κλέβει η Κεφαλονιά με σχεδόν διπλασια­σμό προσεγγίσεων. Βέβαια αυτό συμβαίνει κυρίως για τον λόγω ότι τα πλοία που έχουν αφετηρία την Βενετία εναλλάσσουν τον πρώτο και τον τελευταίο προορισμό σε κάποιο λιμάνι του Ιονίου.
  3. Η Μύκονος και η Σαντορίνη ανταγωνίζονται το ένα το άλλο μια που τυγχάνουν και τα δύο να είναι από τους top προορισμούς των Κυκλάδων. Έτσι λοιπόν η Μύκο­νος ήτο Νο 2 προορισμός για το 2017, αλλά το 2018 φαίνεται ότι η Σαντορίνη κερδίζει το παιχνίδι με αυξημένο αριθμό προσεγγίσεων παίρνοντας και πάλι τη 2η θέση.
  4. Τα Δωδεκάνησα με πρώτο προορισμό τη Ρόδο χάνουν λίγο έδαφος (περίπου 18 προσεγγίσεις) αλλά διατηρούν τη δυναμική τους για ανάπτυξη
  5. Στα λιμάνια της Κρήτης πα­ρατηρούμε μικρό αυξήσεις και μειώσεις στους 4 προορισμούς (Ηράκλειο – Χανιά – Ρέθυμνο – Άγιο Νικόλαο) με το Ηράκλειο το 2018 να κερδίζει το παιχνίδι. Στο σύνολο τους η Κρήτη κερδί­ζει περίπου τις 28 προσεγγίσεις επιπλέον το 2018.
  6. Τα νησιά του Βορειο Ανατολικού Αιγαίου πληρώνουν το τίμημα της κατάστασης στη γείτονο Τουρ­κία, αλλά το μεταναστευτικό, με αποτέλεσμα η Μυτιλήνη να μην έχει καμία προσέγγιση, η Χίος μόνο 2 και η Λήμνος 1 προσέγγι­ση. Μεικτές είναι οι προβλέψεις για την Σάμο μια που η κίνηση που εμφανίζεται είναι κυρίως από technical calls πριν το πλοίο πάει στο Kusadasi.
  7. Οι υπόλοιποι προορισμοί σημειώνουν μικρότερες διαφο­ροποιήσεις οδηγούμενοι κυρίως σε μειώσεις προσεγγίσεων» και προσθέτει:

«Αυτή είναι μια αναλυτική εικόνα της κρουαζιέρας όπως εμφανίζε­ται το 2018.

Βέβαια μην ξεχνάμε ότι οι υπηρεσίες που προσφέρονται, αλλά και οι λιμενικές υποδομές παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανάπτυξη του κλάδου.

Οι υπεύθυνοι δεν δίνουν την δέουσα προσοχή…

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιε­ρόπλοιων και Φορέων Ναυτιλί­ας: «Πρωτεύοντα ρόλο για την ανάπτυξη παίζει η ανταγωνιστι­κότητα σε υπηρεσίες, αλλά και οικονομικές διαφοροποιήσεις, χωρίς να φαίνεται ότι το λαμ­βάνουν σοβαρά οι υπεύθυνοι». Όπως επισημαίνει ο Θ. Κόντες: « οι κυρίως ανταγωνιστές μας γείτονες προωθούν προγράμ­ματα επιδοτήσεων για να ξανα δραστηριοποιηθούν στον τομέα αυτό, αλλά και επενδύουν τερά­στια κεφάλαια για υποδομές και όχι μόνο.

Το μεγαλύτερο complex center (shopping center, marina, cruise terminals / berths, αλλά και το μεγαλύτερο νέο διεθνές αερο­δρόμιο) πλησίον στην Κωνστα­ντινούπολη θα είναι αμέσως – άνισος ανταγωνιστής μας, ιδιαίτερα στο homeporting.

Αντιθέτως η χώρα μας με τις ελλειμματικές, προβληματικές υποδομές, αλλά και την αυξητι­κή πολιτική που εφαρμόζει έχει πολύ λίγα να περιμένει για την ανάπτυξη του κλάδου.

Τα πλεονεκτήματα της χώρας μας συμπεριλαμβανομένων της ακτογραμμής και πολυνησίας, οι καθαρές καταγάλανες θάλασσες, το πλήθος των ιστορικών, πο­λιτιστικών μνημείων, η ναυτική παράδοση, εμπειρίες yachting και πολλά άλλα είναι οι κύριες αιτίες προσέλκυσης πελατών στον θαλάσσιο τουρισμό γενικό­τερα αλλά και η ελπίδα μας για το αύριο».

Μ’ εκτίμηση
Αλεξάνδρα Λάντου
Προϊσταμένη Δ/νσης   Δημ. Υγείας και Κοιν. Μέριμνας
Π.Ε Κεφ/νίας – Ιθάκης
 
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ  ΔΗΜ. ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝ. ΜΕΡΙΜΝΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ  ΔΗΜ. ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝ. ΜΕΡΙΜΝΑΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ ΚΕΦ/ΝΙΑΣ – ΙΘΑΚΗΣ
Αναδημοσίευση από www.portoni.gr