“Τα δημόσια πανεπιστήμια χρειάζονται ουσιαστικές παρεμβάσεις”

Δεν υπήρξε Υπουργός Παιδείας που να μην προώθησε και μια Χ μεταρρύθμιση, να έχουμε να τον θυμόμαστε. Ενίοτε μεταρρυθμίζοντας τη μεταρρύθμιση του προκάτοχου του στην ίδια κυβέρνηση. Είναι ο βασικός λόγος κακοδαιμονίας του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.
Πράγματι μεγάλο πρόβλημα των ελληνικών ΑΕΙ είναι ότι έγιναν ξέφραγα αμπέλια. Στοιχεία που δεν έχουν σχέση με το Πανεπιστήμιο, μετατρέπουν τους χώρους του σε καταφύγια, ορμητήρια, πωλητήρια και πεδία παρανομίας-ασχημίζοντας ακόμη και τις όψεις τους .
Υπάρχει η ανάγκη προστασίας των δημοσίων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων από φαινόμενα βίας από όποια πλευρά και αν προέρχονται! Εικόνες όπως βανδαλισμού των ιδρυμάτων από μπαχαλάκηδες και επιθέσεις σε πρυτάνεις και καθηγητές θα πρέπει να εκλείψουν από το χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης!
Ευθύνες για την κατάσταση υπάρχουν πρώτα και κυρία στην Πολιτεία, αλλά και σε όλους που κλείνουν τα μάτια στα απαράδεκτα φαινόμενα. Αλλά αρμόδια για να εκλείψει αυτό δεν είναι η ελληνική αστυνομία. Εκτός αν κάποιο Ίδρυμα τους καλέσει για συγκεκριμένο αδίκημα. Είναι οι διοικήσεις των ΑΕΙ ,αλλιώς το αυτοδιοίκητο καταργείται.
Λέμε ναι σε ειδικό σώμα φύλαξης αλλά με την καθοδήγηση και την ευθύνη των ίδιων των Πανεπιστημίων. Το δημόσιο Πανεπιστήμιο δεν θα γίνει καλύτερο επειδή θα αναλάβει η ΕΛΑΣ την τήρηση της τάξης.
Τα δημόσια πανεπιστήμια χρειάζονται ουσιαστικές παρεμβάσεις, χρειάζονται στήριξη και όχι κλείσιμο επιτυχημένων τμημάτων όπως λ.χ. το Τμήμα Ήχου και Μουσικών Οργάνων στο Ληξούρι. Να αναμορφωθούν τα προγράμματα σπουδών σε σχέση με την αγορά εργασίας, μονιμοποίηση των αναπληρωτών καθηγητών, αξιολόγηση των ιδρυμάτων από την αρμόδια πανεπιστημιακή κοινότητα , δωρεάν σίτιση και στέγαση για τους φοιτητές που έχουν ανάγκη.
Η Πολιτεία θα πρέπει να είναι αρωγός σε αυτή την προσπάθεια και δεν θα πρέπει να τα υποβαθμίσει ενισχύοντας τα ιδιωτικά κολέγια. Εξάλλου οι απόφοιτοι των ελληνικών πανεπιστημίων είναι περιζήτητοι στο εξωτερικό σε νευραλγικές θέσεις!
Γεγονός που αποδεικνύει την δυνατότητα της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και την ποιότητα των Ελλήνων φοιτητών.
Η εικόνα ίσως περιέχει: ουρανός, δέντρο, φυτό, σύννεφο, σπίτι, υπαίθριες δραστηριότητες και φύση
Από το fb του Theodorakatos Christos