Όλοι μας θεωρούμε ότι το να αφήνουμε ελαφρώς ανοιχτά τα παράθυρα αποτελεί μια αθώα συνήθεια. Όχι, όμως, και ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.
Μόνο λίγοι δεν είναι οι οδηγοί που, ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, αφήνουν ανοιχτά τα παράθυρα των αυτοκινήτων τους, σε μια προσπάθεια να αποτρέψουν την ανάπτυξη υψηλών θερμοκρασιών στην καμπίνα.
Η συγκεκριμένη πρακτική, ωστόσο, μπορεί να οδηγήσει στην επιβολή προστίμου, με τα «μπιλετάκια», μάλιστα, να πέφτουν βροχή στην Ιταλία, όπου το εν λόγω φαινόμενο, τα τελευταία, χρόνια είχε λάβει τεράστιες διαστάσεις.
Σύμφωνα με τον ιταλικό Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, και συγκεκριμένα την παράγραφο 4 του άρθρου 158, «κατά τη σταύθμευση και τις προσωρινές στάσεις, ο οδηγός πρέπει να λαμβάνει όλα τα προληπτικά μέτρα προκειμένου να αποφεύγονται τα ατυχήματα, αλλά και η χρήση του οχήματος χωρίς τη συγκατάθεσή του».
Το σκεπτικό των Ιταλών νομοθετών είναι ότι όταν ένας οδηγός αφήνει ανοικτά τα παράθυρα του αυτοκινήτου διευκολύνει την κλοπή του οχήματός (και ως εκ τούτου τη χρήση του αυτοκινήτου δίχως τη συγκατάθεσή του).
Πρόστιμο και στην Ελλάδα;
Στη χώρα μας, ελάχιστοι γνωρίζουν ότι η ίδια διάταξη υπάρχει και στον ελληνικό Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και συγκεκριμένα στην παράγραφο 7 του Άρθρου 34 «Στάση και στάθμευση» όπου όρίζεται το εξής: «Οι οδηγοί οχημάτων ή ζώων που σταθμεύουν δεν επιτρέπεται να απομακρύνονται από αυτά, εάν δεν λάβουν προηγουμένως τα κατάλληλα μέτρα για την αποφυγή δυστυχήματος και, προκειμένου για μηχανοκίνητα οχήματα, για να εμποδιστεί η χρησιμοποίηση αυτών χωρίς την άδεια των οδηγών τους».
Σε περίπτωση, λοιπόν, που έχουμε σταθμεύσει το όχημά μας δίχως να κλείσουμε τα παράθυρα, ο διενεργών τον έλεγχο έχει κάθε δικαίωμα να μας κόψει κλήση, «πατώντας» ακριβώς πάνω στην παράγραφο 7 του Άρθρου 34. Ειδικότερα, μπορεί να κρίνει ότι αφήνοντας ανοικτά τα παράθυρα δεν εμποδίζουμε αποτελεσματικά τη χρήση του οχήματός μας (από άλλους) χωρίς την άδειά μας. Όσον αφορά το ύψος του προστίμου, αυτό ορίζεται σε 40 ευρώ.
Πηγή: carandmotor.gr