Τις τελευταίες ημέρες έχει γίνει αρκετή συζήτηση αναφορικά με την νέα μελέτη του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, η οποία προβλέπει την μεταφορά του τουριστικού λιμένα Αργοστολίου στο Δράπανο και την παραμονή του εμπορικού εντός της πόλης.
Όπως ήταν αναμενόμενο, έχουν εκφραστεί ήδη σοβαρές ενστάσεις επί του σχεδίου από όλους τους τοπικούς φορείς, με τον Δήμαρχο της πρωτεύουσας Θεόφιλο Μιχαλάτο να υπερθεματίζει την πρόταση μεταφοράς του εμπορικού λιμανιού και ταυτόχρονα επισημαίνει την ανάγκη κατασκευής επιπλέον δύο προβλητών για την πρόσδεση των κρουαζιερόπλοιων. Ανεξάρτητα πάντως από τις επιμέρους διαφωνίες, η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του Διεθνούς Λιμένα Κρουαζιερόπλοιων Αργοστολίου, αποτελεί αναγκαιότητα για την περαιτέρω ενίσχυση του τουρισμού κρουαζιέρας στο νησί μας.
Ταυτόχρονα όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το μεγαλύτερο μέρος των επιβατών που αποβιβάζονται στο Αργοστόλι, έχουν ως προορισμό τους την Σάμη, λόγω κυρίως των σπηλαίων της περιοχής μας. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αν θέλουμε την περαιτέρω ανάπτυξη του τουριστικού μας προϊόντος, θα πρέπει να αξιολογηθεί σοβαρά το ενδεχόμενο δημιουργίας της κατάλληλης υποδομής ώστε να δένουν κρουαζιερόπλοια και στο λιμάνι της Σάμης. Έτσι θα μπορέσει η περιοχή μας να ενταχθεί στο τακτικό πρόγραμμα των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην ανατολική Μεσόγειο και όχι να ελπίζει σε ευκαιριακές προσεγγίσεις πλοίων με τους επιβάτες τους να χρησιμοποιούν λέμβους για την αποβίβασή τους.
Σύμφωνα με πρόσφατο άρθρο του δημοσιογράφου Μηνά Τσαμόπουλου στην ιστοσελίδα newmoney, η χρήση λεμβών δεν προτιμάται πλέον από τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου, καθώς μειώνουν το διαθέσιμο χρόνο για εκδρομές στον τόπο προορισμού, ταλαιπωρούν τους επιβάτες και ταυτόχρονα αυξάνουν τον κίνδυνο κάποιου τραυματισμού ή ακόμη και ατυχήματος. Για όλους τους παραπάνω λόγους, εκτιμάται ότι μόνο το 40-50% των επιβατών αποβιβάζονται σε προορισμούς που η προσέγγιση γίνεται με λέμβους, έναντι 90% και πλέον στους υπόλοιπους προορισμούς. Επιπλέον, οι νέοι αποκαλούμενοι και boutique προορισμοί, όπως θα μπορούσε να αναδειχθεί η Σάμη, δεν απαιτούν μεγάλους επιβατικούς σταθμούς ή κατασκευές που συνοδεύονται από υψηλό κόστος, εκτεταμένο χρόνο κατασκευής και πιθανή αλλοίωση του φυσικού περιβάλλοντος.
Σύμφωνα πάντα με το ρεπορτάζ, η πλέον σύγχρονη διεθνώς λύση για την ανάπτυξη νέων προορισμών κρουαζιέρας, είναι το «SeaWalk» που ήδη λειτουργεί με επιτυχία στη Σκανδιναβία και στην Καραϊβική.
Το SeaWalk είναι ουσιαστικά μια πλωτή πλατφόρμα συνολικού μήκους 240 μέτρων και πλάτους 6 μέτρων, που αποτελείται από τρία αρθρωτά τμήματα με συστήματα ώθησης που της δίνουν την δυνατότητα να διπλώνει και να επεκτείνεται ανάλογα με τις ανάγκες. Η πλατφόρμα αυτή εγκαθίσταται σε συγκεκριμένο σημείο του προβλήτα ή του κυματοθραύστη ενός λιμανιού ή ακόμη και μίας παράκτιας περιοχής, επεκτείνεται έως 200 μέτρα προς τη θάλασσα και εφάπτεται στο πλάι του πλοίου, ακριβώς στο σημείο της θύρας εξόδου επιβατών που αυτό διαθέτει για την πλαγιοδέτηση σε ένα λιμάνι. Μάλιστα όταν δεν χρησιμοποιείται, η πλατφόρμα αποθηκεύεται διπλωμένη, χωρίς καμιά δυσκολία.
Πρόκειται για ένα Νορβηγικό προϊόν που έχει αποσπάσει πολλά διεθνή βραβεία και θεωρείται ως ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο για το σχεδιασμό και την ανάπτυξη λιμένων και νέων προορισμών κρουαζιέρας, καθώς έχει χαμηλό κόστος επένδυσης σε σύγκριση με αντίστοιχες συμβατικές λιμενικές υποδομές, καθιστούν ευέλικτη, άνετη και ασφαλή την αποβίβαση και επιβίβαση επιβατών και πληρωμάτων από τα κρουαζιερόπλοια αφού αντέχει σε συνθήκες ανέμων 100 χλμ την ώρα και κυμάτων ύψους δύο μέτρων. Επιπλέον χρησιμοποιεί νέες τεχνολογιες που είναι φιλικές προς το περιβάλλον με σχεδόν μηδενικούς ρύπους και με ελάχιστες προσαρμογές μπορεί να εξυπηρετήσει και τις ανάγκες των υδατοδρομίων.
Σε κάθε περίπτωση, είτε με μία σταθερή κατασκευή είτε με μία εγκατάσταση αυτού του είδους, θα πρόκειται για ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο που θα δώσει τεράστια προστιθέμενη αξία στον τόπο μας, θα επιμηκύνει την τουριστική σαιζόν και φυσικά θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας.
Πηγή: poulatakefalonias.gr