“ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ η υποτίμηση μιας προσπάθειας”

Προσωπικά δεν επιθυμώ να προστατέψω τον εαυτό μου, η επάρκεια η ανεπάρκεια καθενός αποδίδεται από την ίδια την κοινωνία, αυτή μας κατατάσσει όπου η ίδια κρίνει. Οφείλω όμως να υπερασπίσω μια μεγάλη προσπάθεια που γίνεται από πολλούς ανθρώπους στην κατεύθυνση της ανάπτυξης του τουρισμού της Κεφαλονιάς. Υπάρχει μία άδικη υποτίμηση του έργου που έχει γίνει. Δεν αλλάζει η κατεύθυνση του τουρισμού από την μια ημέρα στην άλλη, βεβαίως και προσεγγίζουμε άλλες αγορές αλλά αυτό δεν είναι εύκολο ιδίως τώρα που στην ίδια κατεύθυνση και με τον ίδιο σκοπό κινείται και ο ανταγωνισμός μας.

Πρέπει όμως να αναγνωρισθεί ότι ήδη βρισκόμαστε στην Γερμανία, συνεργαζόμαστε με καταξιωμένο συνεργάτη για την προβολή της Κεφαλονιάς εκεί. Πρέπει να αναγνωρισθεί ότι διεκδικούμε περισσότερες πτήσεις από εφέτος και τα αποτελέσματα αρχίζουν να φαίνονται. Πρέπει να αναγνωριστεί ότι σχεδιάζουμε την είσοδο μας στην Γαλλική αγορά με την συνδρομή του μέλους της τουριστικής επιτροπής Κας Εμμανουέλλας Σινάγκρα, προξένου Γαλλίας στην Κεφαλονιά. Προσεγγίζουμε τα Βαλκάνια , την Σερβία τώρα την Ρουμανία και Βουλγαρία αύριο. Δεν αφήνουμε καμία ευκαιρία και αξιοποιούμε κάθε σκέψη και κάθε ιδέα.

Είναι μεγάλη τιμή να συνεργαζόμαστε με τον Σπύρο Γαλιατσάτο, Γ. Γεροντάκη, Θ. Καραπέτσα, Σ. Κατσούρη, Μ. Βεργωτή, Α. Παντελειό ,πρόεδρο Ξενοδόχων, πρόεδρο ενοικ. δωματίων και όλα τα μέλη της τουριστικής επιτροπής . Όλοι τους αξιόλογοι, σοβαροί επαγγελματίες που έχουν γράψει την ιστορία τους στον τουρισμό στο παρελθόν και συνεχίζουν να γράφουν. Άλλωστε οι πρόσφατες δηλώσεις όλων είναι γνωστές δεν χρειάζεται να τις επαναλάβω, δίνουν απαντήσεις για την σημερινή κατάσταση που περνάμε.

Να μου επιτρέψετε να υπενθυμίσω τις δηλώσεις της αντιπροέδρου του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου και προέδρου ξενοδόχων Ζακύνθου Κας Χρηστ.Τετράδη [στην Ζάκυνθο έχουμε 20% πληρότητα, περισσότερα από τα μισά ξενοδοχεία είναι κλειστά και δεν ξέρουμε αν θα ανοίξουν]. Αυτή είναι η εικόνα του τουρισμού στην περίοδο της πανδημίας. Πολεμούμε με ένα θηρίο αλλά θα το νικήσουμε. Αυτή είναι η εικόνα σε όλη την Ελλάδα. Οι κτηριακές υποδομές και οι εγκαταστάσεις του τουρισμού είναι άδικο να υποτιμούνται σε περίοδο βαθιάς οικονομικής κρίσης. Η Κεφαλονιά ανανεώνει συνεχώς τις υποδομές της, δημιουργούνται, ανακαινίζονται, εκσυγχρονίζονται, βέβαια ο κάθε επιχειρηματίας σε συνθήκες ελεύθερης οικονομίας κάνει τις δικές του επιλογές και τις δικές του προσεγγίσεις επιχειρηματικά. Η επιλογή της Αγγλικής αγοράς αποδείχθηκε μια χρήσιμη επιλογή για δεκαετίες έως το BREXIT και στην συνέχεια η πανδημία. Δεν μετανιώσαμε κρατήσαμε υψηλό επίπεδο τουριστών, οι οικονομικές μας απολαβές ήταν υψηλότερες των γειτόνων μας αλλά και άλλων νησιών. Τώρα χρειάζεται επαναπροσέγγιση.

Ένοιωσα την ανάγκη να γράψω κάποια πράγματα όχι θιγμένος από κάποιες κρητικές στο πρόσωπο μου αλλά να δώσω επιλογή στην άλλη άποψη. Θέλω να συστήσω στους συναδέλφους επιχειρηματίες του τουρισμού ψυχραιμία και να είναι σίγουροι ότι το νησί εκπροσωπείται επάξια από την Δημοτική αρχή στον τουρισμό.

Νικος Κουρκουμελης

Αντιδήμαρχος Τουρισμού