Μέχρι τώρα, οι περισσότεροι από εμάς αναρωτιόμασταν, πώς επιβίωναν οι μεγαλύτεροί μας χωρίς τις απαραίτητες οικοσυσκευές, αλλά και χωρίς κινητό τηλέφωνο και ίντερνετ. Από το απόγευμα της Δευτέρας, όμως, ένα ήταν το υπαρξιακό ερώτημα που έθεταν στον εαυτό τους δισεκατομμύρια χρήστες των κοινωνικών δικτύων: Πώς ζούσαμε χωρίς Facebook;
Το black out που προκλήθηκε από προβληματικές αλλαγές των ρυθμίσεων σε δρομολογητές και εξυπηρετητές και όχι σε επίθεση από χάκερ, όπως επίσημα ανακοίνωσε η διοίκηση του ομίλου, είχε ως συνέπεια, ένα μεγάλο μέρος της ανθρωπότητας να απομείνει ανήμπορη και αμήχανη, χωρίς να γνωρίζει πώς θα επικοινωνήσει, πώς θα ενημερωθεί και τι τελικά, πραγματικά συνέβη στις τρεις πλατφόρμες Facebook- Instagram- WhatsApp, ταυτόχρονα;
Ο αντίκτυπος της μαζικής αποσύνδεσης είναι ασύλληπτου μεγέθους. Τα κοινωνικά δίκτυα ‘’απασχολούσαν’’ 3,5 δισεκατομμύρια χρήστες, ενώ το Facebook αποτελεί κόμβο και για άλλες ψηφιακές πλατφόρμες. Καθημερινά, πολλοί άνθρωποι εξαρτώνται από αυτό, για να αγοράζουν και να πουλούν εμπορεύματα, να ελέγχουν εξ αποστάσεως τις οικιακές τους συσκευές, ενώ στην Ινδία χρησιμοποιείτε και για την διανομή φαγητού.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, κάποιος χάνει και κάποιος κερδίζει. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η προσωρινή διακοπή της λειτουργίας του Facebook είχε βαρύ κόστος, καθώς εκτιμάται ότι από την πτώση της μετοχής, ο όμιλος είναι φτωχότερος κατά 20 εκατ. δολάρια. Από την άλλη μεριά, ο κερδισμένος της υπόθεσης ήταν το Twitter, με τον ίδιο τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ να το χρησιμοποιεί για να ζητήσει συγνώμη και με όλους τους χρήστες να είναι στραμμένοι σε αυτό, για να επικοινωνήσουν αλλά και να τρολάρουν λίγο την κατάσταση, αναρτώντας όπως πάντα αστείες φωτογραφίες και κείμενα.
Της Σταματίας Γκαραλιάκου