Σοβαρά τώρα, αυτή ειναι η βαριά βιομηχανία της χώρας μας;

Ηχώρα είναι έτοιμη να υποδεχθεί φέτος τους περισσότερους ξένους επισκέπτες στην Ιστορία της.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών, τα ρεκόρ του 2023 θα καταρριφθούν με σχετική ευκολία.

Οι αφίξεις αναμένεται να υπερβούν τα 35 εκατ. ταξιδιώτες έναντι 33 εκατ. πέρυσι, ενώ οι εισπράξεις τα 22 δισ. ευρώ, έναντι 20,4 δισ. ευρώ πέρυσι.

Ωστόσο η φανταχτερή βιτρίνα είναι αδύνατο να κρύψει τους σκελετούς που στριμώχνονται στην ντουλάπα.

Είναι νομοτελειακό ότι των διαδοχικών ρεκόρ θα ακολουθήσει η κάμψη αν δεν αναβαθμιστεί το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν, που αυτή τη στιγμή μοιάζει να συνοψίζεται απ’ τη νοοτροπία «πάμε και όπου βγει».

H ακρίβεια σαρώνει σε όλα τα δρομολόγια και όλα τα βαλάντια, οι υποδομές στα λιμάνια και τις παροχές πολλών νησιών είναι αντιστρόφως ανάλογες του όγκου επισκεψιμότητας, οι υπηρεσίες είναι βγαλμένες απ’ το καθόλα αστείο «δεν βρίσκουμε υπαλλήλους» (λες και η ανεργία είναι στο 0,5%) και οι καπετάνιοι του μάνιουαλ δυσφημίζουν την ελληνική ακτοπλοΐα, ορμώμενοι απ’ το θυμικό τους.

Αυτό που συνέβη στην Άνδρο στερείται κάθε ίχνους λογικής και εξήγησης, συμβολίζοντας τον ωχαδελφισμό και την προχειρότητα με τις οποίες εξακολουθούν να λειτουργούν τα πράγματα σε αυτή τη χώρα. Ακόμα και αν αυτά αφορούν την υποτιθέμενη «βαριά βιομηχανία» της.

Σοβαρά τώρα, αυτή ειναι η βαριά βιομηχανία της χώρας μας;

Η πρώτη απόπειρα για να σηκωθεί η μπουκαπόρτα του καραβιού έγινε με τις μπροστινές ρόδες του αυτοκινήτου να βρίσκονται πάνω σε αυτήν. Το όχημα χτυπήθηκε, υπέστη ζημιά το κιβώτιο ταχυτήτων και η όπισθεν ήταν αδύνατη.

Εργαζόμενοι στο πλοίο «SAONISOS» έσπευσαν να το σπρώξουν προς τα πίσω ώστε να απελευθερωθεί η μπουκαπόρτα και όταν τελικά (αυτή) σηκώθηκε, η μία από τις δύο μπροστινές ρόδες βρέθηκε στον αέρα. Ένα συμβάν που γυρίζει το χρόνο δεκαετίες πίσω και δεν μπορεί να αποτελεί μέρος του προϊόντος που πλασάρει μία από τις πιο τουριστικές χώρες του πλανήτη. Κι όμως αποτέλεσε.

@nikos_nk

Επιδοτούμενο από το κράτος πλοίο SAONISOS ( ένα πλοίο με άπειρες καταγγελίες και ακατάλληλο για την γραμμή ). Το πλοίο προσδένει βιαστικά σε έναν μόνο κάβο και, ενώ ο αέρας φανερά παίρνει το πλοίο, το πλήρωμα ουρλιάζει στα αυτοκίνητα να μπούνε γρήγορα μέσα. Ενώ επιβιβάζεται το δεύτερο αυτοκίνητο και χωρίς καμια ενημερώση ξελύνουν τον κάβο και το αυτοκίνητο βρίσκεται στον αέρα με την καταπακτή καρφωμένη από κάτω του και τις δύο επιβάτισσες σοκαρισμένες. Επιπλέον ένα λιμενικό και ένα πλήρωμα που δεν αναλαμβάνει καμία ευθύνη. #viral #ντροπη #ξεφτιλα #andros #saonisos

♬ πρωτότυπος ήχος – Νίκος ΝΚ

Για να αντιληφθεί κανείς την έλλειψη επαγγελματισμού με την οποία “ρολάρει” στην Ελλάδα η τουριστική μηχανή, αρκεί να κατανοήσει τι συμβαίνει με τις περιβόητες κενές θέσεις εργασίας. Το ρεπορτάζ λέει ότι η σεζόν ξεκίνησε με 80.000 τέτοια κενά. Σε απλά ελληνικά οι επιχειρηματίες του κλάδου άφησαν ανοχύρωτες τις επιχειρήσεις τους επιλέγοντας να προσφέρουν μισθούς που δεν ανταποκρίνονται στις συνθήκες εργασίας των υπαλλήλων. «Οι μισθοί είναι ικανοποιητικοί, οι αμοιβές σε καμία περίπτωση δεν υπολείπονται των 1300 ευρώ μικτά για 6ήμερη εργασία», είχε δηλώσει ανερυθρίαστα τον Μάιο ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής Γρηγόρης Τάσιος.

Μα 1300 ευρώ μικτά σημαίνει περίπου 1050 καθαρά και όλοι ξέρουμε ότι το 6ημερο πολύ εύκολα ξεχειλώνεται σε εφταήμερο, καθώς και ότι οι ώρες εργασίες είναι πολύ συχνά 12 και πολύ σπάνια 8. Ας το πούμε χοντρικά, για 60-70 ώρες εργασίας την εβδομάδα, οι επιχειρηματίες θέλουν να την βγάλουν καθαρή με ένα 1000αρικο πάνω-κάτω. Ξεκάθαρα ψάχνουν ανθρώπους για εκμετάλλευση, στην πραγματικότητα τα κενά θα μπορούσαν να είναι πολύ περισσότερα. Το αποτέλεσμα είναι να ρισκάρουν την ποιότητα των υπηρεσιών τους για να μην δώσουν στους εργαζόμενους αυτά που πραγματικά απαιτεί το σημερινό κόστος διαβίωσης στη χώρα. Και αυτό με μαθηματική ακρίβεια θα υποβαθμίσει την Ελλάδα στα μάτια των ξένων επισκεπτών ως προορισμό, με τις συνέπειες να λειτουργούν με τη μορφή μπούμερανγκ.

Η βαριά βιομηχανία της χώρας στηρίζεται σε συντριπτικό ποσοστό στον ήλιο, τη θάλασσα και τη νησιωτική αύρα, τα παρθένα δηλαδή στοιχεία που προσφέρονται απλόχερα και χωρίς τεχνητή παρέμβαση στον ταξιδιώτη. Φυσικά και σε εκείνες τις ξενοδοχειακές μονάδες και τα καταστήματα εστίασης και διασκέδασης που σέβονται τον πελάτη, επιβεβαιώνοντας την… εξαίρεση στον κανόνα.

πηγή: menshouse.gr