Εγραψε ο καθηγητής σεισμολογίας Ακης Τσελέντης:
«Τι Ντουμπάϊ τι Ασπρόπυργος δηλαδή τι η γύφτικη συμπεριφορά του κοσμικού και τι η κοσμική συμπεριφορά του «γύφτου» η Ρομά»
Η εορταστική εξόρμηση των celebrities στο Ντουμπάι μας θυμίζει ότι η συγκεκριμένη κοινωνική «φυλή» διατηρεί πολλά κοινά χαρακτηριστικά με τη φυλή των συμπαθέστατων γύφτων (Ρομά).
Πέρα από την αισθητική, που έχει πολλά σημεία επαφής, είναι και η διάθεση για ανεμελιά γράφοντας στα παλαιότερα των υποδημάτων της τους επιδημιολογικούς κινδύνους.
Κάποιοι ισχυρίστηκαν οτι δεν χρειάζεται να μας δώσουν λογαριασμό για το lifestyle τους. Συμφωνώ, αλλά να μην μας προβάλλουν αυτές τις συμπεριφορές προκλητικά σα πρότυπα για τη κοινωνία μας ενώ «ορισμένοι έχουν φορέσει φέσια σε άπειρο κόσμο προκειμένου οι ίδιοι να κυκλοφορούν με ημίψηλο σαν δήθεν «κάποιοι» αναγάγοντας το τίποτα σε τίτλο κοινωνικής καταξίωσης και ψευτομαγκιά.
Το θέμα σήκωσε μεγαλύτερο θόρυβο από αυτό που του αντιστοιχεί. Αν δεν είχαμε πανδημία, όλοι αυτοί θα ήταν, όπως κάθε χρόνο, στο Κουρσεβέλ στις Αλπεις, παριστάνοντας τους αυτοκρατορικούς πιγκουίνους σε περίοδο ζευγαρώματος (αν και οι πιγκουίνοι ζουν και πεθαίνουν με τον ίδιο σύντροφο για όλη τους τη ζωή και δεν αλλάζουν τις εφήμερες πιγκουινίτσες όπως το τρίχωμα τους αλλά αυτό είναι κάτι που και φυσικά δεν μας αφορά).
Πράγματι, η «φυλή» των κοσμικών έχει δώσει αρκετά δείγματα μη ελεγχόμενης συμπεριφοράς. Κάτι πάρτι στη Μύκονο, μερικές μαζώξεις στα βόρεια προάστια, ένα beachobaro όπως το ΝΑΜΟΣ2 στο Ντουμπάι (καμία σχέςη για αυτούς που ξέρουν, όσον αφορά τη κλάση με αυτό στη Μύκονο αλλά το ονομα και η «μούρη» πούλησε για να το επιλέξουν), δείχνουν ότι η αίσθηση της κοινωνικής ευθύνης συχνά εκδηλώνεται με σχετική ανεπάρκεια.
Όλα αυτά μας επιτρέπουν να τοποθετήσουμε τη «φυλή» των Ελλήνων κοσμικών και celebrities δίπλα στην, εξίσου συμπαθή, φυλή των γύφτων (Ρομά) καθώς, όπως μας πληροφορεί η σχετική ειδησεογραφία, στους καταυλισμούς συμβαίνουν περίπου όσα απαντώνται στη Μύκονο και πρόσφατα στο Ντουμπάι εύστοχα αναφέρει ένας αρθογράφος στο Protagon ο οποίος ξετινάζει αυτό το κοινωνικό φαινόμενο αναφέροντας μεταξύ άλλων ότι η ανεμελιά και η διάθεση κεφιού και των δύο ομάδων παραβλέπουν τον κίνδυνο του Covid , προτάσσοντας την εφήμερη χαρά έναντι της κοινωνικής υπευθυνότητας.
Είναι φανερό ότι κοσμικοί και Ρομά διατηρούν πολλά κοινά στοιχεία συμπεριφοράς, σε βαθμό που, κάποιες φορές, αδυνατείς να διακρίνεις τη μία φυλή από την άλλη. Ας πούμε και οι δύο διατηρούν έντονο το στοιχείο της μετακίνησης, συχνά με νομαδικά χαρακτηριστικά.
Ο κοσμικός θα μετακινηθεί από τη Μύκονο στην Αράχοβα και μετά στο Ντουμπάι, ο Ρομά θα φύγει από τον Ασπρόπυργο για να πάει σε γαμήλιο γλέντι στη Θήβα. Και οι δύο διαθέτουν σε υπέρμετρο βαθμό το στοιχείο της επίδειξης.
Έχουμε δει κοσμικούς να επιδεικνύουν την ευμάρεια τους σαν «γύφτικο σκεπάρνι». Αλλά και Ρομά να επιδεικνύουν πλούτο με ακριβά αυτοκίνητα. Σε ορισμένες περιπτώσεις εγείρονται ερωτήματα σχετικά με το «πόθεν έσχες», γιατί είτε κλέβεις καρπούζια η εκμεταλλεύεσαι κόσμο σκορπώντας τα κέρδη από τα κλοπιμαία στα μπουζούκια δεν έχει και μεγάλη διαφορά, αλλά αυτό δεν είναι της στιγμής υπάρχει και το ΣΔΟΕ.
Φυσικά υπάρχουν και κοινά σημεία στο πεδίο της κοινωνικής ένταξης, δεδομένης και της τάσης των δύο φυλών να κινούνται στις παρυφές του κοινωνικού περιθωρίου ή και πέρα από αυτό.
Μπορούμε να πούμε ότι η αντιμετώπιση των κοσμικών που πήγαν στο Ντουμπάι περιέχει έντονο το στοιχείο του ρατσισμού καθώς αγνοεί παράγοντες όπως η συγκρότηση, οι «φυλετικές» συνήθειες και η ειδική αντίληψη περί κοινωνικής ευθύνης.
Επιπλέον, το ταξίδι στο Ντουμπάι επιβεβαιώνει ότι οι άνθρωποι της συγκεκριμένης φυλής βασανίζονται από μία πλάνη του ύφους και έναν καταναγκασμό του στιλ. Το ίδιο καλά θα περνούσαν και στον Ασπρόπυργο ή στη Θήβα. Μπορεί να τους ξένιζε το περιβάλλον, πλην όμως τα ήθη θα καλλιεργούσαν την οικειότητα. Σαν στο σπίτι τους ή σαν το Ντουμπάι η τη Μύκονο.
Πηγή: flamis.gr